Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsilla usein haaveammatti on palomies, mutta sitten mieli muuttuu myöhemmin?

Vierailija
27.06.2024 |

Ehkä kun ymmärtää, minkälaista likaista paskatyötä se onkaan paskalla palkalla. Myös moni lahjakkaampi ymmärtää, että hänen lahjansa menee hukkaan siinä hommassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimalle osalle palomiehen hommat on liian kovaa fyysistä rasitusta, heiveröiset ei siinä ammatissa pärjää.

Vierailija
2/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tiedä muita ammatteja kuin poliisi ja palomies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa koulujen jälkeen ymmärtää, että lapsenomainen haave oli lapsenmielistä haaveilu ja oma mielenkiinto kohdistuu aikuisena ihan muuhun alaan. 

Monikaan ei päädy lapsuutensa haaveammattiin eikä kyse ole itse työstä ja palkasta, vaan siitä, että näkee maailman eri tavalla ja erilaisia haasteita ja kiinnostuksen kohteita kuin lapsena. 

Jos kaikki oltaisiin lapsuuden haaveammatissa, meitä ei olis kuin palomiehiä, poliiseja, lääköreitä ja opettajia. 

Vierailija
4/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt väittäisi sitä kovin yleiseksi haaveammatiksi. Siitä kuitenkin haaveillaan, koska se on ammatti, jonka lapsi osaa käsittää. Opettaja opettaa koulussa, poliisi ajaa piipaa-autolla ja selvittää rikoksia, lääkärin luo mennään kun ollaan sairaita ja niin edelleen. Palomiehiä näkyy arjessa ja mediassa, ja ammatti on helppo selittää lapselle. On vaikea haaveilla urasta mainostoimistossa, teatterin puvustamossa tai ydinfysiikan parissa, jos ei tiedä että sellaisia on olemassa. 

Vierailija
5/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suurin osa koulujen jälkeen ymmärtää, että lapsenomainen haave oli lapsenmielistä haaveilu ja oma mielenkiinto kohdistuu aikuisena ihan muuhun alaan. 

Monikaan ei päädy lapsuutensa haaveammattiin eikä kyse ole itse työstä ja palkasta, vaan siitä, että näkee maailman eri tavalla ja erilaisia haasteita ja kiinnostuksen kohteita kuin lapsena. 

Jos kaikki oltaisiin lapsuuden haaveammatissa, meitä ei olis kuin palomiehiä, poliiseja, lääköreitä ja opettajia. 

Nykylapsilla on mielessä muitakin ammatteja! Oma lapsi haluaisi koodariksi ja naapurintyttö tubettajaksi. Myönnän olevani ylemmyydentuntoinen.

Vierailija
6/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykylapsilla on mielessä muitakin ammatteja! Oma lapsi haluaisi koodariksi ja naapurintyttö tubettajaksi. Myönnän olevani ylemmyydentuntoinen.

Kyllä, kaikki haluaa tubettajiksi, koska saa paljon rahaa! Taitaa olla nykyisin yksi haaveammateista. Ja valitettavasti sama haaveilu jatkuu yläasteellakin eikä,paljon matikka kiinnosta

Vierailija
7/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikki haluaa tubettajiksi, koska saa paljon rahaa! Taitaa olla nykyisin yksi haaveammateista. Ja valitettavasti sama haaveilu jatkuu yläasteellakin eikä,paljon matikka kiin

Ja palomieheksi tähtääviä matikka kovasti mielestäsi kiinnostaa :D

Vierailija
8/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin lapsena ja luokan nörttinä että palomies ihan vaan vittuillakseni kun kysymys oli mielestäni niin typerä. Eiköhän se nyt ole aika itsestäänselvää ettei 8-vuotias voi tietää mihin ammattiin aikoo valmistua.

Vierailija
9/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on palomiehistä pulaa kun nykynuoret on suurinosa ADHD  nistejä, ei ne jaksa paloja sammutella.

Vierailija
10/10 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan juuri tuota edellisen kommentoijan vastausta oikeaksi: palomies on konkreettinen ja helposti ymmärrettävä ammatti kuten poliisi, opettaja, lääkäri ja esimerkiksi kokki. Minä halusin pienenä olla kokki koska pidin hyvästä ruoasta, vieläkin ruoka maittaa ja kotona on mukava kokkailla mutta kirveelläkään minua ei ravintola-alalle saisi. Työskentelen nykyään sosiaalialalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme