Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace
Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä lähtisi pikkulasten kanssa jollekin himputin risteilylle, missä ei edes maissa käydä. a.
Viking Grace on niin hieno laiva, että se kannattaa kokea, vaikka se tosiaan ei käy edes maissa.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä lähtisi pikkulasten kanssa jollekin himputin risteilylle, missä ei edes maissa käydä. Enkä lähtisi vaikka käytäisiinkin. Esimerkiksi kolmevuotiaalle lienee se yksi ja sama, onko pallomeri lähimmässä mäkkärissä vai laivalla. Kylpyläksi käy vaikka jokin Eden, ellei paikallinen uimahalli kelpaa.
En vihaa lapsia. Omien kanssa tulin vain siihen tulokseen, että ei niitä Tukholman matkat kiinnosta. Tai kiinnostavat, kun ikää on 18 -v ja reissuun pääsee kavereiden kanssa. Kidutusta puolin toisin esimerkiksi lentely jonnekin Kanarialle tai Thaimaahan alle kouluikäisten kanssa. Kyllä ne uima-altaassa viihtyy, mutta on niitä altaita lähemänäkin.
Eväistä en sano mitään. Meillä on ollut eväät autossa, mutta en kyllä kehtaa ruveta hytissä turaamaan iltapuurojen kanssa.
Kyllä normaaliälyinen lapsi ymmärtää osapuilleen, missä hän on. Paitsi tietysti jos matkan sisältö on aina ja joka paikassa pallomeri ja uima-allas.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä lähtisi pikkulasten kanssa jollekin himputin risteilylle, missä ei edes maissa käydä. Enkä lähtisi vaikka käytäisiinkin. Esimerkiksi kolmevuotiaalle lienee se yksi ja sama, onko pallomeri lähimmässä mäkkärissä vai laivalla. Kylpyläksi käy vaikka jokin Eden, ellei paikallinen uimahalli kelpaa.
En vihaa lapsia. Omien kanssa tulin vain siihen tulokseen, että ei niitä Tukholman matkat kiinnosta. Tai kiinnostavat, kun ikää on 18 -v ja reissuun pääsee kavereiden kanssa. Kidutusta puolin toisin esimerkiksi lentely jonnekin Kanarialle tai Thaimaahan alle kouluikäisten kanssa. Kyllä ne uima-altaassa viihtyy, mutta on niitä altaita lähemänäkin.
Eväistä en sano mitään. Meillä on ollut eväät autossa, mutta en kyllä kehtaa ruveta hytissä turaamaan iltapuurojen kanssa.
Kun olin pieni, tykkäsin enemmän noista 24 tunnin risteilyistä kuin Tukholman matkoista. Tukholmassa oli mälsää, kun äiti raahasi minua pitkin kauppoja.
Onhan laivalla paljon muutakin koettavaa kuin pallomeri (ja kahvilan välipalat). Jo pelkästään se, että sai katsella isoista ikkunoista merta, oli minusta hirmu hienoa.
Dira kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevästi AP on suunnitellut matkan ettei vie väsyneitä lapsia laivan ravintolaan kitisemään ja juoksentelemaan. Kaikki lapsettomat romanttista laivalomaa viettävät kiittävät siitä.
Huomaavaista ainakin lapsettomia matkustajia kohtaan.
Sitä vaan aina ihmettelen, miksi ne illallispöydässä kitisevät lapset ovat yleensä aina suomalaisia. Euroopassa on paljon maita, joissa pienetkin lapset osaavat käyttäytyä kunnolla ollessaan illallisella myöhäiseenkin aikaan aikuisten mukana.
Koska Suomessa ruumiillinen kuritus on kielettyä. Muualla ei välttämättä ole, siellä tulee äidin kädestä, jos ei olla kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomaton lukutaidon taso tässä ketjussa...
Ap: ajattelimme syödä ekana iltana omia eväitä, kun pienet lapset ei jaksa lähteä ravintolaan. Seuraavalle päivälle on jo varattu aamiainen ja illallinen laivan ravintolassa.
Suurin osa vastaajista: MIKSI MENNÄ LAIVALLE VAIN SYÖMÄÄN OMIA EVÄITÄ?!? JÄÄKÄÄ KOTIIN, KÖYHÄT!!!
Joku: Haha, et kyllä jaksa syödä ensin buffet illallista ja sen jälkeen aamulla aamiaista!
Huoh...
ugh
Kyllä laivalle kun menee, siellä pitää syödä aina katkarapuvoileipä, se on jotenkin niin hienoa.
Omasta lapsuudesta muistan, että se laivan ravintolassa syönti oli osa sitä opettelua, miten ravintolassa ollaan.
Tuli kokeiltua erilaisia ruokia ja neuvottiin miten ruokavälineitä käytetään, ruokaliina syliin, miten tilataan... jne.
Meillä ei ikinä ollut aarteenmetsästystä, kasvomaalausta, pallomeressä käytiin satunnaisesti.
Tukholmassa käytiin sitten museoissa ja ehkä lelukaupassa.
Jos jotain elämystä haluaisin tarjota lapselleni, johon otetaan omat ruuat mukaan, niin sitten vuokrataan purjevene.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun olla lomalla pois arkirutiineista. Ei ole mun velvollisuus vääntää miehelle ja lapsille iltapalaa kun koko paatti on ruokapaikkoja täynnä. Parempi kanssa että lapset oppivat pienestä pitäen miten ravintolassa kuuluu käyttäytyä.
Ja sitten ollaan naama nutturalla kuinka muut on niin lapsivihamielisiä kun mennään "opettamaan" sitä ravintolakäyttäytymistä väsyneelle lapselle jonka normaali nukkumaanmenoaika on mennyt tunteja sitten. Äly hoi. Mutta kun mamma haluu eroon rutiineista!
Useampikin on tässäkin ketjussa vetänyt lisäksi esiin tuon "kyllä muissa maissa lapset osaa käyttäytyä illalla ravintolassa kun on opetettu"-kortin. Niin no, se ruokakulttuuri taitaa noin niinkuin muutenkin olla vähän erilainen näissä maissa? Siellä on ihan TAVALLISTA että syödään myöhempään ja ravintolassa käydään usein niin onko se ihme että lapset jo pienestä lähtien siihen tottuu? Suomessa yleisimmin taidetaan syödä lämmin ruoka joskus tuossa 16-18 välillä ja iltapalan kautta sitten nukkumaan hyvissä ajoin. Joku tavan keskituloinen perhe käy näillä hinnoilla melko harvoin ravintolassa niin ei siellä käymisestä mitään rutiiniakaan tule. Siihen nähden jos haluaa että se ravintolassa/kahvilassa syöminen on lapselle (ja muille ihmisille) kivaa ja lapselle opettavaista niin ei todellakaan kannata tunkea sinne laivan ravintolaan/kahvilaan iltayöstä vaan ne eväät on ihan paikallaan. Seuraavana päivänä sitten virkeinä ja iloisina opetellaan ja saadaan niitä kokemuksia siellä ravintolassakin.
Minäpä nostan tätä ketjua ihan vaan kun olen niin fiiliksissä😄. Me mennään minä, lapsi ja mummu risteilylle. Varattiin mulle ja lapselle se Premium hytti (seuraava hintaluokassa olis ollut sviitti) ja mummulle sellainen comfort hytti kun ei välittänyt onko ikkunaa.
Meidän hyttiin kuuluu lapsen kans aamupalat, mutta ostettiin mummulle aamupalat kanssa jo etukäteen. Ostettiin parit ruoka/juoma kupongit myös jo.
2 yötä laivalla, ihana hytti ja ihanaa seuraa. Tukholmassa pyörähdetään..vielä täytyy miettiä mitä siellä tehdään. Pitkään ei olla maissa, uskoisin lapseni haluavan päikkärit tokana päivänä kun on niin paljon uutta ollut.
Tosi hauska lähteä, en ole ollut oikeastaan missään lomalla vuosiin. Lapsi on rauhallista sorttia ja vähän pikkuvanha, hän tykkää käydä ravintoloissa ja niitä hän odottaa eniten.
Ja kyllä otan muutaman omenan mukaan ja jonkun pasteijan/croissantin mukaan ekaa iltaa varten 😄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa Viikkarilla oli kielletty omat eväät, en tiedä onko enää.
Onhan ne kiellettyjä, mutta ei sielä kukaan ole matkalaukkuja tutkimassa.
On siellä.
Olen joutunut joka kerta repuntarkastukseen, kun olen laivalla viimeisen 5 vuoden aikana käynyt (ja nimenomaan Gracella).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä.
Olen joutunut joka kerta repuntarkastukseen, kun olen laivalla viimeisen 5 vuoden aikana käynyt (ja nimenomaan Gracella).
Oletko tosissasi? Tarkoitatko tosissaan että ennen laivaan astumista sinun laukut tutkitaan eväiden varalta?
Rohkenen epäillä.
Millähän kannella on se kiva automaatti josta saa sämpylöitä yms juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä.
Olen joutunut joka kerta repuntarkastukseen, kun olen laivalla viimeisen 5 vuoden aikana käynyt (ja nimenomaan Gracella).Oletko tosissasi? Tarkoitatko tosissaan että ennen laivaan astumista sinun laukut tutkitaan eväiden varalta?
Rohkenen epäillä.
No en tiedä minkä varalta tarkastetaan.
Olen nuori mutta erittäin siististi pukeutuva, varsinkin noin ns. ihmisten ilmoilla ollessani. Myös mielestäni hyvinkäyttäytyvä noin muuten.
