Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä
Pyöräilijä uhkaa vetää päin näköä ja turpaan, nenää poskelle ja tulevaisuudessa naarmuttaa autoa, jonka rekisterin on ottanut ylös.
Liikenneraivokohtaus tallentui ison mustan kaupunkimaasturin etu- ja takakameraan.
– Hän puristi minua kurkusta, autoilija kertoo.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
En puolustele pyöräilijää, mutta näimme vain autoilijan haluamat pätkät tapahtumasta. On aika harvinaista, että jollakin on autossa sekä edessä ja takana kamera koko ajan päällä. Kertoo siitä, että jostakin syystä juuri hänelle näitä juttuja sattuu kuten itsekin myönsi, enkä usko että se johtuu pelkästään siitä, että pyöräilijät ovat kateellisia hänen maasturistaan.
Eihän tuossa ollut mitään epäselvää. Ja tuollaiset kamerat yleistyvät pikkuhiljaa. Venäjällä ovat erittäin yleisiä, mutta siellä onkin vielä villimpi liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla myös pyöräkortti. Järkyttävän usein ihmiset, joilla ei ole ajokorttia, eivät tunne liikennesääntöjä, etenkään näitä väistösääntöjä. Kuvitellaan juurikin, että autoilijan pitää väistää aina. Itse teenkin usein niin, koska haavoittuvaiset pyöräilijät säälittävät. Vaikka ei tarvitsisikaan. Ja itse asiassa olen huomannut monen muunkin autoilijan tekevän samoin, mutta ehkä ei pitäisi, se vain ylläpitää harhaa.
Tänään tuli vastaan kymmenisen autoilijaa jotka puuroutti liikenteen koska väistivät turhaan.
Eli ihan sääntöjen tuntemattomuus piinaa autolla liikkuvia myös.
Sinusta heidän olisi pitänyt ajaa pyöräilijän yli vai? Moni kyllä mieluummin on ajamatta ihmisen päälle, vaikka säännöt olisivatkin omalla puolella.
EI tässä ole motiviina kenenkään ajaminen tai auton malli. Pyöräilijähän hakemalla hakee tappelua, vieläpä täysin tekaistuin perustein. Turha keskutella mistään pyöräilijän ajokorteista yms., koska tälläiseen niillä ei ole mitään vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
En puolustele pyöräilijää, mutta näimme vain autoilijan haluamat pätkät tapahtumasta. On aika harvinaista, että jollakin on autossa sekä edessä ja takana kamera koko ajan päällä. Kertoo siitä, että jostakin syystä juuri hänelle näitä juttuja sattuu kuten itsekin myönsi, enkä usko että se johtuu pelkästään siitä, että pyöräilijät ovat kateellisia hänen maasturistaan.
Mitkä pätkät? Noissahan näkyy koko tilanne, kuvakulmaa on vain vaihdeltu sen mukaan miten saa tankoraivoajan paremmin esille. Halutessaan/tuntiessaan kokeneensa vääryyttä pyöräilijä saa nähdä myös tallenteet katkomattomina, kunhan ilmoittautuu poliisille selvittääkseen tilannetta.
Monissa uusissa autoissa on kamerat. Ne nauhoittavat koko ajan, mutta kirjoittavat yli jonkun ajan kuluttua, jos videota ei tallenneta. Minullakin on, vaikkei minulle ole koskaan mitään sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla myös pyöräkortti. Järkyttävän usein ihmiset, joilla ei ole ajokorttia, eivät tunne liikennesääntöjä, etenkään näitä väistösääntöjä. Kuvitellaan juurikin, että autoilijan pitää väistää aina. Itse teenkin usein niin, koska haavoittuvaiset pyöräilijät säälittävät. Vaikka ei tarvitsisikaan. Ja itse asiassa olen huomannut monen muunkin autoilijan tekevän samoin, mutta ehkä ei pitäisi, se vain ylläpitää harhaa.
Tänään tuli vastaan kymmenisen autoilijaa jotka puuroutti liikenteen koska väistivät turhaan.
Eli ihan sääntöjen tuntemattomuus piinaa autolla liikkuvia myös.
Sinusta heidän olisi pitänyt ajaa pyöräilijän yli vai? Moni kyllä mieluummin on ajamatta ihmisen päälle, vaikka säännöt olisivatkin omalla puolella.
Ei, vaan olivat ajamatta risteyksestä, vaikka pyöräilijä oli pysähtynyt.
Ihan turha alkaa autolla roikkumaan sellaisella etäisyydellä että voisi kiihdyttää vielä pyöräilijän päälle.
Ajetaan sääntöjen mukaan, eikä jaeta mitään sääliväistämisiä, jookos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään epäselvää. Ja tuollaiset kamerat yleistyvät pikkuhiljaa. Venäjällä ovat erittäin yleisiä, mutta siellä onkin vielä villimpi liikenne.
Hyvä, ostakaa vaan niitä kameroita lisää.
Saadaan rosiksessa sitten kuvamatskua miten esim ohitetaan liian läheltä pyöräilijät.
Tai kun materiaali on "vahingossa" hävinnyt, tiedetään että autoilija on syyllinen rikkeisiin.
Jos tämä yksi pyöräilijä nyt edes oppisi tämän keissin yhteydessä liikennesääntöjä, jäljelle jäisi enää joku miljoona. Joltain lapselta itse odotan auton ratissa tuollaista, aikuisen voisi kuvitella tietävän vähän paremmin. Käytännössä se on vaan pakko joskus painaa jarrua näissä, sen verran vähäisellä itsesuojeluvaistolla monet pyöräilijät ovat liikenteessä. Tuossakin olisin ehkä antanut tuon mennä, riippuu miten kaukana oli suojatiestä, mutta periaatteessa autoilija ajoi ihan oikein.
Haluaisin nähdä ne videolta puuttuvat 12 sekuntia pyöräilijän ohituksesta. Sattumalta juuri ne puuttuvat videolta 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä pätkät? Noissahan näkyy koko tilanne, kuvakulmaa on vain vaihdeltu sen mukaan miten saa tankoraivoajan paremmin esille. Halutessaan/tuntiessaan kokeneensa vääryyttä pyöräilijä saa nähdä myös tallenteet katkomattomina, kunhan ilmoittautuu poliisille selvittääkseen tilannetta.
Monissa uusissa autoissa on kamerat. Ne nauhoittavat koko ajan, mutta kirjoittavat yli jonkun ajan kuluttua, jos videota ei tallenneta. Minullakin on, vaikkei minulle ole koskaan mitään sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maasturikuski kommentoi täällä itse. Koko tilanne ei näy noissa kameroissa todellakaan. Jalankulkijoiden jälkeen näytetään 5 sekuntia takakameran kuvaa jostakin syystä. Ei noista saa käsitystä, mitä tapahtui todellisuudessa ennen pyöräilijän hermostumista.
Aikamoinen neiti toi maasturikuski. Se on helppo uhota isosta autosta ja vaarantaa pyöräilijän henki.
Pyöriin pitäisi laittaa pakolliseksi rekisterikilvet, vakuutus ja pyörämaksu. Pyöräkorttiin ainakin pakolliset teoriatunnit ja kirjallinen koe.
Saa tuo autolijoiden rahoilla eläminen riittää.
Miksi muuten pyöräilijät kaupungeissa on aina raivoa täynnä? Mikä pyöräilyssä saa ihmisen niin vihaiseksi? Monta vuotta on pohdituttanut tämä asia. Ne vihaavat sekä autoilijoita että jalankulkijoita. Eikä siis sellaiset sortseissa ja mekoissa vapaa-aikapyöräilevät vaan juuri nämä, joilla on piukka puku ja retee pyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai maasturikuski kommentoi täällä itse. Koko tilanne ei näy noissa kameroissa todellakaan. Jalankulkijoiden jälkeen näytetään 5 sekuntia takakameran kuvaa jostakin syystä. Ei noista saa käsitystä, mitä tapahtui todellisuudessa ennen pyöräilijän hermostumista.
Katsoppa nyt uudestaan sen video. Siinä kohdassa kun näytetään siitä takakamerasta kuvaa, niin pyöräilijä selvästi koukkaa auton taakse. Ja hän on joka tapauksessa tässä tilanteessa väistämisvelvollinen.
Vaukuttaa siltä, että pyöräilijä oletti auton väistävän ja sitten veti herneet nenään.
Pöyräilen itse paljon, ja ihmettelen miten jotkut uskaltavat ajaa esimerkiksi kuten tämä videon pyöräilijä. Pyörä häviää aina onnettomuudessa autoilijan kanssa. Oli sitten lain mukaan oikeaassa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa johtuisi siitä, ettei pyöräilijää kerennyt näkymään etukamerasta. Auto oli jo lähes ylittänyt suojatien kun pyöräilijä tuli vauhdilla sivulta. Ei siis millään olisi edes näkynyt etukamerasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenvikainen tuo pyöräilijä.
Sais laittaa naaman näkyviin niin vähän pysäyttäs noita.
Syyllistyt solvaamiseen ellet ole päälääkäri.
JA MINÄ SYYLLISTYN KOHTA PAHOINPITELYYN!
Sehän tarkoittaa että ihan turhaan mussutatte pyöräilijän käyttäytymisestä.
Jos kerran viidakon laki on paras.
Sinäkö puolustat tuota pyöräilijaa ja hänen käytöstään? Tuolla tavalla tappelemalla pääsee aika nopeasti muutamaksi viikoksi HYKsiin pillimehulle.
Ihan turha mussuttaa toisten asiattomasta käytöksestä ja itse uhkailla laittomuuksilla.
Eletäänkö sivistyneesti vai ei?
Sinäkö istut tyynenä autossasi jos minä teen pyöräilijänä ajovirheen ja tulen sinun autoasi potkimaan, avaan oven ja alan lyömään sinua naamaan, kuristamaan ja sylkemään? Kuten tuo videon pyöräilijä teki? Minä tarkoitin sitä että tuolla pyöräilijällä oli onnea. Ettei siis ollut isompi ja välivaltaisempi mies siellä autossa. Kuten minä olisin ollut. Ei ole aikomustakaan syyttä suotta ketään piestä henkihieveriin.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin vain työttömät ja kehitysvammaiset miehet pyöräilee.
Oletko romani?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ton mulkun naama on sensuroitu? Kyllä kai siitä tunnistaa poliisit sen kasvojentunnostusohjelmillaan. Kenetkähän se hakkaa seuraavaksi?
Koska suomessa halutaa suojella rikollisia. Kiitos vihervasemmiston.
Miksi ottaisin?