Gallup: Uskotko Michael Jacksonin hyväksikäyttäneen pikkupoikia?
Itse katsoin jo Leaving Neverland -dokumentin, ja olihan se järkkyä katsottavaa... Ajattelin pistää gallupin pystyyn. Eli mitä mieltä olette? Syyllistyikö MJ lasten seksuaaliseen hyväksikäyttöön? Pedofiili hän varmaan oli, koska Neverlandista oli löytynyt kuvia alastomista lapsista. Mutta pedofiliahan ei ole rikollinen ellei toteuta fantasioitaan. Itse uskon, että kyllä MJ taisi syyllistyä järkkyihin rikoksiin, mutta hänellä oli niin paljon rahaa ja vaikutusvaltaa...
Kommentit (47)
Leaving Neverland on sydänsärkevän surullinen. Varsinkin toinen pojista on ihan hajalla. Äitinsä sanoo että sekä pojan että hänen elämä on rikottu, pojalta lapsuus viety. Kun piti MJ:n kanssa hiippaili eristettyihon salaisiin huoneisiin ja olka sen kanssa yöt.
Leffa on surullinen ha pelottavan rehellinen.
Katsokaa ja sen jälkeen miettikää että miltä tuntuu.
Totuus on jo selvitetty oikeusteitse. FBI tutki MJ:tä vuosikymmenen löytämättä mitään. V. 2005 oikeudenkäynnissä puolustuksen asianajaja, Tom Mesereau, lausui oikeudenkäynnin lopuksi todistaneensa MJ:n syyttömyyden. Ei todennäköisin perustein, vaan todistanut syyttömyyden. Oikeudenkäyntidokumentit ja FBI:n dokumentit ovat luettavissa avoimesti. Lisäksi Scott Ross, yksityisetsivä (private investigator), lyttää Wade Robsonin uudet syytökset videollaan (löytyy YouTubesta).
Mihin jäi tieto siitä, että Wade Robsonin nostama hyväksikäytössyyte hylättiin oikeudessa v. 2017? Tuomari totesi, ettei kukaan järkevä faktojen tarkastaja (trier of fact) voi ottaa Robsonin väitteitään tosissaan. Robson kutsuu itseään petoksen mestariksi ja haluavansa olla relevantti, näin oikeudenkäyntidokumentin mukaan. Lisäksi Robsonin kanssa työskennelleet kertovat hänen epäluotettavuudesta, esim. tanssija Brandon Harrell kutsuu Twitterissään Robsonia tunnetuksi valehtelijaksi.
Robson & Safechuck eivät voi itse joutua syytteeseen valheistaan, koska esittävät ne kuollutta kohtaan. Lisäksi Robson ei voi joutua syytteeseen oikeudessa valehtelusta, koska v. 2005 oikeudenkäynnistä on jo aikaa.
Dokumentti puhuu myös itseään pussiin jatkuvasti. Tätä ei kuitenkaan huomaa, jos ei itse etsi lisätietoa. Siinä väitetään, että Jackson korvasi Robsonin ja Safechuckin pojilla Macaulay Culkin ja Brett Barnes. Kuitenkin Culkin ja Barnes kiistävät itse väitteet. Barnes on vienyt asian myös oikeuteen.
Dokumentti on siten varsin yksipuolista tarinaa, josta puuttuvat todisteet. Ajanhukkaa. Latoya on myös kertonut jo aikoja sitten julkisesti olleensa ex-miehensä pahoinpitelemä ja painostama vanhalla videolla. Ja Janet keskittyy omaan uraansa, eikä anna painoarvoa propagandafilmille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nää mitään mahdollisuutta uskoa hänen syyttömyyteensä.
Sama! Täysin paatunutta toimintaa. Lahjomista ja ohjailua.
Niinkuin se toinen äiti sanoikin ettei ehkä pysty koskaan antamaan itselleen anteeksi mitä hänen pojalleen vuosia tehtiin eikä hän estänyt sitä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Noe i käyttänyt se ilmeni jo siitä kun Wade Robson valehteli suhteistaan täysin tuona aikana ja sen jälkeen. Hän seurusteli MJ n hänelle esittämän veljentyttären kanssa Brandi Jacksonin koko nuoruuden ja meni naimisiin toisen kanssa normisti. Jätkä on huijari jos kuka. Pienet faktantarkistukset riittää.
Kirjaimellisesti seurusteli koko nuoruuden Brandi Jacksonin kanssa. Yhdeksänvuotiaasta alkaen. Normaali yhdeksänvuotias poika on latenssivaiheessa, tytöt ovat yäk. Mutta ilmeisesti Michaelin pokella oli osuutta asiaan.
Katso Oprahin haastattelu tältä viikolta. Siinä on myös leffan ohjaaja paikalla. Pääset sitten vähän kärryille vaikkapa siitö ettö mikä motiivi filmin tekemiselle on ollut. Kannattaa katsoa.