Meneekö muilla hermot tähän nykyaikaan?
Useat ihmiset on suorastaan tyhmiä, siis yleissivistys täysin kateissa. Politiikasta ei tiedetä mitään, ilmastonmuutoksesta ei tiedetä mitään. Oma-aloitteisuus on täysin kateissa, esimerkiksi tietoa ei osata enään itse etsiä vaan heti kysytään muilta.
Televisiosta katsotaan temppareita ja big brotheria ja samaan aikaan haukutaan kuinka huonoja ohjelmia nykyään tulee.
Sosiaalisessa mediassa eletään täydellistä elämää, ihanaa rakkaus pusi pusi elämää. Tosi asiassa tapellaan. Matkoja ja elämää lainarahalla.
Juuri tullut julki näitä jotka koko ajan ovat reissussa ja ulosotossa rahaa jne.
Ei sillä että itse olisin mikään älykkö, mutta ainakin tiedostan vikani ja koitan niitä korjata enkö vaan hihittele, että mä nyt vaan oon tämmönen..
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ja se, kun kirjoitetaan ”enään”!!!
Olet täysin oikeassa, mun moka. Ap
Sitä se puna viher vasemmistolaisuus teettää.
Nykyaika on p*rseestä! Itse olin 70-luvun lapsi ja kasarinuori. Uskon, että liki kaikki lapset ja nuoret haluaisivat elää sellaista elämää, jota silloin elettiin. Mutta, kun eivät tiedä paremmasta, niin tällanen elämä on just siistii...
Se, että ihmiset elää kännykkä kädessä. Koko ajan pitää näprätä. Vessassa, töissä, autoa ajaessa (!), juhlissa.... Suurin osa ihmisistä on nykyään riippuvaisia kaiken maailamn someista ja muista.
No ei tuollalailla mene noihin hermot, mutta itsekin tiedostan vikojani ja vajeitani ja koitan kehittyä. Niin se kyllä vähän hämmästyttää, kun osa ihmisiä ei välitä, vaikka olisivat miten kehittymättömiä tahansa, eivät siis kanna huolta (vastuuta) siitä. Mä hyväksyn kyllä sen, ettei ole kiinnostunut politiikasta, mutta se, jos ei ole kiinnostunut kehittymisestä ihmissuhteissa on mulle tuomittavaa. Tai siis eihän sitä saisi tuomita, mutta siis tuomitsen niistä väärinteoista, jos ei myönnä niitä, kyllä.
Politiikkaa taas mielestäni ei ole kenenkään velvollisuus seurata. Se on valheellista teatteria ja kähmimistä verrattuna siihen, mitä sen pitäisi olla eli rehellistä, vilpitöntä ja älykkästä yhteysten asioiden ajamista.
En tunnista omassa lähipiirissäni tuollaisia ihmisiä. Osalle tuo on varmaan todellisuutta, mutta seuransa voi valita.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuollalailla mene noihin hermot, mutta itsekin tiedostan vikojani ja vajeitani ja koitan kehittyä. Niin se kyllä vähän hämmästyttää, kun osa ihmisiä ei välitä, vaikka olisivat miten kehittymättömiä tahansa, eivät siis kanna huolta (vastuuta) siitä. Mä hyväksyn kyllä sen, ettei ole kiinnostunut politiikasta, mutta se, jos ei ole kiinnostunut kehittymisestä ihmissuhteissa on mulle tuomittavaa. Tai siis eihän sitä saisi tuomita, mutta siis tuomitsen niistä väärinteoista, jos ei myönnä niitä, kyllä.
Politiikkaa taas mielestäni ei ole kenenkään velvollisuus seurata. Se on valheellista teatteria ja kähmimistä verrattuna siihen, mitä sen pitäisi olla eli rehellistä, vilpitöntä ja älykkästä yhteysten asioiden ajamista.
Olen erimieltä, politiikkaa ei tarvitse seurata fanaattisesti mutta ihmisiä jotka eivät sen vertaa voi asiaan perehtyä, että osaavat äänestää pidän hyvin tyhminä.
Olen oikeasti miettinyt että mitä käy jos teknologia lakkaa toimimasta jossain vaiheessa. Ihan jos vaikka tulisi 48 tuntia kestävä sähkökatko jokaiselle (ja kyllä, tiedän että suurella todennäköisyydellä näin ei koskaan käy :D), niin mitä sitten? Haluaisin nähdä iskeekö paniikki? Pysytäänkö rauhallisina? Mitä tehdään sitten kun puhelimesta loppuu akku eikö viihdykettä tai tietoa voi löytää sen kautta? Teknologian kanssa kasvaneille iskee varmasti paniikki sillä kaikki vastaukset on totuttu saamaan netistä.
Yleissivistys ja käytöstavat. Tuntuu että olisi vähenemään päin, en tiedä onko muilla samanlaista kokemusta.
Ja jos miettii tuota tuubaa jota tv tunkee, joskus itse aihe tai idea voi olla kiinnostavakin, mutta toteutus tehty huolimattomasti sinnepäin. Samat juontajat, samat hehkutukset, nippu toistuvia mainoksia vartin välein. Tuntuu että kukaan ei tosissaan yritä tehdä kunnollista viihdettä.
Se että nämä kirjoittelevat paskaa nettiin. Ennen ne olivat lähibaarissa, jossa niiden jutut ei kiinnostaneet ketään. Nykyään ne on somessa ja palstoilla.
Välillä tuntuu, että voisi muuttaa lappiin ja alkaa erakoksi.
Ärsyttää kaiken maailman salaliittoteoreetikot, joiden mielestä tutkimus ja teoriat ovat aina vääriä ja totuus piilee jossain heidän uskomattomissa kuvitelmissaan.
Esim. jos lääkäri suosittaa kovista rasvoista luopumista, niin se näiden salaliittoteoreetikoiden mielestä johtuu täysin jostain lääketeollisuuden diileistä, ja kovista rasvoista luopumisen sijaan lueskellaan jotain Antti Heikkilän kirjoja ja vedetään rasvaa kaksin käsin. Tai käytetään fluoritonta hammastahnaa, koska hammaslääkärit suosittelevat fluorillista, juodaan hopeavettä jne.
Typeryksiä on yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika on p*rseestä! Itse olin 70-luvun lapsi ja kasarinuori. Uskon, että liki kaikki lapset ja nuoret haluaisivat elää sellaista elämää, jota silloin elettiin. Mutta, kun eivät tiedä paremmasta, niin tällanen elämä on just siistii...
Alat mummoutua, kun ennen kaikki oli paremmin. Ihan universaali ilmiö. Muisti ehkä tekee tepposet. Ja näkökulma nykyiseen on kauhisteleva. Mummoni sanoi tähän, että näin on aina ollut. Nykymenoa ja nuorisoa on taivalsteltu eikä se ennen ollut yhtään parempaa.
Minä olen syntynyt 60-luvulla ja en yhtään haikaile mennyttä. Ihan kaikin tavoin on nykyään asiat paremmin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet varmaan kovasti kehittynyt lastesi, miehesi, äitisi, isäsi ja muiden riitakumppaneittesi kanssa. Ja osaat toimia itse kokoajan paremmin. Teot ainoastaan ratkaisee
Minua ärsyttää nykyajassa se ettei ihmiset enää kestä ollenkaan mitään epämukavaa. Tämä alkaa jo kouluiässä, kun vanhemmat lähettelevät opettajalle viestejä että meidän lapsi ei halua tulla hiihtämään niin ei sen tarvii. Itse kun muistelen omaa lapsuutta niin kyllä koulussa varsinkin tuli tehtyä paljonkin asioita jotka eivät olleet erityisen mukavia, mutta kasvattivat luonteen lujuutta ja toivat sellaista sinnikkyyttä, jota elämässä tarvitaan. Nykyään luovutetaan heti kun vähän harmittaa ja koetaan että se epämukavuus on jotenkin vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti miettinyt että mitä käy jos teknologia lakkaa toimimasta jossain vaiheessa. Ihan jos vaikka tulisi 48 tuntia kestävä sähkökatko jokaiselle (ja kyllä, tiedän että suurella todennäköisyydellä näin ei koskaan käy :D), niin mitä sitten? Haluaisin nähdä iskeekö paniikki? Pysytäänkö rauhallisina? Mitä tehdään sitten kun puhelimesta loppuu akku eikö viihdykettä tai tietoa voi löytää sen kautta? Teknologian kanssa kasvaneille iskee varmasti paniikki sillä kaikki vastaukset on totuttu saamaan netistä.
Ihan hyvä, mutta juuri aikamme tapaa ajatella, että hui kauhistus nännännää kun menis viihde ja "tieto".
Mitäpä muuta menisi sen sähkön myötä? Niin kuin vaikka kaikki sinun rahat.
Korttimaksamista suositaan ja älyttömiä mobiilipeipeitä tuputetaan, laskut hoidetaan netissä.
Käteistä riihikuivaa demonisoidaan.
Niin miten vaikuttaisi 48 h:n katkos? Mieti, miten vaikuttaisi 48 viikon katkos? Se on melkein vuosi.
Mitä arvokasta sulla on sitten vaihtaa hernesoppapurkkiin, ja siinä vaiheessa aivan sama, onko vegaani vai saattaako olla sianlihasattumaa seassa?
Ja toki ymmärrät, että tässä kohtaa tonnin seteli käy luxus-vessapaperista.
Talviaikaan, miten vaikuttaisi?
Muistutan, että tässä kohtaa vessatkaan ei enää vedä, vaan onhan kylppärissä nurkkia.
Mites sitten on suu mutrulla, kun on miljoona euroa osakkeissa bitteinä tai kallis kämppä,
vaan ei mitään vaihdannanarvoista tavaraa takataskussa?
Ysärillä tätä todellisuutta kesti neljä vuotta Sarajevossa piirityksessä (1992-1996).
Hätä oli kova, vaikkei elämä ollutkaan silloin bitteinä.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on monia! Nykynuoret eivät edes tajua, mistä me vanhat horistaan, vaikka kukaan niistä ei vaihtaisi pois, jos saisi jotenkin maistaa sitä elämää edes hetken...
Sinuhe egyptiläisessäkin ihmeteltiin nykynuorisoa ja pelättiin mihin tämä maailma on menossa.
Ei siis mitään uutta!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat rasittavalta ihmiseltä. "Tunteisiin" pitää keskittyä ja "ihmissuhteisiin", politiikkaan ei.
Sinun oma pikkuelämä vastaan koko yhteiskunnan tulevaisuus.
Kuka olet, oi viisas? Virheävasuri, edes-jokin-sukupuolioletettu sateenkaaripäinen tunteiden tulkki?
Oletko toimittaja? Johanna, sinäkö se siellä?
Ja se, kun kirjoitetaan ”enään”!!!