Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun isä saa eläkettä 3200 e/kk - Mä saan palkkaa kahdesta pätkätyöstä 1600 e/kk

Vierailija
23.03.2019 |

Vähän törkeeltä tuntuu. Voisko eläkeläisille miettiä jotain järkevää eläkekattoa?

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tämä sama eläkeitkijä. Hän taitaa olla vanha kommunisti. Tarkoittaa sitä että luokan priimus, pääsee lääkikseen paahtaa siellä monta vuotta.Tekee tauotta työtä sairaitten kanssa,  myös öisin . Hänen pitäisi tehdä se samalla palkalla kuin talonmies/ huoltomies.  Kyllä pitkästä koulutuksesta pitää saada kunnon korvaus. Siitä saa myös hyvän eläkkeen. Neuvostoliitossa koulutettu sai saman palkan kuin vahtimestari, vaikka oli vastuullinen työ.

Pitkä koulussa olo aikako sen määrääkin, miten paljon pitää maksaa, minä olen aina kuvitellut, että se pitäisi mennä sen mukaan paljonko tuottaa ja miten hyvä työssään on. Siksi nämä palkat ovatkin aiva päin persettä! Mitä enemmän tuhlaat valtion varoja koulutuksessa sitä enemmän tienaat!  Lääkäri onkin hyvä esimerkki, ensin se kuluttaa veronmaksajien rahoja kallii

Lausuppas tämä tajunnanvirta kirurgillesi kun hän valmistautuu skalpellin kanssa leikkaamaan vatsasyöpäsi. Tonniviissataa kuussa niin olis oikei kirurgin liksa, eiks vaan?

Vierailija
122/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä saa eläkettä käteen 3000€/kk. Mä saan 370€ käteen hänen omaishoitajanaan. Työaika 24/7 ja sisältää paskavaippojen vaihdot ja perseen pyyhkimiset. 

Kokeile insuliinia tai glykoolia. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä saa eläkettä käteen 3000€/kk. Mä saan 370€ käteen hänen omaishoitajanaan. Työaika 24/7 ja sisältää paskavaippojen vaihdot ja perseen pyyhkimiset. 

Kokeile insuliinia tai glykoolia. 👍

Opetettiinko kansakoulussa kirjoittamaan glykooli?

Vierailija
124/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisit mieluummin yhtä kokoaikatyötä, josta saat 5000€/kk. Ihan normaali tilanne monelle nuorelle aikuiselle nykyäänkin.

Ymmärrätkö, ettei jokaisella ihmisellä ole resursseja opiskella päästäkseen hyväpalkkaiseen työhön? Ja voin kertoa sinulle, ettei se aina ole yrittämisestäkään kiinni. Ikävä ajatella näitä nykyajan menestyjiä, joille oppiminen ja menestyminen on helppoa. He eivät vain pysty kaikessa viisaudessaan ymmärtämään toisten ei niin hyvin pärjäävien ongelmia. 

Jos et pärjää niin vika on sinussa eikä muiden kadehtiminen muuta sitä.

Vierailija
125/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kieroutuneita ihmisten täytyy olla kun omia vanhempiaan noin vihaavat ja kadehtivat?

Vierailija
126/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat tekivät liian vähän lapsia ja nyt eivät eläkkeenmaksajat riitä. Miksi eivät tykänneet tehdä?

Vierailija
127/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vaan syytellään toisiaan. Annetaan paikalle äänestettyään poliitikkojen hoitaa heille kuuluva hommansa

Kyllä sitä nyt ollaan rauhoittelemassa ja puolustelemassa, mutta anna helvetti olla kun puhutaan työttömyyskorvauksista ja toimeentulotuesta! Tästä huomaa, että kovimmat räksyttäjät on eläkeläisiä, jotka kuppaa valtiota kaikkein eniten!

Eläkeläiset ovat tehneet töitä ,toisin kuin tukia vinkuvat luuserit.Kyllä hävettäisi olla tällainen.

Vierailija
128/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas vaan syytellään toisiaan. Annetaan paikalle äänestettyään poliitikkojen hoitaa heille kuuluva hommansa

Kyllä sitä nyt ollaan rauhoittelemassa ja puolustelemassa, mutta anna helvetti olla kun puhutaan työttömyyskorvauksista ja toimeentulotuesta! Tästä huomaa, että kovimmat räksyttäjät on eläkeläisiä, jotka kuppaa valtiota kaikkein eniten!

Eläkeläiset ovat tehneet töitä ,toisin kuin tukia vinkuvat luuserit.Kyllä hävettäisi olla tällainen.

