Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä
Pyöräilijä uhkaa vetää päin näköä ja turpaan, nenää poskelle ja tulevaisuudessa naarmuttaa autoa, jonka rekisterin on ottanut ylös.
Liikenneraivokohtaus tallentui ison mustan kaupunkimaasturin etu- ja takakameraan.
– Hän puristi minua kurkusta, autoilija kertoo.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenvikainen tuo pyöräilijä.
Sais laittaa naaman näkyviin niin vähän pysäyttäs noita.
Mikä pysäyttäis autoilijat suojatien eteen?
Mikä pysäyttäisi pyöräilijät menemästä jalkakäytävälle ajamaan, kun pitää ajaa ajoradalla?
Suurempaa tieraivoa herättää autoilijoissa se kun pyöräilijä ajaa ajoradalla.
Silloin kun lain mukaan pitää siellä ajaa.
Eivät näköjään tunne liikennesääntöjä monetkaan autoilijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijahan pysähtyi ja päästi jalankulkijat yli, pyöräilijä on väistämisvelvollinen tässäkin tapauksessa jopa ilman kolmiota.
Pyöräilijä rikkoo liikennesääntöjä, vetää asiasta herneet ja tekee useamman uhkauksen auton kuljettajalle. Olisi hyvä muistaa kuka nuokin pyörätiet maksaa.
PS. Fillaristi ei varmasti omista ajokorttia..
Mielestäni tuo pyöräilijä ei edusta keskimääräistä pyöräilijää, miestä tai suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Usein näkee taajamissa kun nämä pyöräilijät vetää tasa-arvoisen risteyksen läpi täysillä yhtään mihinkään vilkuilematta :D
Olis vaan ajanut päälle, kamera olisi todistanut että pyöräiljä ajoi tahallaan alle.
M44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti näkee ettei autoilijat pysähdy suojatien eteen.
Sairaalaan pääsisi helposti Suomessa jos liikennesääntöjä seuraisi.
No tässä videon tapauksessa PYÖRÄILIJÄLLE oli kolmio. PYÖRÄILIJÄLLE!
Kolmio ei edes mitenkään lisännyt pyöräilijän väistämisvelvollisuutta, hän olisi ollut väistämisvelvollinen myös ilman kolmiota. Ei vaan tollo osaa yhtään liikennesääntöjä mutta turpaansa osaa näköjään soittaa. Selkäänsä sietäisi saada. Suraavana päivänä kytikselle ja yliajo kun kyseinen sankari viilettää taas risteykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein näkee taajamissa kun nämä pyöräilijät vetää tasa-arvoisen risteyksen läpi täysillä yhtään mihinkään vilkuilematta :D
Pyöräilijän vuoksi ei tarvikkaan pysähtyä sääntöjen mukaan.
Pyöriin rekisteröintipakko ja kilvet, niin on edes jotain mistä alkaa selvittelemään tuollaista hullua.
Miksi ketjussa kritisoidaan pyöräilijän käytöstä ja sitten uhkaillaan itse samalla tavalla. Vasaralla ja päälle ajamisella yms. ?
Jotenkin nuo pyörässäännöt pitäisi saada menemään kaikkien päähän. Kaikkien. Niitä ei tunnu osaavan kuin mopopojat. Johtuu varmaan tuoreesta koulutuksesta.
Edellinen aloitus tästä poistettiin!?! Onkohan pyöräilijä m-o-den kavereita. Eipä yllättäisi
Tunnen tuon Otaniemen risteyksen ja todella moni pyöräilijä ajaa kolmioiden takaa suoraan auton edestä. Pyöräilen itsekin paljon ja ei voi kun hämmästellä pyöräilijöiden tyhmyyttä. Moni autoilija antaa kiltisti tietä näille tolkuttomille pyöräilijöille. Toki suurin osa ajaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijän vuoksi ei tarvikkaan pysähtyä sääntöjen mukaan.
Aika useasti pitää, koska risteyssäännöt
määrää niin.
Itse olin lenkittämässä koiraa, aivan pientareen viertä kävellen, koira reippaasti ojan puolella. Kävelytietä oli ainakin 5 metriä toisella puolella ja olimme ainoat koko tiellä.
No loivan alamäen kohdalla tuollainen sukkahousukostaja huitaisi takaapäin niin läheltä ohi että osui minuun, menetti pyöränsä hallinnan ja kieri romunsa kanssa jonkun matkaa asvalttia pitkin alaspäin.
Olin aluksi menossa auttamaan/katsomaan että on kunnossa mutta tuo alkoi välittömästi raivoamaan minulle samaan tyyliin kun tuo videon kova poika. Itse kaivoin turvasumutetta taskusta, sen verran agressiivisesti tuo kaksi kertaa minun kokoiseni mies käyttäytyi, kun koirani meni miehen ja minun väliini ja näytti hampaita matalan murinan kera ja mies lähti kiroillen paikalta. Jotain hyötyä tuosta ponin kokoisesta rakistakin on.
Pelottavaa, että tällaisia hulluja liikkuu vapaana keskuudessamme.
Autot herättää kateutta. Kaverin taivaansininen Mersu oli aina naarmuilla. Usein naarmutettu f-sana. Hän vaihtoi autoa ja nyt ei ole samoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei autoilijan tarvitse aina pysähtyä suojatien eteen, ainoastaan silloin, kun joku on astumassa sille tai toinen ajoneuvo peittää näkyvyyden. Ei etenkään silloin, kun pyöräilijä on tulossa vasemmalta. Silloin pyöräilijän kannattaa odottaa kiltisti vuoroaan.
Perus idiootti suhari-pyöräilijä. Näitä näkee usein . Jos suhaavat kadulla, suhaavat 60km tunnissa ja jos oot viivaalla vähääkään niin armoton kellonrinkutus. Speden näköstä kun vedetään tuhatta ja sataa perse pystyssä. Sitten kun väsytään niin eikun metroon sen pyörän kanssa keskiovet tukkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun mulla oli vielä ajokortti niin pidin vasaraa penkin alla tällasia ihmisia varten.
XD ja mitähän sun kortille on tapahtunut?
Siellä jonkun mamman löysämuna suhailee ekologisesti.
Helsingissä kyllä on liikenteessä tosi paljon ihan holtittomia pyöräilijöitä. Näkee usein liikenteessä, että nuo ottavat ihan hillittömiä riskejä ja kun vauhditkin ovat pyöräilijöillä välillä todella kovia eikä aina näkyvyys paras mahdollinen (ei välttämättä mitään kirkasta kypärää tai vaatteita päällä), niin kyllä saa kesäisin todella katsoa tarkkaan autoilijana tilanteita.