Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtökohdat uudelle suhteelle erikoiset, uskotko että kestää

Vierailija
04.04.2013 |

Takana meillä on noin 6kk salasuhde. Ollaan tavattu baarissa ja muutenkin vapaa-ajalla ja töissä. Miehellä on takana melkein 20 vuoden liitto ja siinä kaksi kohta teini-ikäistä lasta, minulla 2- ja 4-vuotiaat. Mies erosi ja muutti suoraan luokseni. Yhdessä on asuttu nyt se pari viikkoa mikä hänen erostaan on. Lapset eivät halua tavata minua ja minun lapsia. Ex-vaimo on ihan hulluna raivosta, kun mies jätti. Tuli täytenä yllätyksenä.

Kaikki sanoo, että ollaan huonoista lähtökohdista aloitettu suhde vaikka ollaan tosi rakastuneita. Mitä mietteitä? 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää, kestääkö suhteenne. Mutta äidin ja isän arvonimeä ette kyllä kumpikaan ansaitse, niin vastuuttomia vanhempia elämänne suurissa ratkaisuissanne olette.

Vierailija
2/42 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teillä toimia, kyllä onnistumismahdollisuudet on samat kuin muillakin. Se riippuu, miten jaksatte käsitellä eteentulevia ongelmia, joita teillä riittää johtuen näistä ulkoisista tekijöistä. Onko mies hyvä keskustelija ja ovatko välinne avoimet? Selvittääkö hän riidat vai karkaako paikalta? Toimiiko suhteenne muutenkin kuin seksin osalta?

Minun ex-mieheni lähti noin, mutta en ole siitä enää katkera. Päinvastoin erittäin onnellinen, koska hän oli huono aviomies, eikä olisi koskaan lähtenyt ilman toista naista. Vasta myöhemmin tajusin, kuinka huono mies oli ja ansaitsen parempaa. Eli vielä kysymys: onko mies arvoisesi? Jos on, ei muuta kuin tuulta päin:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä aika pommialku. Eihän sitä koskaan tiedä, ihmeitä sattuu.

Mies on lähtenyt 20 vuoden suhteesta elämään pikkulapsielämää...tuskin sunkaan lapset mitään otettuja seästä on..hmmm..

Valietan, mutta suhteellanne on aika pienet mahikset onnistua. Ainahan siellä se ahdollisuus, pienikin.

Todennäköisesti olette vain yhdessä tuhonneet miehen pitkän avioliiton ja perheen, se tulnee olemaan homman ainoa saldo.

Vierailija
4/42 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä ihmettelet miksei teini-ikäiset lapset halua tavata sinua, kun mies on jättänyt perheensä vasta pari viikkoa sitten?

Vierailija
5/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen että nainen lähtee vakavaa suhdetta rakentamaan petoksen ja valheen pohjalta. Toivottavasti ei ole mustasukkaisuutta ilmassa.

Vierailija
6/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit eivät ole anteeksiantavaista sakkia, joten aika kylmät välit teille tulee. He syyttävät todennäköisesti sinua, eivätkä halua tavata välttämättä koskaan. Näin se vaan valitettavasti elämässä menee. Olen ollut sivusta todistamassa paria tällaista samanlaista kuviota. 1 keississä vasta aikuisena tämän kyseisen miehen lapset suostuivat tapaamaan äitipuoltaan, silloinkin äärimmäisen nihkeästi. Mies ja uusi nainen eivät esimerkiksi saaneet kutsuja rippijuhliin tai edes lastensa häihin eron jälkeen ja miehelle se oli tietysti paha paikka. Lapset jäivät etäisiksi omalle isälleen.

2 keississä lapset katkaisivat välit isäänsä lopullisesti. He eivät antaneet edes aikuisina anteeksi.

Kestääkö mies tekonsa seuraukset ja omien lastensa kärsimyksen..? Vai tajuaako vasta myöhemmin, mitä ihan oikeasti tulikaan tehtyä? Aika kylmä ja ajattelematon mies joka tapauksessa. : P

Vierailija
7/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tulee kestämään. Mitäs sitten kun huuma laantuu ja ensimmäiset negatiiviset fiilikset astuu kehiin? Niin tulee käymään, sen tiedät itsekin ellet ole imbesilli joka kieltää tosiasiat. 

Ja se mies on luultavasti nyt jo ajatellut että mitä helvettiä tuli oikein tehtyä mutta ei tietenkään sitä sinulle (tai ehkä edes itselleen) voi myöntää.

Vierailija
8/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 Minä kunnioitan miehesi tunteita sinua ja lapsianne kohtaan. Ja tulen aina kunnioitamaan. Ymmärrän myös sinua.Sinulla on oikeus purkaa tunteesi.. Mutta en voi olla sinulle ystävä. Teistä kahdestä minulle riittää vain yksi ystävä. Tiedän,mitä haluaisit sanoa minulle.Arvostan sitä,mutta en voi mitään. Haluaisin,että olisit sinut itsensä kanssa. Usko minua,kaikki,mitä minulla on todella ja todella ansaittu. En ole saanut mitään ilmaiseksi. t.tuttulle.

Vierailija
9/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettet tunge itseäsi miehen lasten eteen vähään aikaan.

Jos kerran noin menitte tekemään, on parempi antaa lapsilla aikaa sopeutua tilanteeseen. Ex on siinä aivan oikeassa.

Omituinen äiti olet, jos et tuota tajua.