Niin minuakin. Olisi kuitenkin reilua että eläkeläisille maksettaisi se määrä eläkettä, jonka ovat itse maksaneet. Nythän näin ei ole.

Vierailija
129/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä koulussa olo aikako sen määrääkin, miten paljon pitää maksaa, minä olen aina kuvitellut, että se pitäisi mennä sen mukaan paljonko tuottaa ja miten hyvä työssään on. Siksi nämä palkat ovatkin aiva päin persettä! Mitä enemmän tuhlaat valtion varoja koulutuksessa sitä enemmän tienaat!  Lääkäri onkin hyvä esimerkki, ensin se kuluttaa veronmaksajien rahoja kallii

Lausuppas tämä tajunnanvirta kirurgillesi kun hän valmistautuu skalpellin kanssa leikkaamaan vatsasyöpäsi. Tonniviissataa kuussa niin olis oikei kirurgin liksa, eiks vaan?

Tosiasia, se ei pala tulessakaan. Totta helvetissä hänen velvollisuutensa on hoitaa joka ikinen suomalainen vaikka millä palkalla, kun kansalaiset hänen palkkansa maksaakin. Selitäpä sinä sille putkimiehelle hänen huono palkkansa, joka tulee korjaamaan putkistosi, ettei kämppäsi ole täynnä kusta ja paskaa. Tai kaikille niille ammattilaisille joiden varassa elämäsi on. Niin katsos se lääkäri ei valmista tavaroita joita sinä tarvitset joka päiväisessä elämässi. Eikä se kirurgi tee siellä leikkaussalissa kellekkään yhtään mitään, ilman ihmisiä jotka tekevät koneet ja laitteet ja jopa sen kirurgin veitsen. Selitä heille miksi he saavat ammattitaidostaan huonompaa palkkaa kuin se kirurgi. Jokaisella ihmisellä on samat elimet, se on pelkkää rutiinia, kun homman omaksuu. Jos olet pari vuotta kirurgin oppilaana taatusti osaat ne leikkaus hommat ihan yhtä hyvin.

Vierailija
130/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me hommattiin omat asunnot heti kun pystyttiin. Mentiin kimppaan ja alettiin ostamaan asuntoja 2 v välein, vanha vuokralle. Asuttiin 2 lapsen kanssa kaksiossa 2 vuotta.

Nyt on 6 sijoitusasuntoa, lainaa 2.sta sekä omasta kodista. Tosin kahdessa on ollut parin v sisällä putkiremontti, eipä hirveesti tuota tällä hetkellä.

Jos pääsemme joskus eläkkeelle, voidaan aina asunnot myydä.

5 asuntoa tulee puhtaana käteen, koska ollaan asuttu niissä jokaisessa se tarpeellinen 2 v.

Asunnoissa aluksi jäi jopa voittoa joka kk, kun vuokra oli suurempi kuin yhtiövastike + lyhennys + vero

Fiksusti teitte! ja nyt sitten luuserit nillittää kun eivät ole saaneet mitään aikaan, aika noloa

Vierailija
131/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin ongelmat 😂 

Ensin asutaan kolmekymppiseksi asti kotona ja sitten muutetaan rehvakkaasti valtion kustannuksella asumaan kerrostalo kaksioon ja kokoajan ruokahuolto pelaa ja saa kivasti taskurahaa. Nyt kauhea kitinä kun tajuaa, että eläkettä ei olekkaan kertynyt kotona oleilusta juuri lainkaan. Kauhea hätä ja paniikki siitä ,että kuka teidät eläkeiässä sitten elättää. Älkää pelätkö, kyllä teidät valtio elättää kuolemaanne asti ihan samalla tavalla kuin tähänkin asti on elättänyt. 😂 

Vierailija
132/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno oli koko ikänsä jostain 17-vuotiaasta paperitehtaalla. Ei sydänvaivan takia edes intissä mennyt aikaa. Palkka oli tosi hyvä ja eläke reilu 3500 € kun jäi eläkkeelle ja nyt on tullut parina vuonna ne kivat korotukset.

Vierailija
133/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasia, se ei pala tulessakaan. Totta helvetissä hänen velvollisuutensa on hoitaa joka ikinen suomalainen vaikka millä palkalla, kun kansalaiset hänen palkkansa maksaakin. Selitäpä sinä sille putkimiehelle hänen huono palkkansa, joka tulee korjaamaan putkistosi, ettei kämppäsi ole täynnä kusta ja paskaa. Tai kaikille niille ammattilaisille jo

Et päässyt edes ylioppilaaksi ja se kun nyt sitten harmittaa

Vierailija
134/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännetäänpä asia näin päin: Isäsi saisi sen 1600e/kk, sinä 3200.

Olisitko nyt valmis siihen, löisitte ansaitsemanne rahasummat yhteen, 4800 e, ja jakaisitte sitten sen kahteen yhtä suureen osaan niin, että kummallekin tulisi yhtä paljon?  Siis 2400 e.  Ai et? Miksi? Miksi kritisoit isäsi eläkettä kun et kuitenkaan itsekään olisi valmis jakamaan omastasi jos tilanne olisi toisin päin!

On helppo huutaa ja kadehtia, mutta itse samassa asemassa ollessasi et takuulla ole valmis luopumaan omastasi toisen hyväksi!  

Eläkeläiset vetoavat siihen, että on itse ne maksaneet. Niin, ovat maksaneet jonkun 5%. Joten ei rikota "omaisuudensuojaa", jos eläkkeistä otetaan pois 4/5, perustellen se siten, että nykyiset työssäkäyvät maksaa 25%, ja tällä rahalla kustannetaan ne nykyisin maksussa olevat eläkkeet. Olisi

Voin sulle kertoa että nuoremmat eläkeläiset ovat maksaneet saman kuin nyt työssäkäyvätkin joten ehkä kannattaisi lopettaa yleistäminen.Näytät vain omaa tyhmyyttä.

Vierailija
135/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat tekivät liian vähän lapsia ja nyt eivät eläkkeenmaksajat riitä. Miksi eivät tykänneet tehdä?

Ja nyt yyhhoo luntut tekevät liikaa lapsia valtion elätettäväksi. Järjetön määrä valtion rahaa kuluu kersoihin jotka eivät ole koko elämänsä aikana tuottaneet yhtään mitään. Kaikki kersojen tuet pitäisi poistaa välittömästi.

Vierailija
136/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkansa, joka tulee korjaamaan putkistosi, ettei kämppäsi ole täynnä kusta ja paskaa. Tai kaikille niille ammattilaisille jo

Et päässyt edes ylioppilaaksi ja se kun nyt sitten harmittaa

Sinun on turha alkaa minua analysoimaan, koska sinulla ei selvästikkään riitä resurssit siihen. Et osaa edes esittää vasta argumentteja kirjoitukseeni.

Minua harmittaa ainoastaan kaltaisesi äo. 0 tyypit jotka kuvittelevat, että jonkun toisen ammatti on tärkeämpää kuin toisen. Kun älykkyys ei riitä ymmärtämään, että jokainen palanen on tärkeä, koska muuten ei synny kokonaisuutta joka toimii. Vääryys ja epäoikeudenmukaisuus, joka tässä maassa on ammattien arvostusten suhteen rahassa mitattuna on vain yksinkertaisesti väärin, eikä se liity minuun henkiökohtaisesti yhtään mitenkään. Omituisia ajatuksia, että jos pitää ihmisten puolta kuvitellaan, että itse edustaa ko. aloja tai ihmisiä. Ei, se kertoo siitä, että ajattelee muutakin kuin omaa napaansa. Minä pärjään varsin hyvin, mutta esim. siivojalla tilanne ei ole niin hyvä, vaikka ilman häntä hukkuisimme roskaan ja bakteereihin, joita muuten siellä leikkaussalissa ilman häntä olisi kuhisemalla ja se kirurgi ei pystyisi mitään tekemään, jos ihmiseen pääsee leikkauksessa sellaiset jylläämään. Silti sitä siivoojaa pidetään palkalla mitattuna alempi arvoisena.

Vierailija
137/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,215 miljardia asumistukiin.

1,46 miljardia lapsilisiin.

Molemmat täysin turhia kuluja joiden saamiseksi ihmiset eivät ole tehneet Yhtään mitään. Ne voisi kokonaan poistaa, samoin kuin toimeentulotuet joihin uppoaa miljardeja euroja. Ihmisille jotka eivät ole tehneet yhtään mitään niitä ansaitakseen.

Vierailija
138/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan suuri osa nykyisistä työssäkäyvistä(?) jättää nettoa valtiolle, tai työeläkekassoihin veroina ja maksuina vaihtaessaan hiippakuntaa? 

Vierailija
139/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun isän brutto on sitten ollut lähes 7000e vuosikausia. Kaipa sellaiseen palkkaan on pitänyt jotain osata?

Vierailija
140/144 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko AP käynyt yhteiskuntaopin ja taloustiedon kurssit, kannattaisiko kerrata? 

Isäsi on itse ansainnut eläkkeensä ja tallettanut koko työuransa ajan rahaa eläkerahastoon josta hänelle nyt maksetaan eläkettä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi