Olen käynyt viimeksi kampaajalla tasan vuosi sitten, entä sinä?
Kuinka pitkät hiuksesi ovat? Mulla nyt olkapäiden alle, tuolloin viime keväänä leikkautin pitkän polkan.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näköjään käy ja kuitenkin omalla kampanjallani on ajat aina varattu viikoksi kahdeksi.
Meillä on mökki Nilsiässä ja sieltäkään ei löytynyt vapaata aikaa seuraavalle päivälle, vaikka paikkakunnalla on monta kampaamoa.
Luulisin, että tähän kysymykseen tulee vastattua helpommin, kun ei käy. Kuten itsekin tein. Mutta kampaajille kyllä selvästi on kysyntäö, pienessä kotikaupungissani on lukuisia kampaamoita, vaikka ihmisiä vain parikymmentätuhatta.
Minä olen niiiin paljon paremman näköinen kampaajalla käynnin jälkeen. Vaikka kuinka yritän föönata tai rullata papiljoteille, niin lopputulos on huono.
Kampanjalta kun tulen, niin näkee naamasta ja ryhdistäkin, että olen tyytyväinen itseeni.
En edes muista! Siitä täytyy olla todella kauan.
Minulla on todella pitkä tukka, ja jos tarve tyttäreni laikkaa latvoja. En ne mitään pointtia käydä kampaajalla, koska mikään leikkaus tai muotoilu ei kestä kuin hetken koska hiukseni kasvavat hyvin nopeasti. Olen perinyt voimakkaan hiustenkasvun isältäni, jolle se tuottaa harmia todella koska tämän tästä on käytävä siistityttämässä kuontalonsa.
Miehet käyvät kerran kuukaudessa parturissa. Naiset leikkaavat itse. Vain Suomessa!
Oudoilla asioilla sitä ihmiset osaavatkin ylpeillä. Oikein kilpaillaan että kenellä on pisin aika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka keskiviikkoaamu käyn. Vain kampaaja saa minun ohuen tukkani näyttämään siedettävältä. Maksaa 12€. Leikkaus kuuden viikon välein(40€) ja raidat kahdesti vuodessa(80€).
Miksi alapeukutat?
En alapeukuttanut, mutta onhan tuo melkoista että joka viikko käydään kampaajalla.
Juuri kävin kuukausi sitten, sitä ennen olin käynyt heinäkuussa. Minulla on liukuvasti tehdyt raidat joten selkeää tyvikasvua ei tule. Malli on kevyesti kerrostettu ja pituus hartioihin-solisluihin asti, eli ylläpitoa ei vaadita ennen kuin latvat menevät huonoon kuntoon.
Siitä on nyt joku 18 kk. Viimeisellä kampaamokäynnillä kampaaja ei suostunut leikkaamaan hiuksiani pyytämälläni tavalla. Kun en nyt sitten tiennyt, mistä löytäisin kampaajan joka kuuntelisi toiveitani, päätin kokeilla leikkaamista itse reilu kuukausi sitten. Olen yllättävän tyytyväinen lopputulokseen ja varmasti leikkaan itse jatkossakin.
Viimeeksi olen käynyt kampaajalla jotain 3-4 vuotta sitten. Minulla rintsikoiden hakasiin asti ylettyvät hiukset, ohuet, mutta hyväkuntoiset. Itse tasoitan hiukset kotona peilin edessä pari kertaa vuodessa.
Minulle hiusten tasoittaminen kotona on hieman sama kuin auton renkaiden vaihto. Ei ole järkeä maksaa siitä, jos sen voi tehdä itsekin.
Olen niin nirso kampaajasta että en käy enää kuin puolen vuoden välein, kun pääsen hyvälle kampaajalle eri kaupunkiin. Kokeilin nykyisessä kotikaupungissa useita kampaajia ja lopputulos oli aina pettymys, rahat kankkulan kaivoon.
Minulle kelpaa vain huippu, mieluummin käyn sitten vaikka harvemmin.
Miten saatte leikattua pitkät hiukset tasaisesti itse? Kun eihän siinä voi mitenkään olla suorassa jos itse leikkaa takahiuksia.
Tammikuussa ja tänään menen taas. Olen kasvattanut ja malli vähän vaiheessa. Nyt leikellään ja seuraavan kerran ehkä kesän jälkeen
Viimeksi 2006. Pitkät vähän laineilevat hiukset, mies osaa ihan hyvin leikata pari kertaa vuodessa latvat ja valmista tulee viidessä minuutissa. Olisi typerää nähdä vaiva käydä jossakin ja maksaa samasta kymmeniä euroja.
Taisi olla 3 vuotta sitten, kun viimeksi kävin. Hiukset oli saman pituiset, kuin sinulla (ap) nyt.
Vuosi sitten sain tarpeekseni kotivärjäyksillä pilatuista hiuksista, ja leikkasin itseni kaljuksi.
Nyt hiukseni ovat ehkä 15 cm pitkät. On päästävä kampaajalle huhtikuussa, jotta saisin niskahiukset pois!
Olisikohan puoli vuotta sitten. Leikkautin niskasiilin ja kuolleet latvat 15cm. Hiukset muuten alaselkään asti. Ensi kuussa olisi tarkoitus päästä kampaajalle. Niskasiili on nyt 10cm pitunen, kun en omista omaa trimmeriä.
En ole ikinä käynyt kampaajalla tai parturissa. Olen 31v. Minulla on pitkät hiukset, joku niitä aina välillä tasoittaa vähän latvoista. Säästää paljon rahaa. En värjää hiuksiani, koska ovat muutenkin kauniin väriset.
Ehkä viitisen vuotta sitten... Kokeilin silloin ensimmäisen ja viimeisen kerran, totesin sen kalliiksi ja epätehokkaaksi. Hiukseni hipovat lantiota ja leikkaan niistä itse huonot latvat satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan puoli vuotta sitten. Leikkautin niskasiilin ja kuolleet latvat 15cm. Hiukset muuten alaselkään asti. Ensi kuussa olisi tarkoitus päästä kampaajalle. Niskasiili on nyt 10cm pitunen, kun en omista omaa trimmeriä.
"kuolleet latvat"? Luuleeko joku, että hiukset ovat elävää ainetta?
Kaksi viikkoa sitten kävin viimeksi ja normaalitahtini on viiden viikon välein. Hiukseni ovat puoleenväliin selkää, paksut ja luonnonkiharat. Noin joka kolmannella kerralla ne tasataan, sillä kasvatan nyt taas pitkiä hiuksia. Otan kampaajalla joka kerran myös kulmien kestovärin ja siistimisen.
Pitempää väliä en halua, vaan tämä on aika hyvä. Olen töissä, jossa edustan itseäni ja siisti ulkonäkö on tärkeä. Rahastakaan käynnit eivät ole kiinni.