Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace
Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?
Kommentit (633)
Sieltä laivalta saa vaikka mitä ruokaa. Vegaaneillekin on nykyään cafeteriassa jättiläisavokadoleipä.
Vierailija kirjoitti:
Evväät laivalle on minun protestini rahastushinnoille ja eväskiellolle.
Ostavat ne tönkkosuolatut hormonimoskansa pilkkahintaan ja valmistuttavat nälkäpalkalla verottomasti. Ottavat vielä valtavat tuet valtiolta.
Kyllä niillä ehdoilla hintojen pitäisi olla tasolla jossa eväät eivät kannattaisi. Ennen laivoilla oli halpaa.
Entäs jos aiheutat laivalla samanlaisen mahatautiepidemian ruoillasi kuten eilen Salossa tapahtui kun käytettiin ulkomaista, ties millä, katseltua tilliä ruoissa? Maksatko koko laivan desinfioinnin jne? Eväskiellolle on olemassa hyvä syy. Vauvanruoat tietenkin hyväksytään mutta muu on syystäkin kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Dira kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevästi AP on suunnitellut matkan ettei vie väsyneitä lapsia laivan ravintolaan kitisemään ja juoksentelemaan. Kaikki lapsettomat romanttista laivalomaa viettävät kiittävät siitä.
Huomaavaista ainakin lapsettomia matkustajia kohtaan.
Sitä vaan aina ihmettelen, miksi ne illallispöydässä kitisevät lapset ovat yleensä aina suomalaisia. Euroopassa on paljon maita, joissa pienetkin lapset osaavat käyttäytyä kunnolla ollessaan illallisella myöhäiseenkin aikaan aikuisten mukana.
Koska Suomessa ruumiillinen kuritus on kielettyä. Muualla ei välttämättä ole, siellä tulee äidin kädestä, jos ei olla kunnolla.
Suomessa ei arvosteta kaunista käytöstä ruokapöydässä. Ei kiitetä, ei sanota ”ole hyvä”, ei keskustella eikä edes opeteta lasta ilmaisemaan ruokaa kokemaansa mielenkiinnon puutetta sanoin ”tämä ei maistu minulle. Jos aikuiset käyttäytyvät kuin villi-ihmiset niin mistä ne lapset sen kauniin ruokapöytäkäytöksen oppivat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te menette laivalle mussuttamaan jotain kuivahtanutta ruispalaa hikisessä hytissä?
En vaan ymmärrä. Kun se syöminen on siellä vähän niinkuin se juttu.
Mielummin olisin kotona kuin jossain ankeassa laivan hytissä syömässä omia eväitä.
😂 Älä tuomitse, nuo nyt vaan ovat tottuneet istumaan porukalla jossain kaapissa. Kaappiperhe Kouvolasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evväät laivalle on minun protestini rahastushinnoille ja eväskiellolle.
Ostavat ne tönkkosuolatut hormonimoskansa pilkkahintaan ja valmistuttavat nälkäpalkalla verottomasti. Ottavat vielä valtavat tuet valtiolta.
Kyllä niillä ehdoilla hintojen pitäisi olla tasolla jossa eväät eivät kannattaisi. Ennen laivoilla oli halpaa.
Entäs jos aiheutat laivalla samanlaisen mahatautiepidemian ruoillasi kuten eilen Salossa tapahtui kun käytettiin ulkomaista, ties millä, katseltua tilliä ruoissa? Maksatko koko laivan desinfioinnin jne? Eväskiellolle on olemassa hyvä syy. Vauvanruoat tietenkin hyväksytään mutta muu on syystäkin kiellettyä.
Noro tuodaan suolessa, ei eväsrasiassa. Mietipä miten se siirtyy sieltä suolesta ovenkahvoihin ja buffetin salaattikauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Sieltä laivalta saa vaikka mitä ruokaa. Vegaaneillekin on nykyään cafeteriassa jättiläisavokadoleipä.
Niin ja vuohenjuustoa !
Ihanaa että vegaanit huomioidaan❣️
Ensin ollaan valmiita maksamaan isosta hytistä mihin mahtuu 5 henkeä, sitten pitää pihistellä viidestä iltapala leivästä. Jos laiva lähtee yhdeksältä, kerkeää hyvin vielä puoli 8 vetämään maissa mahan täyteen ja ei kaipaa iltapalaa. Ne retkileivät voi syödä vaikka satamassa ennen laivaan nousua.
