Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eväitä mukaan laivalle? Viking Grace

Vierailija
24.03.2019 |

Olemme lähdössä perheen kanssa laivalle ja ostimme etukäteen aamupalat sekä paluumatkan illallisen. Ekana iltana pitäisi olla jotain iltapalaa, joten suunnittelin ottavani eväitä mukaan. Gracella ei taida olla mitään kauppaa mistä saisi perus "eväskamppeita"? Kahviloita varmasti joo mutta en ehkä kahviloiden hinnalla ostaisi viisihenkiselle perheelle syötävää. Onko ihan hölmö idea?

Kommentit (633)

Vierailija
521/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on ivattu ja katsottu nenänvartta pitkin myös niitä, jotka kertovat, että syövät buffassa, ostavat laivalta ja tykkäävät olla rennosti miettimättä niin tarkkaan kuluja.

Hyviä ja tietäviä neuvoja on tullut ja naureskelua sekä paheksuntaa niin rahankäytölle että syömistavoille.

Että aikalailla tasoissa ollaan.

Olet siis pahoittanut mielesi siitä, että kuvittelet sinun rentoa olemistasi täällä kovinkin paheksuttavan. 😘

Vierailija
522/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siinäpä se, ei ole tekemistä laivan kahvilan kanssa, paitsi silloin jos lapset sinne haluaisivat? 😮

Jos haluaisivat, niin mennäänkö vai syödään eväitä hytissä?

Sehän tässä oli jutun juju.

Epäilen, että syödään hytissä halusivat tai ei.

Sanotaanko niin, että lapsena ei minulle ainakaan ollut mikään mieletön elämys syödä kahvilan ylihinnoiteltua voileipää. Mutta jos olisin sen kahvilaleivästä säästyneen muutaman euron saanut lisäksi tax-free karkkibudjettiini? Mmmmmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahoittanut mieltäni, vaan vastasin ihan yleisesti kun joku ihminen taas puolestaan koki, että heitä, tyyliin eväiden syönti, rutiinit tms, pilkataan tässä ketjussa.

En ole ainoa, luullakseni, joka kannattaa sitä, että voi ottaa rennomminkin. Miksi siis loukkaantuisin?

Ei tämä nyt niin vakavaa ole, kunhan vaihdetaan mielipiteitä,

Onhan se avartavaa huomata kuinka erilaisia me ihmiset olemme.

Kun joskus erehtyy itse luulemaan, että se oma tapa on se mitä kaikki muutkin käyttävät. ☺

Ja se ei ole ollenkaan niin.

Sitä en voi kieltää, ettenkö joskus ihmettelisi, mutta ei se minun elämääni hetkauta mitä muut tekee.

Monesti jo sanottu, kukin tyylillään.

Vierailija
524/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otamme vohveliraudan mukaan ja valmis taikinan ja siinä tulee iltapalaa makeeta ja suolasta. Plus sörsselit mukaan. Päivän menuu on sitten vohveliraudalla veriletut porimon verestä. Otamme pakasteesta ja päivällä käyttökelpoista ja jauhot ja suola mukaan ja puolukat. Vesi omasta takaa.

Vierailija
525/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siinäpä se, ei ole tekemistä laivan kahvilan kanssa, paitsi silloin jos lapset sinne haluaisivat? 😮

Sanotaanko niin, että lapsena ei minulle ainakaan ollut mikään mieletön elämys syödä kahvilan ylihinnoiteltua voileipää. Mutta jos olisin sen kahvilaleivästä säästyneen muutaman euron saanut lisäksi tax-free karkkibudjettiini? Mmmmmm.

Niin, mutta huomaatko, että se oli sinun kokemuksesi se?

Omilla lapsilla voi olla taas ihan eri asia.

Et voi suoraan kysymättä olettaa, että kun sinä lapsena tunsit ja teit niin, niin muutkin, omatkin, lapset niin toimivat..

Tästähän juuri oli kyse. Ei saa olettaa vaan voi kysyä.

Tuli mieleeni tarina pitkään yhdessä olleesta pariskunnasta, joka meni terapeutille. Terapeutti kysyi mikä harmittti kumppanissa.

Mies sanoi, että se on minua jo vuosia harmittanut kun aamulla voitelet sen sämpylän aina annat minulle sen yläosan kun minä olen aina tykännyt siitä alaosasta. 😀

Se kommunikointi, myös lapsen kanssa. Miksei myös puolison. ☺

Vierailija
526/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan hetkeen nauranut näin paljon kuin tätä ketjua lukiessani. :D 

Sitten itse asiaan: en ymmärrä miksi niitä eväitä pitää roudata sinne laivaan mukaan. Jos tarkoituksena on jokatapauksessa laivaan saavuttua kierrellä ja katsella paikat, niin eikö samalla voisi käydä siellä kahviossa syömässä iltapalan? Tai hakea kaupasta pienet eväät. Tässä ap on monesti korostanut sitä lasten rytmiä, jonka johdosta he eivät halua yömyöhään istua ravintolassa syömässä. Onko sinne laivalle sitten pakko lähteä noin myöhäisellä lähdöllä? Tallinnaankin lähtee nykyään moniin eri aikoihin lauttoja, joten miksi valita selkeästi ap:n perheen elämää hankaloittava lähtöaika. 

Vierailija
527/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olekaan hetkeen nauranut näin paljon kuin tätä ketjua lukiessani. :D 

Sitten itse asiaan: en ymmärrä miksi niitä eväitä pitää roudata sinne laivaan mukaan. Jos tarkoituksena on jokatapauksessa laivaan saavuttua kierrellä ja katsella paikat, niin eikö samalla voisi käydä siellä kahviossa syömässä iltapalan? Tai hakea kaupasta pienet eväät. Tässä ap on monesti korostanut sitä lasten rytmiä, jonka johdosta he eivät halua yömyöhään istua ravintolassa syömässä. Onko sinne laivalle sitten pakko lähteä noin myöhäisellä lähdöllä? Tallinnaankin lähtee nykyään moniin eri aikoihin lauttoja, joten miksi valita selkeästi ap:n perheen elämää hankaloittava lähtöaika. 

Muuten tuo tallinna mutta sinne tulee olla passit. Muualle emme matkusta joten tulisi hirveä lisäkustannys hankkia koko perheelle passit pelkkää paria risteilyä varten. Toki tallinnasta saisi viinoja halvemmalla, rilä tarvitsis maksaa alkon hintoja.

Vierailija
528/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi suoraan kysymättä olettaa, että kun sinä lapsena tunsit ja teit niin, niin muutkin, omatkin, lapset niin toimivat..

Tuli mieleeni tarina pitkään yhdessä olleesta pariskunnasta, joka meni terapeutille. Terapeutti kysyi mikä harmittti kumppanissa.

Mies sanoi, että se on minua jo vuosia harmittanut kun aamulla voitelet sen sämpylän aina annat minulle sen yläosan kun minä olen aina tykännyt siitä alaosasta. 😀

Jokainen näköjään löytää tähän aiheeseen oman näkökulman, vohveliraudasta lapsen mielipiteen kuuntelemiseen.

Vierailija
529/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. No tämä oli minun ja oman kaveripiirin lasten kokemus. Tuntuvat kummilapsetkin olevan kovasti karkkien ja suklaan perään.

Jotenkin oletan, että ap tuntee lapsensa paremmin kuin AV-palstailijat, mutta eihän sitä tosiaan tiedä.

Vierailija
530/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti juuri ne rutiini- ja turvallisuuhakuiset ihmiset, lisämausteena taloudellisuuden näkökulma, ovat niitä jotka eivät pahemmin kysele niin lapsen kuin kumppaninkaan mielipidettä.

Se kyseleminen kun saattaa sekoittaa juuri sen rytmin!!!

Ja lisäksi saattaa tulla kalliimmaksi.

Siinähän menisi koko konsepti sekaisin.

Parempi kun tehdään niin kuin aina ennenkin ja miten emäntä/isäntä sen on suunnitellut.

Vierailija
531/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen ruokapuolen ostaminen estä karkkien ja suklaan ostoa?

Ei sen tarvitse olla joko/tai.

Vierailija
532/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti juuri ne rutiini- ja turvallisuuhakuiset ihmiset, lisämausteena taloudellisuuden näkökulma, ovat niitä jotka eivät pahemmin kysele niin lapsen kuin kumppaninkaan mielipidettä.

Se kyseleminen kun saattaa sekoittaa juuri sen rytmin!!!

Ja lisäksi saattaa tulla kalliimmaksi.

Siinähän menisi koko konsepti sekaisin.

Parempi kun tehdään niin kuin aina ennenkin ja miten emäntä/isäntä sen on suunnitellut.

Mikä nyt sitten on turvallisuushakuista, eikö se jos järkkyy laivan kahvilassa käymättömyydestä tai siitä, että joku rikkoo laivan eväskieltoa? Turvallisuushakuisille se risteily taitaa myöskin olla niin suuri kohokohta, että siellä ei voi kitsastella. Monelle muulle laivalla käytettävä rahamäärä suhteutuu esim. muihin perheen tekemiin matkoihin ja siihen, paljonko rahaa on järkevää yhdessä päivässä polttaa matkallakaan.

Vierailija
533/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsiperhe tai kukaan muukaan lähtee tuollaiselle risteilylle, joka ei vie mihinkään? Laivalla 23 tuntia, miksi?

Vierailija
534/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis elämä noin muutaman euron tarkkaa lomallakin niin keksisin kyllä jotain muuta kuin laivan. Enkä varsinkaan kaataisi tilannetta lasten niskaan!

Meillä kyllä lapsetkin tykkää käydä ravintoloissa ja kahviloissa eikä mikään "syö vähemmän tai halvempaa niin saat enemmän karkkia" ole mikään vaihtoehto.

Vierailija
535/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsilla sitten jotkut muut henkkarit, jos ei ole passeja? Henkkarit kun on pakolliset kaikilla. Harvoin kysytään jokaiselta, mutta jonkun kohdalle sekin napsahtaa.

Omia eväitä en ottaisi. Lapset voi myös laittaa suoraan nukkumaan ja sitten herätä aamulla aikaisin katselemaan laivaa ja Tukholmaa.

Vierailija
536/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikka banskuu mukaan, eiköhän iltapala sillä hoidu?

Vierailija
537/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole niin, että jos lapset pääsee syömään tai ottavat sämpylää ja limsaa niin sitten sanotaan, että nyt sitten saat vähemmän karkkia.

Laivamatkalla saavat syödä ruokaa ja karkkeja. Myös ostaa kivan lelun muistoksi.

Meillä on myös niinkin, että on yhteinen budjetti, ei mikään tiukka ja jos lapset haluavat niin saavat ostaa omilla rahoillaann mitä haluavat. Oppivat sitten myös rahan käyttöä.

Omat rahat ovat kerättyjä viikkorahoja tai lahjarahoja. Annan myös laivaa varten ylimääräisen rahamäärän omasta pussista niin ei tarvitse koko aikaa vanhemmilta pyytää. On polleaa kun saa kaivaa maksun omasta pussista.

Saattavat myös pyytää jotain pikku työtä kotona ennen reissua josta sitten maksetaan palkka. Sen sitten saa vapaasti käyttää itse.

Tämä tietty hiukan vanhemmilla lapsilla, ei taaperoilla.

Ihmettelen onko rahat niin tiukasti vanhempien takana, ettei lapsilla omaa rahaa? Että joka ostos kaivetaan vanhemman pussista?

Vierailija
538/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olis elämä noin muutaman euron tarkkaa lomallakin niin keksisin kyllä jotain muuta kuin laivan. Enkä varsinkaan kaataisi tilannetta lasten niskaan!

Meillä kyllä lapsetkin tykkää käydä ravintoloissa ja kahviloissa eikä mikään "syö vähemmän tai halvempaa niin saat enemmän karkkia" ole mikään vaihtoehto.

Lapsen on siis parempi joutua jäämään kotiin kuin päästä laivalle ja saada karkkia? Reilua. Laiva on kuitenkin oikeasti niitä asioita, joihin pienituloisillakin on varaa, jos ei ihan kaikkeen mahdolliseen siellä kuluta rahaa.

539/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan huomenna iltalaivalla Turusta Stokikseen (jään Stokikseen aamulla) , ja mä otan mukaan 1,5 litran vesipullon ja banaanin iltapalaksi.

Vierailija
540/633 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka neuvotte vanhempia menemään diskoon, tarkotatteko että jättävät lapset ilman vahtia hyttiin? ?