Arjen luksusta nollabudjetilla - vinkkejä?
Kaipaan piristystä arkeen, elämänlaadun kohotusta. Olisiko sinulla jakaa vinkkejä? Tässä muutama kikka jotka minulla on jo käytössä.
-Nauti aamun mehu/vitamiinijuoma kauniista viinilasista
-Vaahdota kahviin tuleva maito
-Tee aamupala hotelliaamiaistyyliin, ts. kata kauniisti, pilko hedelmät valmiiksi
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 12:11"]
Käytä parhaita astioita ja tavaroita, turha niitä on säästellä.
[/quote]
Totta.
Muutama lempeä joogaliike aamulla herättää hermoradat ja sitä terästää aisteja.
hyvä seura, mielekkäitä keskusteluja lempiaiheestasi, kävelyt kauniissa ympäristössä, kaveri halaukset
Vaihda lakanat usein ja vie pesun jälkeen ulos kuivumaan.
Seurallisuus piristää. Kaikki huolet tuntuvat suuremmilta kun on yksin. Juttele naapurin mummoille ja paijaa koiraa.
Haaveilen siitä, että voisi toimia vastavuoroisesti. Joku tulisi välillä ulkoiluttamaan koirani, mä voisin tehdä jonkin vastapalveluksen. En vain löydä ketään sellaista. Se olisi mulle luksusta ;)
Tuoreyrtit on kaupassa niin kalliita että niiden kasvattaminen ikkunalaudalla tuottaa mulle tosi paljon mielihyvää. Metsästä voi myös kerätä erittäin monia hyväntuoksuisia luonnonvaraisia yrttejä, joista saa vaikka mitä. Suomi on pullollaan esimerkiksi mesiangervoa, joka on todella monikäyttöinen: sitä mm. käytetttiin ennen hääjuhlissa tuomaan pitopaikalle hyvää tuoksua.
Mulla on myös hupsu kikka: Laitan kassillisen vaatteita vintille ja kun vuoden parin perästä haen ne takaisin, on ihan kuin olisi shoppaillut sydämensä kyllyydestä ilman että penniäkään on kulunut.
Jääkaapin aineksista saa myös aika nastaa kotikosmetiikkaa. Raastetun kurkun mehu (jota jää yli esim tsatsikia tehdessä) toimii parin kolmen päivän ajan ihanana kasvovetenä, kylmässä säilytettynä. Naamioita ja kuorintavoiteita voi tehdä monesta peruselintarvikkeesta ja taatusti eivät sisällä mitään epämääräisiä ainesosia. Ohjeita ja reseptejä löytyy naistenlehdistä ja netistä paljonkin! Helpoin on maustamaton jugurtti, johon tulee vähän sitruunanmehua, kaurahiutaleita ja murskattua mansikkaa. Toimii tosi hyvin. Kuorintavoiteeksi paras on oliiviöljy ja sokeri, jolla hoidan esim käsiä. Eikä pidä unohtaa mummolta jo opittua kurkkunaamiota! Erittäin tehokas pitkän illan jälkeen!
Itse en osaa, mutta moni tuttu askartelee kotiinsa hienoja asetelmia ihan niillä oksilla ja kasveilla, joita lähimetsästä löytyy. Yhdellä oli olkkarin nurkassa upea puunkarahka, jonka oli pessyt ja hangannut puhtaaksi ja that´s it - se oli todella komea ja ihan kuin suoraan jostain sisustuslehdestä.
Pitkä suihku yhdessä puolison kanssa tuhlaa toki vettä, mutta on muuten aika kivaa arjen luksusta :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 14:03"]
Ensimmästä kertaa tulin hyvälle mielelle lukiessani av-palstaa. Kiitos teille kaikille! :)
[/quote]
Minä löysin tämän palstan viikko sitten ja oon ihan koukussa :) Halusin kuitenkin välillä porista täällä jostain kivastakin :D
Kahvinporokuorintoja olenkin tehnyt mutta kookosöljy oli kiva lisä siihen, kiitos! Ostin sitä ison purkin sisäistä nauttimista varten mutten saa sitä nieltyä eli ulkoisiin hoitoihin taitaa mennä tuo mömmö ;)
Ja oman pihan mustikat saa minut kateelliseksi, oon aina rakastanut mustikoita joka muodossa mutta kyllä ne omat taitaa maistua aina parhaille.
Tuo ulkoilmapointti oli tosi hyvä! Ensimmäistä vauvaani odottelen ja vaunut on jo hankittu. Kun katselen niitä tuossa parvekkeella, en voi olla miettimättä miltä tuntuisi ottaa tirsat hyvin topattuna kirpeässä ulkoilmassa :)
Kiitos ihanista vinkeistä, laitelkaa lisää jos tulee mieleen!
-Ap
Ai miten mahtavia vinkkejä! Erityisesti tykkäsin tuosta kevätoksien sisääntuomisesta, siististä kodista, vähästä tavarasta ja kauniiden astioiden käyttämisestä.
Jalkakylvyt mulla onkin olleet käytössä jo pitkään, kuin myös suihkut rakkaan kanssa kynttilänvalossa sekä hemmotteluhoidoista keittiöaineksin. Joogaan myös joka aamu ja sillä onkin ollut iso merkitys ruumiin ja psyyken hoidossa!
Yrttejä oon kasvatellut pitkään mutta onnistun aina tappamaan ne joten tämä vinkki ei mulla toimi, kiitos silti! :D
Ihana metsästää hyvää vointia näin, kertokaa lisää vinkkejä!
-Ap
Sekoita käytetyt kahvinpurut kookosöljyyn. Ihosta tulee super pehmeä ja kylppäri tuoksuu taivaalliselta. Nauti elämästä. Ota tavoitteeksi tutustua uusiin ihmisiin joka päivä. Jos sulla on koira, et saa kylähullun mainetta, vaan sen verokkeella pääset juttelemaan mummojen ja muiden koiranomistajien kanssa. Juopot on myös ihan kivoja, niitäkin voi moikkailla. Ota elämänviisauksia Amelie- elokuvasta.
Mulle arjen luksusta on loppukesällä mustikat omasta pihasta:) Melkein 50l poimin ja edelleenkin teen joka aamu marjasmoothien aamiaiseksi tai välillä piirakan viikonloppuna
Ihana ketju. Yksi av-historiani parhaita (ja se historia on pitkä...).
Sellaisena päivänä, kun ei ehdi pihalle, niin päivätorkut avoneisen ikkunan ääressä lepotuolissa (tietysti hyvin pukeutuneena). Melkein kuin olisi pihalla.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 13:42"]
Ihana ketju. Yksi av-historiani parhaita (ja se historia on pitkä...).
Sellaisena päivänä, kun ei ehdi pihalle, niin päivätorkut avoneisen ikkunan ääressä lepotuolissa (tietysti hyvin pukeutuneena). Melkein kuin olisi pihalla.
[/quote]
Ihana. Oletteko muuten miettineet, miten ihanaa olisi olla vauva ja saisi maata hyvin puettuna makuupussissa raittissa ilmassa parvekkeella vaunuissa.
Ensimmästä kertaa tulin hyvälle mielelle lukiessani av-palstaa. Kiitos teille kaikille! :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2013 klo 12:11"]
Juo kahvi kauniista kupista. Minulla on ihan varta vasten ostettu korvaton lattekuppi. Kesän tultua kerää kukkia maljakkoon ja keväällä esim. omenapuun oksia. Pidä koti tosi siistinä, ja vähennä tavaraa. Käytä parhaita astioita ja tavaroita, turha niitä on säästellä.
[/quote]
kivoja vinkkejä, tavaran vähentäminen taitaa tosiaan tuoda vähän sellaisen ihanan hotellimaisen tunnelman.
Juo kahvi kauniista kupista. Minulla on ihan varta vasten ostettu korvaton lattekuppi. Kesän tultua kerää kukkia maljakkoon ja keväällä esim. omenapuun oksia. Pidä koti tosi siistinä, ja vähennä tavaraa. Käytä parhaita astioita ja tavaroita, turha niitä on säästellä.