Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääke juuttunut kurkkuun, kolmatta päivää?

Vierailija
17.05.2023 |

Siis toissayönä nielin antibiootin, se tuntui jäävän vähän jumiin kurkkuun. Aina kun näin on käynyt, vedenjuonnilla pilleri on itsekseen liikkunut pian. Tällä kertaa kuitenkin on vielä kahden päivän kuluttua palan tunne kurkussa ja nieleminen sattuu? Olen juonut, syönyt, kurlannut jne... Pystyn kyllä hengittämään ja syömään. Ei kai se pilleri siellä enää voi olla, jossain vaiheessa se liukenisi vaikkei menisikään alas..? Kurkku jotenkin vaurioitunut lääkkeestä? No, soitin nyt lääkäriin ja odotan takaisinsoittoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se varmasti enää siellä ole, vaan tosiaan vähän ärsyttänyt kurkkua juuttuessaan. Tuollaiset kestää usein muutamasta päivästä viikkoon parantua, riippuen siitä kuinka syvälle limakalvoon vauriota on tullut.

Vierailija
2/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö näkkileipää. Ne kuivat murut vie matkassa, jos jotain jäänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on tähystää mikä siellä on.

Vierailija
4/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke sulaa siellä kurkussakin. Ei siellä enää ole mitään pilleriä.

Vierailija
5/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke ei ole kurkussa. Limakalvot vähän vaurioituneet. Paranee muutamassa päivässä. Ole huoleti.

Vierailija
6/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vain raapaissut kurkkua matkalla, ei hätää.

Vierailija
7/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonpesuharjalla saa helposti pois!

Vierailija
8/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kanssa viime viikolla iso tabu kurkkuun. Oli pari päivää kipeä. En uskaltanut tuota näkkileipäkonstia koittaa kun en tiennyt vieläkö se on ruokatorvessa. Kalanruotoihin se on kyllä hyvä kotikonstit.

Vierailija
9/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä lääke voisi olla kehon lämmössä sulamatta?

Vierailija
10/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle antoi apteekissa neuvon että tosin kun telkkarissa käännetään päätä taaksepäin lääkettä ottaessa niin helpommin menee alan kun painaa vähän leukaa alaspin nielaistaessa. Toimi ainaki minulla

Vierailija
11/11 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se on mennyt alas ja vaan jäänyt ikävä tunne limakalvoille, se korjaantuu parissa päivässä jos näin on. Hyvä kuitenkin, että otit yhteyttä terveyskeskukseen. Minulle annettiin vastaavassa tilanteessa ohjeeksi kokeilla juoda muutama iso kulaus rasvaa, esim. oliiviöljyä. Jos sinne nieluun olisi jäänyt jotain pientä jämää, se saattaisi lähteä näin irti, juomalla liukasta, viskoosia nestettä.