Ekalla kerralla sain varoituksen löytyneestä minikaiuttimesta, että sitä ei sitten saa käyttää, mutta sain sen sitten silti pitää mukana.
Eipä löytynyt mitään kiellettyä seuraavilla kerroilla ja kyllä, hieman ihmettelen itsekin.
Mutta et kyllä siellä pyydetään kassintarkastukseen osa ihmisistä.
Ja siis nimenomaan terminaalissa, kun odotetaan että päästään laivaan sisään.
-173
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä.
Olen joutunut joka kerta repuntarkastukseen, kun olen laivalla viimeisen 5 vuoden aikana käynyt (ja nimenomaan Gracella).Oletko tosissasi? Tarkoitatko tosissaan että ennen laivaan astumista sinun laukut tutkitaan eväiden varalta?
Rohkenen epäillä.
Olen nuori mutta erittäin siististi pukeutuva, varsinkin noin ns. ihmisten ilmoilla ollessani. Myös mielestäni hyvinkäyttäytyvä noin muuten.
Ekalla kerralla sain varoituksen löytyneestä minikaiuttimesta, että sitä ei sitten saa käyttää, mutta sain sen sitten silti pitää mukana.Eipä löytynyt mitään kiellettyä seuraavilla kerroilla ja kyllä, hieman ihmettelen itsekin.
Mutta et kyllä siellä pyydetään kassintarkastukseen osa ihmisistä.
Ja jos mukana olisi vaikka paistopisteeltä pussi leipäpalasia, sardiinipurkki ja vaikkapa oma kahvi... niin lentäisikö ne roskiin niiden tutkijoiden toimesta ennen kuin pääset laivalle?
Mikähän laki tuollaista tutkintaa tai sinun omistustesi roskiin heittämistä puoltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä.
Rohkenen epäillä.
Ekalla kerralla sain varoituksen löytyneestä minikaiuttimesta, että sitä ei sitten saa käyttää, mutta sain sen sitten silti pitää mukana.Eipä löytynyt mitään kiellettyä seuraavilla kerroilla ja kyllä, hieman ihmettelen itsekin.
Mutta et kyllä siellä pyydetään kassintarkastukseen osa ihmisistä.Ja jos mukana olisi vaikka paistopisteeltä pussi leipäpalasia, sardiinipurkki ja vaikkapa oma kahvi... niin lentäisikö ne roskiin niiden tutkijoiden toimesta ennen kuin pääset laivalle?
Mikähän laki tuollaista tutkintaa tai sinun omistustesi roskiin heittämistä puoltaisi.
Tuskinpa heitettäisiin.
Kiinnostaisi vaan itteäkin tietää millä valinnalla ja valtuudella ottavat ihmisiä kassintarkastukseen ylipäänsä.
Esim. Sitä minikajaria ei tietenkään käytetty kun selvisi, että on kielletty.
Mutta kyllä olisi vähän harmittanut jos olisivat sen poiskaan ottaneet.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan rentouttava tuollainen reissu jolle lähdetään piheilemään. Kyllä minä ainakin niinä harvoina kertoina kun jollekin huvireissulle lähden pistän rahaa haisemaan.
No joku toinen ehkä mieluummin säästää siinä missä voi, ja lähtee siiten vaikka useammin reissuun!
Vierailija kirjoitti:
Minäpä nostan tätä ketjua ihan vaan kun olen niin fiiliksissä😄. Me mennään minä, lapsi ja mummu risteilylle. Varattiin mulle ja lapselle se Premium hytti (seuraava hintaluokassa olis ollut sviitti) ja mummulle sellainen comfort hytti kun ei välittänyt onko ikkunaa.
Meidän hyttiin kuuluu lapsen kans aamupalat, mutta ostettiin mummulle aamupalat kanssa jo etukäteen. Ostettiin parit ruoka/juoma kupongit myös jo.
2 yötä laivalla, ihana hytti ja ihanaa seuraa. Tukholmassa pyörähdetään..vielä täytyy miettiä mitä siellä tehdään. Pitkään ei olla maissa, uskoisin lapseni haluavan päikkärit tokana päivänä kun on niin paljon uutta ollut.
Tosi hauska lähteä, en ole ollut oikeastaan missään lomalla vuosiin. Lapsi on rauhallista sorttia ja vähän pikkuvanha, hän tykkää käydä ravintoloissa ja niitä hän odottaa eniten.
Ja kyllä otan muutaman omenan mukaan ja jonkun pasteijan/croissantin mukaan ekaa iltaa varten 😄.
Hyvää matkaa - trevlig resa 😃
Ihmettelen kovasti miksi aikuinen perheellinen ihminen kyselee vauva.fi-palstalaisten mielipidettä alaikäisten lastensa ruokkimisessa. Miksi?