Mitä eroa halvalla ja kalliilla moottoriöljyllä
Kommentit (13)
Minun autoon käy yhden valmistajaluokituksen öljy ja ne ovat kaikki kohtuullisen hintavia. Näin on nykyään usein ja nuo testit menettävät merkityksensä.
Normaalikäytössä normaaliolosuhteissa ei paljoakaan. Erot alkavat näkyä äärimmäisissä olosuhteissa.
Normiautossa voi käyttää edullisempaa öljyä ja vaihtaa useammin ja aina on melko tuoreet öljyt koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Normaalikäytössä normaaliolosuhteissa ei paljoakaan. Erot alkavat näkyä äärimmäisissä olosuhteissa.
Normiautossa voi käyttää edullisempaa öljyä ja vaihtaa useammin ja aina on melko tuoreet öljyt koneessa.
Normi 15+ v 5 tonnin autolla ajelevalla ei ole merkitystä jos vaan on ohjekirjan mukainen öljy. Itse vaihtamalla tulee varmuudella suodatinkin vaihdettua eikä vain laskutettua..
Vierailija kirjoitti:
Minun autoon käy yhden valmistajaluokituksen öljy ja ne ovat kaikki kohtuullisen hintavia. Näin on nykyään usein ja nuo testit menettävät merkityksensä.
Onpa ihmeellinen auto, oletko varma?
Olen aina käyttänyt vanhat friteerausrasvat moottorissa hyvin kehrää.
Varmaan paksuus ja miten se levittäytyy. Miten kestää pakkasta tai lämmintä. Parhaimman tuloksen saa kun hankkii kesäksi ja talveksi oman.
2025 Toyo Camry vaatii 0w-8 moottoriöljyä. Ei löydy vähään aikaan muualta kuin marmoritiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Öljyssä uiva jakohihna ja luokitus on B71 2312
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Premico (PM0332-5 PEMCO 332) näyttää maksavan reilun 5 euroa litra ja kalliimmat mainitsemasi luokituksen täyttävät maksavat sitten 50 euroa + litra.
Joten myös sinä voit vastata miksi maksaisit reilusti yli 5 euroa litralta.
Maksoin itse joskus kauan sitten jotain 60 markkaa/kanisteri (jos muistan bilteman hinnan oikein) käyttämästäni vanhaan kärryyn käyttämästäni täyssynteettisestä bulkista, mutta kanisterissa ei ollut mieltä ylentäviä logoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten myös sinä voit vastata miksi maksaisit reilusti yli 5 euroa litralta.
Kiitos, osaan huoltaa autoni itse.
Espoon lapsiurheiluvalmentaja taas vauhdissa :)
Maailman aikuisin mies.
Ainakin hinta.