Minä otan eväät sieltä merestä kalastamalla. Virveli on aina mukana ja merisuolaa.
En lukenut muuta kuin otsikon, mutta rölkkikaoriksia, oliiveja ja sen sellaista, sipsit myös. Beef jerky. Terv mies 85
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dira kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkevästi AP on suunnitellut matkan ettei vie väsyneitä lapsia laivan ravintolaan kitisemään ja juoksentelemaan. Kaikki lapsettomat romanttista laivalomaa viettävät kiittävät siitä.
Huomaavaista ainakin lapsettomia matkustajia kohtaan.
Sitä vaan aina ihmettelen, miksi ne illallispöydässä kitisevät lapset ovat yleensä aina suomalaisia. Euroopassa on paljon maita, joissa pienetkin lapset osaavat käyttäytyä kunnolla ollessaan illallisella myöhäiseenkin aikaan aikuisten mukana.
Koska Suomessa ruumiillinen kuritus on kielettyä. Muualla ei välttämättä ole, siellä tulee äidin kädestä, jos ei olla kunnolla.
Suomessa ei arvosteta kaunista käytöstä ruokapöydässä. Ei kiitetä, ei sanota ”ole hyvä”, ei keskustella eikä edes opeteta lasta ilmaisemaan ruokaa kokemaansa mielenkiinnon puutetta sanoin ”tämä ei maistu minulle. Jos aikuiset käyttäytyvät kuin villi-ihmiset niin mistä ne lapset sen kauniin ruokapöytäkäytöksen oppivat?
Suomalaiset lähinnä ihmettevät kaunista käytöstä.
AP on useassa kommentissa sanonut, että heillä oli SVIITTI, jossa annettiin 1-3 vuoden iässä oleville taaperoille kotoa tuotua ILTAPALAA ennen nukkumaanmenoa. Päivällinen oli syöty jo alkuillasta. Mikä tässä on niin monella vaikeaa ymmärtää ja mikä siinä menee noin kovasti tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Minä otan eväät sieltä merestä kalastamalla. Virveli on aina mukana ja merisuolaa.
Merellä kun ollaan 😂😂😂
Revisiitä kirjoitti:
AP on useassa kommentissa sanonut, että heillä oli SVIITTI, jossa annettiin 1-3 vuoden iässä oleville taaperoille kotoa tuotua ILTAPALAA ennen nukkumaanmenoa. Päivällinen oli syöty jo alkuillasta. Mikä tässä on niin monella vaikeaa ymmärtää ja mikä siinä menee noin kovasti tunteisiin?
Siis 1-3 vuotias varmaan syökin niin hirveesti, että vain sille ostettu laivalta iltapala syö koko reissu budjetin. Joo, menee tunteisiin kun en ymmärrä.
Mä käyn laivalla joka kk. Tykkään käydä laivalla, rahat ovat vähissä.
Ostan tax freestä kollegoille tupakkaa, viinaa jne ja saan lahjakortin seuraavaan matkaan, joskus 2.
Toisen myyn ja toisella varaan seuraavan risteilyn.
Menen aina torstaisin, olen pe aamuna Tukholmassa. Kävelen keskustaan, tulen takaisin ja sitten on vielä merimatka edessä.
Saan aina joka joulu monta viinipulloa, välillä jotain väkevämpääkin. Ennen nämä olivat vuosia kaapissa. Nyt otan yhden mukaan tai 2 ja otan pohjat hytissä. Aina pääsee tanssimaan ja välillä on oikeesti todella kivaakin. Käyn samalla laivalla, Mariellalla aina.
Omistan vain muutaman kauniin mekon, mutta tämä riittää, sillä laivalla on aina eri ihmiset.
Aamuisin syön Elovenan puuropusseja ja iltaisin minulla on nuudeleita ja tonnikalatölkkejä.
Omaa rahaa ei minulla mene yhtään, mutta tax freessä menee väh 100 euroa, yleensä 200 euroa. Joskus enemmänkin.
En ikinä örvellä, jätän hyttini siistiin kuntoon, usein minulle tarjotaan drinkkejä. Vaikka en olekaan mikään VIP asiakas Viking Linelle, en ole heille tappiollinenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te menette laivalle mussuttamaan jotain kuivahtanutta ruispalaa hikisessä hytissä?
Mielummin olisin kotona kuin jossain ankeassa laivan hytissä syömässä omia eväitä.
Kerran olin menossa kaverille kylään ruotsiin. Menin sitten laivan ravintolaan ja istuuduin pöytään. Jätkä tuli mussuttamaan jotain varauksista. Vttu ravintolassa oli 5 henkeä syömässä.
Vttu että palo käämi ja lähdin menemään kun alkoi kyselemään, että tehdäänkö jotain vtun varauksia. Vttu mä varauksia tullut tekemään vaan syömään.
Pitäkää vttu risteilynne, jos syömisestäkin on tehty noin stanan vaikeaa ..
Sinccis
Jos mä menen jonnekin etelään lomalle ja istuudun ravintolaan. (hyväänkin) eipä ole koskaan alettu mussuttamaan mistään varauksista. Aina löytyy pöytä asiakkaalle.
Vien mielummin rahani sinne missä olen tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin menossa kaverille kylään ruotsiin. Menin sitten laivan ravintolaan ja istuuduin pöytään. Jätkä tuli mussuttamaan jotain varauksista. Vttu ravintolassa oli 5 henkeä syömässä.
Vttu että palo käämi ja lähdin menemään kun alkoi kyselemään, että tehdäänkö jotain vtun varauksia. Vttu mä varauksia tullut tekemään vaan syömään.
Pitäkää vttu risteilynne, jos syömisestäkin on tehty noin stanan vaikeaa ..
Sinccis
Jos mä menen jonnekin etelään lomalle ja istuudun ravintolaan. (hyväänkin) eipä ole koskaan alettu mussuttamaan mistään varauksista. Aina löytyy pöytä asiakkaalle.
Vien mielummin rahani sinne missä olen tervetullut.
Kaltaisesi moukka on tuskin tervetullut edes Hesburgeriin.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ollaan valmiita maksamaan isosta hytistä mihin mahtuu 5 henkeä, sitten pitää pihistellä viidestä iltapala leivästä. Jos laiva lähtee yhdeksältä, kerkeää hyvin vielä puoli 8 vetämään maissa mahan täyteen ja ei kaipaa iltapalaa. Ne retkileivät voi syödä vaikka satamassa ennen laivaan nousua.
No, viimeksi kun itse oltiin perheen kanssa laivalla (tallink siljan laiva kylläkin), olisin mielelläni ostanut laivan ravintolosta (tai kaupasta) jotain pientä iltapalaa ja myös seuraavana päivänä välipalaa lapsille.
Aamupala ja lounas syötiin siis buffetista toki, mutta päivällinen oltiin jo syöty maissa eli lähtöiltana lapset eivät kaivanneet kuin jotain pientä syömistä. Ei siis ollut järkeä mennä buffettiin enää silloin. Sama seuraavana päivänä välipala-aikaan. Heikkoa oli tarjonta, kun mentiin sitten Fast Laneen sopivaa syötävää etsimään. Esim. leivät sellaisia, ettei lapsille oikein maistunut. Miksei siis myynnissä ole enemmän jotain ihan tavallista pientä syötävää... jogurtteja, hedelmiä, tavallisia leipiä, riisipiirakoita, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Älä tuomitse, nuo nyt vaan ovat tottuneet istumaan porukalla jossain kaapissa. Kaappiperhe Kouvolasta.
Olen istunut autossa laivassa syömässä eväitä .Matkan tarkoitus oli silloin päästä meren yli mahdollisimman halvalla. Vähän alle 20:nä vein risteilylle juotavat mukani maista, säästösyistä. Vanhemmiten olen risteilyt myös normaalistikin.
Terveisin matkustelevan perheen nyt jo vanha lapsi
Laivalla pöydät notkuvat ruokaa. Voi ottaa omat purkat ja nuuskat huulen alle.
Säilykkeitä ja pienille lapsille niitä purkkiruokia.