Vierailija
10/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina huvittaa nää tällaiset aloitukset, missä kuvitellaan, että se oma elämäntilanne on niin erikoinen ja erilainen kuin muilla. Ja sitten oikeesti paljastuu, että ihan tavallisesta pettämistarinasta on kyse. Mutta varmasti tuntuu kivemmalta kutsua sitä jotenkin mystisesti "erikoiseksi".

Vierailija
11/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 16:17"]36 Minä kunnioitan miehesi tunteita sinua ja lapsianne kohtaan. Ja tulen aina kunnioitamaan. Ymmärrän myös sinua.Sinulla on oikeus purkaa tunteesi.. Mutta en voi olla sinulle ystävä. Teistä kahdestä minulle riittää vain yksi ystävä. Tiedän,mitä haluaisit sanoa minulle.Arvostan sitä,mutta en voi mitään. Haluaisin,että olisit sinut itsensä kanssa. Usko minua,kaikki,mitä minulla on todella ja todella ansaittu. En ole saanut mitään ilmaiseksi. t.tuttulle.[/quote]

Kenelle tämä viesti oli tarkoitettu??

36

Vierailija
12/42 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 16:17"]36 Minä kunnioitan miehesi tunteita sinua ja lapsianne kohtaan. Ja tulen aina kunnioitamaan. Ymmärrän myös sinua.Sinulla on oikeus purkaa tunteesi.. Mutta en voi olla sinulle ystävä. Teistä kahdestä minulle riittää vain yksi ystävä. Tiedän,mitä haluaisit sanoa minulle.Arvostan sitä,mutta en voi mitään. Haluaisin,että olisit sinut itsensä kanssa. Usko minua,kaikki,mitä minulla on todella ja todella ansaittu. En ole saanut mitään ilmaiseksi. t.tuttulle.[/quote]

Kenelle tämä viesti oli tarkoitettu??

36

[/quote] multa kans meni tää ohi?! mihin liittyy?

Vierailija
13/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kyllä ihan sika. Mutta niinhän ne aina. Uusi katsottuna ennen kuin vanha jätetään.

Ei ole lähtökohdat sen huonommat kuin monilla muillakaan. Kestää jos kestää, sen näkee alkuhuuman jälkeen.

Vierailija
14/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että provo. Kukaan ei ole noin lapsellinen.

Vierailija
15/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa rapa roiskumaan :) *kaivaa popparit esiin*

Vierailija
16/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi huonot lähtökohdat, paljon negatiivista on tapahtunut, paljon vihaa aiheutettu ja ihmisiä satutettu.

Liittonne onnistumisesta ei voi kukaan sanoa mitään. Itse en haluaisi tuollaista painolastia omallle suhteelleni.

Vierailija
17/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo, ihan oikeasti on tapahtunut. Minä ei voi mitään sille, että mies hoiti asian näin. Mutta totta kuitenkin on.

ap

Vierailija
18/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta voi olla, mutta kun hyvään arkeen tarvitaan vähän muutakin kuin sitä alkuhuumaa. Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä. Varmaan on turha odottaa, että miehen perhe ihan heti leppyy ja elämä rauhoittuu.

Vierailija
19/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän noi kovin hyvät lähtökohdat ole, mut voi toki olla, että teillä silti onnistuu. Ainakin jos olet valmis ottamaan miehen, joka tulee luoksesi suoraan pitkästä suhteessta ilman mitään itsenäistymisjaksoa, jolla on todistettavasti tapana pettää vaimoaan ja jättää tämä yllättäen. Ja joka tietää, ettet sinäkään täysin kunnioitettava ole, vaan valmis suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa ja vähän höynäytettävä. Aijoo, mut eihän se sun kansasi näin käyttäytydy, edellinen vaimo vaan oli niin ikävä ja ymmärtämätön arkinen pihtari.

Mut siis joo, mistä sen tietää, voihan se silti onnistua. Aina joku onnistuukin. Ja joku huomaa, että vaikka ruoho ei ollutkaan vihreämpää, kannattaa tyytyä edes tähän.

Vierailija
20/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 10:12"]

Ei ole provo, ihan oikeasti on tapahtunut. Minä ei voi mitään sille, että mies hoiti asian näin. Mutta totta kuitenkin on.

ap

[/quote]

Tottakai olisit voinut vaikuttaa siihen, miten mies hoitaa tilanteen. Et olisi antanut hänen rakastua itseesi. Olisit kieltäytynyt tapaamasta. Olisit sanonut, ettet halua hänen kanssaan suhdetta ennen kuin hän on hoitanut eronsa kunnialla läpi ja suhteet lapsiin tervehtyneet. 

Nyt kun kysyit, niin minusta toimit vastuuttomasti ja typerästi sekä itseäsi että miehen ja sinun lapsiasi kohtaan. En koskaan ottaisi noin helposti omasta avioliitosta lähtevää miestä itselleni tai miestä, joka asettaa uuden naisen ja rakkauden omien lastensa hyvinvoinnin edelle. Miehestä (ja sinusta) saa kuvan, että olette kypsymättömiä, vastuuttomia ja itsekkäitä. Niin paljon kuin inhoankin tätä lausetta, niin nyt se on paikallaan: millainen äiti ottaa uuden miehen lastensa elämään ennen kuin on varma suhteen onnistumisesta ja ylipäätään hyvästä ja terveestä suhteesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme