Meneekö muilla hermot tähän nykyaikaan?
Useat ihmiset on suorastaan tyhmiä, siis yleissivistys täysin kateissa. Politiikasta ei tiedetä mitään, ilmastonmuutoksesta ei tiedetä mitään. Oma-aloitteisuus on täysin kateissa, esimerkiksi tietoa ei osata enään itse etsiä vaan heti kysytään muilta.
Televisiosta katsotaan temppareita ja big brotheria ja samaan aikaan haukutaan kuinka huonoja ohjelmia nykyään tulee.
Sosiaalisessa mediassa eletään täydellistä elämää, ihanaa rakkaus pusi pusi elämää. Tosi asiassa tapellaan. Matkoja ja elämää lainarahalla.
Juuri tullut julki näitä jotka koko ajan ovat reissussa ja ulosotossa rahaa jne.
Ei sillä että itse olisin mikään älykkö, mutta ainakin tiedostan vikani ja koitan niitä korjata enkö vaan hihittele, että mä nyt vaan oon tämmönen..
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuollalailla mene noihin hermot, mutta itsekin tiedostan vikojani ja vajeitani ja koitan kehittyä. Niin se kyllä vähän hämmästyttää, kun osa ihmisiä ei välitä, vaikka olisivat miten kehittymättömiä tahansa, eivät siis kanna huolta (vastuuta) siitä. Mä hyväksyn kyllä sen, ettei ole kiinnostunut politiikasta, mutta se, jos ei ole kiinnostunut kehittymisestä ihmissuhteissa on mulle tuomittavaa. Tai siis eihän sitä saisi tuomita, mutta siis tuomitsen niistä väärinteoista, jos ei myönnä niitä, kyllä.
Politiikkaa taas mielestäni ei ole kenenkään velvollisuus seurata. Se on valheellista teatteria ja kähmimistä verrattuna siihen, mitä sen pitäisi olla eli rehellistä, vilpitöntä ja älykkästä yhteysten asioiden ajamista.Kuulostat rasittavalta ihmiseltä. "Tunteisiin" pitää keskittyä ja "ihmissuhteisiin", politiikkaan ei.
Sinun oma pikkuelämä vastaan koko yhteiskunnan tulevaisuus.Kuka olet, oi viisas? Virheävasuri, edes-jokin-sukupuolioletettu sateenkaaripäinen tunteiden tulkki?
Oletko toimittaja? Johanna, sinäkö se siellä?
Äitihullu
Tuli tuossa mieleen kun vassarit valitti että Soini salonkikelpoisti rasismin, niin sehän tarkoittaa että ennen oli tämä asia paremmin: oli aika, jolloin rasismi ei ollut salonkikelpoista, kunnes tuli Soini joka salonkikelpoisti sen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus se pitää paikkansa että ennen oli paremmin. Esim jos joku 1880-luvulla syntynyt saksalainen sanoi 1930-luvulla että ennen oli paremmin, niin oikeassa oli.
Muutos on AIVAN SAMA kuin syntynyt 1970-luvulla --> nykyaika 2019.
Sinä tietysti muka-nokkelana viittaat nasssieihin, vaikka teollisuuden kehitys...
Näin ollen sulla ei pitäisi olla mitään vaikeutta niellä tätä tosiasiaa, että tästä melkein sata vuotta myöhemmin sinusta ja kaltaisistasi kirjoitetaan kuten 1930-luvun saksalaisista.
Veikkaan, että mielelläsi "lukisit", että olit vain ihan "olosuhteitten uhri".
-30-luvun tavissaksalaiset ajatteli lähinnä perheitään.
Mutta pidetään mielessä, ettei se SINUNKAAN kohdalla ole lieventävä seikka.
Minua ei kiinnosta enää politiikka, koska olen lopeensa kyynistynyt ja kyllästynyt. Samat lupaukset ja samat naamat pyörii vuodesta toiseen, vaikka luvataan kuuta taivaalta, niin silti leikataan aina pelkästään kaikista pienituloisimmilta. Vaikka yritän äänestää puoluetta, joka näin ei mahdollisesti tekisi, suurin osa äänestää jotain keskustaa ja kokoomusta, jotka sössii kaiken. Seuraavalla vaalikierroksella luvataan taas yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista ja kusetus uppoo ihmisiin kuin veitsi voihin.
Elinkeinoelämä tämä maata pyörittää, pankkiirit ja yrittäjät. Politiikasta ja demokratiasta on tullut yksi iso vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuollalailla mene noihin hermot, mutta itsekin tiedostan vikojani ja vajeitani ja koitan kehittyä. Niin se kyllä vähän hämmästyttää, kun osa ihmisiä ei välitä, vaikka olisivat miten kehittymättömiä tahansa, eivät siis kanna huolta (vastuuta) siitä. Mä hyväksyn kyllä sen, ettei ole kiinnostunut politiikasta, mutta se, jos ei ole kiinnostunut kehittymisestä ihmissuhteissa on mulle tuomittavaa. Tai siis eihän sitä saisi tuomita, mutta siis tuomitsen niistä väärinteoista, jos ei myönnä niitä, kyllä.
Politiikkaa taas mielestäni ei ole kenenkään velvollisuus seurata. Se on valheellista teatteria ja kähmimistä verrattuna siihen, mitä sen pitäisi olla eli rehellistä, vilpitöntä ja älykkästä yhteysten asioiden ajamista.Kuulostat rasittavalta ihmiseltä. "Tunteisiin" pitää keskittyä ja "ihmissuhteisiin", politiikkaan ei.
Sinun oma pikkuelämä vastaan koko yhteiskunnan tulevaisuus.Kuka olet, oi viisas? Virheävasuri, edes-jokin-sukupuolioletettu sateenkaaripäinen tunteiden tulkki?
Oletko toimittaja? Johanna, sinäkö se siellä?Äitihullu
Sinun tunteet. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe egyptiläisessäkin ihmeteltiin nykynuorisoa ja pelättiin mihin tämä maailma on menossa.
Ei siis mitään uutta!
Tiedät ehkä että se on romaani?
Toki v. 1945 kirjoitettu. Mutta joka tapauksessa Valtarin mielikuvitusta. Hieno kirja kieltämättä.
Minulla on oikeus siihen, tähän ja tuohon. Oikeus, oikeus, oikeus.
Ei ole minun vastuullani se, tämä eikä tuo.
Kenen on vastuu, vastuu, vastuu? Ei minun ainakaan.
Entä velvollisuus? Täh, mitä se tarkoittaa, ei minulla mitään sellaista ole.
Ote elävästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe egyptiläisessäkin ihmeteltiin nykynuorisoa ja pelättiin mihin tämä maailma on menossa.
Ei siis mitään uutta!
Ei tässä ihmetelty nykynuorisoa. Ihan aikuiset noita hömppäohjelmia katsoo ja yleistieto on nolla jne.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu, että voisi muuttaa lappiin ja alkaa erakoksi.
Niin voi. Ostin mökin Kilpisjärvellä. Muutto 1.5. Asunto meni eilen kaupaksi. Jihuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis mitään uutta!
Toki v. 1945 kirjoitettu. Mutta joka tapauksessa Valtarin mielikuvitusta. Hieno kirja kieltämättä.
Waltari kaksois-veellä. Fiktiota toki, mutta ilmestyessään käännöksinä suuri ihmetys arkeologien keskuudessa kautta maailman. Luulivat, että Mika Waltari oli oikeasti arkeologi.
Vrt. aivan ihana Fred Vargas (taiteilijanimi; oikeasti nainen), joka oikeasti on arkeologi.
- eri
Otsikon aiheeseen...
Olen äärimmäisen pettynyt siihen, että monikaan ei tajua, mitä seuraa kirjojen digiversioista.
Ai mitä? Jos sun pitää kysyä, ole hyvä ja jatka elämääsi kuten tähänkin asti.
Ilmiselvästi kysymys ei ole sinua varten. Hei kato! uus inta-updee Kimiltä! Äkkiä sinne, hus!
Kiinnostaa mitä itse luulet tietäväsi ilmastonmuutoksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis mitään uutta!
Toki v. 1945 kirjoitettu. Mutta joka tapauksessa Valtarin mielikuvitusta. Hieno kirja kieltämättä.Waltari kaksois-veellä. Fiktiota toki, mutta ilmestyessään käännöksinä suuri ihmetys arkeologien keskuudessa kautta maailman. Luulivat, että Mika Waltari oli oikeasti arkeologi.
Vrt. aivan ihana Fred Vargas (taiteilijanimi; oikeasti nainen), joka oikeasti on arkeologi.- eri
Otsikon aiheeseen...
Olen äärimmäisen pettynyt siihen, että monikaan ei tajua, mitä seuraa kirjojen digiversioista.
Ai mitä? Jos sun pitää kysyä, ole hyvä ja jatka elämääsi kuten tähänkin asti.
Ilmiselvästi kysymys ei ole sinua varten. Hei kato! uus inta-updee Kimiltä! Äkkiä sinne, hus!
Wau, w on äidilläsikin!
Eri
Vau! yksöis-veellä. Ai että tää on helppoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis mitään uutta!
Ei tässä ihmetelty nykynuorisoa. Ihan aikuiset noita hömppäohjelmia katsoo ja yleistieto on nolla jne.
Ilmiö on ikiaikainen. Ihan samaa on taivasteltu aina
Vierailija kirjoitti:
Vau! yksöis-veellä. Ai että tää on helppoa...
Elämä on, kun sen oikein oivaltaa.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikkaa taas mielestäni ei ole kenenkään velvollisuus seurata. Se on valheellista teatteria ja kähmimistä verrattuna siihen, mitä sen pitäisi olla eli rehellistä, vilpitöntä ja älykkästä yhteysten asioiden ajamista.Olen erimieltä, politiikkaa ei tarvitse seurata fanaattisesti mutta ihmisiä jotka eivät sen vertaa voi asiaan perehtyä, että osaavat äänestää pidän hyvin tyhminä.
Äänestämisessäkin on se nurja puoli että silloin tuet järjestelmää joka ei toimi enään nykyään. Pitäisi kehittää jokin uusi ja yksinkertaisempi, onko se liikaa vaadittu nyky tieto/taidolle?
Itse olen huomannut, että ihan normaalit sosiaaliset tilanteet on "awkwardia" ja "cringeä" nuorille nykyään.
Tai siis jos somessa leviää joku video jossa joku joutuu sanomaan jollekkin jotain ja tämä joku vastaa takaisin niin kommenteissa kaikki on huutamassa kuinka kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Politiikkaa taas mielestäni ei ole kenenkään velvollisuus seurata. Se on valheellista teatteria ja kähmimistä verrattuna siihen, mitä sen pitäisi olla eli rehellistä, vilpitöntä ja älykkästä yhteysten asioiden ajamista.Olen erimieltä, politiikkaa ei tarvitse seurata fanaattisesti mutta ihmisiä jotka eivät sen vertaa voi asiaan perehtyä, että osaavat äänestää pidän hyvin tyhminä.
Äänestämisessäkin on se nurja puoli että silloin tuet järjestelmää joka ei toimi enään nykyään. Pitäisi kehittää jokin uusi ja yksinkertaisempi, onko se liikaa vaadittu nyky tieto/taidolle?
Eikö voi äänestää tyhjää? Kannanotto sekin, mikä tulee noteeratuksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti miettinyt että mitä käy jos teknologia lakkaa toimimasta jossain vaiheessa. Ihan jos vaikka tulisi 48 tuntia kestävä sähkökatko jokaiselle (ja kyllä, tiedän että suurella todennäköisyydellä näin ei koskaan käy :D), niin mitä sitten? Haluaisin nähdä iskeekö paniikki? Pysytäänkö rauhallisina? Mitä tehdään sitten kun puhelimesta loppuu akku eikö viihdykettä tai tietoa voi löytää sen kautta? Teknologian kanssa kasvaneille iskee varmasti paniikki sillä kaikki vastaukset on totuttu saamaan netistä.
Pysyttäisiin rauhallisina. Ihmiset todennäköisesti pyrkisivät pysyttelemään lähinnä kotona. Kaupat nimittäin suljettaisiin ja kaikkialla olisi pimeää riippuen tietenkin vuodenajasta ja vuorokauden ajasta. En usko, että ihmisiä häiritsisi viihteen puute noin lyhyen ajan kohdalla tai edes pidemmän.
Ihmiset keskittyisivät odottamaan ja talvisin tietenkin pysymään lämpiminä. Perheet olisivat lähinnä keskenään kotona ja odottaisivat ja menisivät aikaisin nukkumaan. Jotkut ehkä pyrkisivät lähtemään ulos etsimään tietoa katkoksesta. Yksinäiset kyselisivät ehkä naapureilta tietoa. Jos jollain olisi vielä vanhanajan radio, niin sen ympärille keräännyttäisiin kuuntelemaan. Naapureita myöten. Ei ihmisiä, jonkun nippelitiedon löytäminen tuollaisessa tilanteessa kiinnostaisi. Pikemmin mistä vesi tulisi, jos vesi pumpataan sähköpumpulla, miten ruoka lämmitetään, jääkaapit, pakastimet ja muut jutut.
Akku on aika pieni ongelma, koska routerit ja muutkin jutut toimivat sähköllä. Eipä se paljoa siis auta, vaikka akku toimisi, kun jonkun ylen kameratkin lopettaisivat toiminnan ilman sähköä.
Joskus se pitää paikkansa että ennen oli paremmin. Esim jos joku 1880-luvulla syntynyt saksalainen sanoi 1930-luvulla että ennen oli paremmin, niin oikeassa oli.