Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut perintöä? Tai oletko saamassa jossain vaiheessa?

Vierailija
24.03.2019 |

Jos olet, niin mitä perit ja minkälaisia veroseuraamuksia siitä aiheutui?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen perimään vanhempani. Olen ainoa lapsi. Muutama satatuhatta plus x määrä kiinteistöjä Suomessa ja ulkomailla ja jotain osakesalkkuja, en minä tiedä. Kaiken pistän rahoiksi ja keskityn vapaaehtoistyöhön lopun elämääni.

Ja sainhan mä muksuna satatuhatta isän isältä. Sen pistin omaan asuntoon heti kun muutin omilleni 19vuotiaana.

Vierailija
42/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan isoja perintöjä suurimmalla osalla. Ei ihme, että kaikilla on nykyään kaikkea, kun perinnöt on noin isoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppoisä kuoli kun olin lukiossa, perinnöksi sain 500 euroa jaettuna kolmeen osaan (sisar, äiti, minä). Jälkikäteen nyt aikuistuneena olen miettinyt miten säälittävästi voikaan ihminen järjestää elämänsä jos koko 50 vuoden elinikänään ei saa kasaan edes kesätyöläisen kuukausipalkkaa. Siis koko elämäntyönään.

Mikä on äitisi selitys sille, ettei ole saanut kasaan kuin 166,67 euroa?

Vierailija
44/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jonkun reilut 50000 kätevästi tilisiirtona, ja muistaakseni kolmisen tonnia maksoin veroa.

Vierailija
45/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoppoisä kuoli kun olin lukiossa, perinnöksi sain 500 euroa jaettuna kolmeen osaan (sisar, äiti, minä). Jälkikäteen nyt aikuistuneena olen miettinyt miten säälittävästi voikaan ihminen järjestää elämänsä jos koko 50 vuoden elinikänään ei saa kasaan edes kesätyöläisen kuukausipalkkaa. Siis koko elämäntyönään.

No mutta olihan isäsi sentään saanut testamentin aikaan! Eli tehnyt testamentin. Ei äitisi muuten olisi mitään perinyt.

Tai no joo, on toinenkin vaihtoehto: Äitisi onkin isäsi lapsi. Sattuuhan sitäkin, että joku oman lapsensa kanssa lapsia tekee (sinut).

Vierailija
46/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leski pitänyt kaiken hallussaan ja poikansa uhkaa periä kaiken. Talk about suku on pahin. Kuolema perheessä aiheuttaa aina voimasuhteiden muutoksen, jos kuollut on pitänyt yhden lapsen puolta ja jöljelle jää na paha äitipuoli ilkeällö sisarukaella.

Lesken poika ei peri isäsi omaisuutta lesken kuoleman jälkeen vaan sinä. 

Vierailija
47/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin jotain alta 100000€ ja perintöveroihin meni reilut 8000€. 

Verottajan sivuilla on kyllä ihan laskuri millä voit arvioida perintöveron määrää etukäteen. Ei ole mitään rakettitiedettä tämä.

Vierailija
48/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan isoja perintöjä suurimmalla osalla. Ei ihme, että kaikilla on nykyään kaikkea, kun perinnöt on noin isoja.

Helsingissä asunnot on arvokkaita, joten sitä omaisuutta helposti kertyy. Lisäksi jos ei ihan kaikkea pistä menemään mitä tulee, niin sijoitustenkin arvo kasvaa. Me ollaan nyt viisikymppisiä ja meillä on yksi lapsi, netto-omaisuus on meillä 800000€ luokkaa. Ehtii vielä kasvaa tuosta ennen kuin perinnönjako koittaa, vaikka toki lahjoitellaankin lapselle tässä matkan varrella elatuslahjojen kautta. 

Itse olen saanut perintöä (verojen jälkeen) 90000€ ja miehelle ne on vielä tulossa (ei paljon, ehkä 130000€ netto). Lapsi sen sijaan saa ihan tuntuvan perinnön ja mukavat osinkotulot, kun meistä aika jättää.

Vierailija
49/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta olihan isäsi sentään saanut testamentin aikaan! Eli tehnyt testamentin. Ei äitisi muuten olisi mitään perinyt.

Tai no joo, on toinenkin vaihtoehto: Äitisi onkin isäsi lapsi. Sattuuhan sitäkin, että joku oman lapsensa kanssa lapsia tekee (sinut).

Tai äidin omaisuus oli 166,67 euroa, jolloin sai tasinkona saman verran.

Vierailija
50/50 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamamiestalon puolikas. Aion luopua perinnöstä, jolloin menee lapsilleni, eikä jää veroa maksettavaksi. Veljeni osuuskin tosin aikanaan päätynee minulle, mutta sitä ennen voi tapahtua paljon, joten en vielä pohdi asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä