Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai että mua ärsyttää teidän ylimielisyys pph:ta kohtaan!

Vierailija
19.05.2006 |

Täällä kaikki arvostelee pph:ta, pitäisi olla joku pyhimys, koskaan ei saa olla huonoa päivää, aina pitää hyvällä tuulella ja rakastaa teidän muksuja yli kaiken. Teidän lapset inahtaa ja pph:n pitää olla heti auttamassa ja palvelemassa.

Ruoka pitää antaa kuin kuninkaalle, mikään tavallinen ei kelpaa.

Pph:n ei parane ajatella itseään tai omaa perhettään yhtään, vanhemmat saa tulla ja mennä koska haluaa, pph:n täytyy olla aina valmis hoitamaan teidän lapsia. Mitäs muuta tekemistä pph:lla olisi kuin tehdä ylitöitä?

Täällä on monta täydellistä äitiä jotka kyttäävät ja vahtaavat pph:oita

ja etsimällä etsivät vikaa.

Ehdotus: Olkaa itse kotona ja hoitakaa omat lapsenne itse!!!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi äärimmäisen huono tuuri että lapsi joutui tuolle pph:lle. Jälkikäteen kuulin että tuolla hoitajalla oli ollut paljon vaikeuksia yms. mutta pomo oli sellainen tossukka joka ei osannut puuttua aikaisempiin tapauksiin tarpeeksi jämäkästi, mitä lie pelkäsi. Etukäteen meille ei kerrottu että oli ollut sen kaltaisia ongelmia kuin tällä hoitajalla oli.

Mutta sen tuo kokemus teki etten kuopuksen kohdalla uskalla ottaa riskiä pph:lle laittamisesta, sen verran raskas prosessi tuo oli, sekä lapselle että meille vanhemmille. Kuopus onkin menossa nyt ryhmikseen ihan kohta.

15

Mut jos tämmösiä olis kaikki pph:t niin eihän heillä olis töitä? kyllähän sana kulkee varsinki negatiivisissa asioissa. Ikävä et teille on sattunut huono pph mut yleistää ei voi

pelkästään yhdestä kokemuksesta. Eli sun tytärtä on läpsitty niin sit läpsitään kaikkia lapsia jokaisella pph:lla?

Vierailija - 19.05. 19:15 vastaa tähän viestiin (15/17)

Siksi kun uusien lasten vanhemmille ei kerrota epäkohdista.

T. Äiti jonka tytärtä pph läpsi (lapset tosin loppuivat sen jälkeen)

Vierailija
22/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on maailman ihanin ihminen, jota sekä lapseni että me vanhemmat arvostetaan valtavasti. Hän on painonsa arvoinen kultaa!

Arvostan juuri sitä, että lapseni saa olla kodikkaassa kodissa hoidossa ilman turhia aikataulupaineita tai väkisin suunniteltuja aikataulutettuja virikkeitä. Jos leikki sujuu loistavasti, ei välttämättä ole kiire ulos juuri silloin, tai jos nukuttaa pitempään, voi ottaa vähän pitemmät torkut. On ihanaa kun lapsi selittää kuinka tehtiin yhdessä pipareita tai luettiin ainakin kymmenentoista kirjaa jonain päivänä. Kiire ei ole. Pph:mme tuntee jokaisen hoitolapsensa erityispiirteet ja temperamentit, ja kohtelee heitä yksilöinä kutakin omien erityispiirteidensä vaatimalla tavalla. Hän on aina, myös vanhempien läsnäollessa, juuri sellainen kuin on, eikä teeskentele mitään muuta. Lapsi saa kokea myös hoidossa aidon ihmissuhteen ilman teeskenneltyä hymistelyä tai turhaa etäisyyttä.

Minä olen usein sanonutkin hänelle, että en tyytyväisempi voisi lapseni hoitopaikkaan olla. Olen niin onnellinen, että lapsemme saa viettää päivänsä rakkaaksi käyneen turvallisen ihmisen luona meluisan ja aikataulutetun päiväkodin sijaan. Tämän viestin olen muuten välittänyt myös hänen esimiehelleen

Kiitos siis pph! Tiedän että olet aivan poikkeavan erityinen ihminen omassa lajissasi.

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. meidän pph on aamupäivällä noin 1,5 tuntia puistossa lasten kanssa ja mun puolesta puhukoon vaikka miehistä toisen pph:n kanssa sen ajan. Meidänkin tätin työt on 7-17 eli kylläpä onkin liikaa, jos saa 1-1,5 tuntia siitä jutella jonkun aikuisen kanssa. Mitä haittaa siitä juoruilusta on? Lapset leikkivät laatikolla tai keinussa ja pph:t juttelee samalla silmäillen lapsia. Hyvä, että lapset saavat olla keskenään ja vapaasti.

Ja jos jotain haittaa tämä ns. juoruilu! Kyllä elämästä tulee vaikeaa, jos pitäisi ihmisten puheita jotenkin rajoittaa. Mites sitten, jos pph kertoileekin työpäivän jälkeen ikävistä vanhemmista ja huonostikasvastetuista lapsita? So? Ette te pysty sitä lopettamaan. Tärkeintä, että lapset hoituu lämmöllä. Sitä paitsi on ihan normaalia purkaa itseään " asiakkaista" , oli ne sitten vanhuksia, kaupassakävijöitä tai lapsia. Sehän pitää koneiston kunnossa, kun saa joskus jutella jonkun kanssa itseään haittaavista asioista.

Muuten: mäkin joskus mollaan lasta miehelle.:)

Vierailija
24/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä vanhempia hoidon mielestä pph:n luona lapsen pitäisi olla " vain hoidossa" . Nimenomaan kuten ap sanoi se on PERHEpäivähoito eli tarkoittaa että eletään niinkuin perheessä.

Meillä pph käy lasten kanssa kaupassa, hoitaa muitakin asioita jos on tarvis, käy kerhoissa, käy retkillä, huolehtii ruoanlaitosta, leipomisesta, siivoamisesta ja ulkotöistä ihan normaalisti niinkuin mielestäni pitääkin. Lasten täytyy oppia tekemään normaaleja asioita ja se on heistä kivaa. Hoidossa on myös " sisaruksia" joita meidän lapsella ei ole, isoja ja pieniä. Oppii jakamaan ja huomioimaan muut. Mielestäni pph:n pitäisikin olla juuri sellaista elämää kuin lapsi eläisi, jos olisi kotihoidossa eli välillä leikkiä ja välillä vähän vastuutakin.

En vaihtaisi päiväkotiin isoihin ryhmiin. Ja kun menen hakemaan lasta niin pihassa on yleensä toinenkin pph. Aikuiset juttelevat, lapset leikkivät. Tiedän, että pph vahtii varmasti lapsia erittäin hyvin vaikka jutteleekin toisen aikuisen kanssa. En minäkään puistossa hyysää ja palvele lastani koko ajan. Jos niin tekisin, niin lapsi sanoisi, että " äiti mee pois, anna mä leikin ihan itse!" . Kavereiden kanssa puistossakin leikitään ja äiti (tai pph tai isä) on vain tuki ja turva jos tulee tiukka paikka.

Vierailija
26/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailemme ja rakastamme lapsemme hoitajaa aivan yli kaiken.

Päiväkodeissa on varmasti tosi hyviä hoitajia, mutta minusta on valtavan hienoa, että saan viedä lapsen jonkun toisen kotiin päiväksi ja että aikatauluissa tosiaan joustetaan pikkuisten mukaan.

Vierailija
27/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se oikein kivalta sekään näytä, kun talvisin näiden lähipuiston pph:ien hoidokit pienimmästä päästä seistä pönöttää tai pahimmassa tapauksessa istuu koko sen ulkoilun ajan apaattisina lumessa, kun ei ole mitään tekemistä eikä hoitaja yhtään leikitä/anna leluja tms.

Vierailija:

Esim. meidän pph on aamupäivällä noin 1,5 tuntia puistossa lasten kanssa ja mun puolesta puhukoon vaikka miehistä toisen pph:n kanssa sen ajan. Meidänkin tätin työt on 7-17 eli kylläpä onkin liikaa, jos saa 1-1,5 tuntia siitä jutella jonkun aikuisen kanssa. Mitä haittaa siitä juoruilusta on? Lapset leikkivät laatikolla tai keinussa ja pph:t juttelee samalla silmäillen lapsia. Hyvä, että lapset saavat olla keskenään ja vapaasti.

Vierailija
28/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ammattitaidotonta levitellä juttuja ympäri kyliä

Vierailija
29/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että voi samalla hoitaa omat lapsensa kotona

Vierailija
30/30 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI se tee kenestäkään huonoa pph:tä.

Parempi vaan, pph pitää yhtä hyvää huolta hoitolapsistaan kuin omistaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme