Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Rakastumiselle" pitäisi keksiä uusi sana, koska se tunne ei liity mitenkään rakkauteen

Vierailija
22.03.2019 |

se on ihastumista joka pohjaa kiimaan, vaikkei kiimaa tiedostaisi.
Alkukantainen tarve paritella, huom, vaikkei edes tietoisesti aio lisääntyä.

Kuka on keksinyt asialle noin typerän sanan. Myös rakkaus-sana parisuhteen yhteydessä ei ole oikea, se ei ole rakkautta, vaan alkaa tuosta samasta paritteluhalusta, ja parhaimmillaan pysyy ystävyytenä. Ystävästä pidetään, ei sitä rakasteta. Jos palavasta talosta pitää pelastaa omaa lihaa ja verta, tai ystävä, jokainen pelastaa omaa lihaa ja verta. SE on oikeaa rakkautta.

Termit ei täsmää, ja ihmiset ovat sekaisin.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen-sana on jo keksitty, sitähän sinä hait ja jo mainitsitkin.

Omaa lihaa ja verta... no tästä voi olla eri mieltä. Oma siskoni vihaa minua vain siksi, että olen olemassa. Emme ole missään tekemisissä ja varmasti pelastaisin mieheni ennen häntä.

Vierailija
2/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea sana on kiima. Se pitäisi ottaa yleiseen käyttöön.

Ihmisen kiimassa ei ole mitään kaunista, ei mitään hyvää.

Paskaa kaikki. Tyhjänpäiväinen asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen kiima ei ole ylevä asia. Sitä sietää hävetä.

Vierailija
4/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ihastutaan ja sitten rakastutaan, josta siis alkaa rakkaus.  Näin olen itse asian aina mieltänyt.

Vierailija
5/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on eläin, halusitpa niin tai et.

Vierailija
6/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia. Kun sanot olevasi rakastunut, et ehkä tarkoita ollenkaan samaa tunnetta, jota joku toinen tarkoittaa sanoessaan olevansa rakastunut. Siksi voi tuntua siltä, että termit eivät täsmää, kun oikeastaan et ymmärrä mistä joku toinen puhuu.

Vierailija
7/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hullaantunut"

Vierailija
8/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimillä on puhdas sielu, ihmisellä ei. Siksi ihmisen kiima on erittäin ruma asia.

Vierailija
9/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tunteet ei valitettavasti kerro mitään valtaväestön tunteista. Mitäs jos menetätkin jotain hyvin merkittävää siinä että et kykene tuntemaan aitoa rakkautta. Et voi tietää.

Vierailija
10/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastuminen-sana on jo keksitty, sitähän sinä hait ja jo mainitsitkin.

Omaa lihaa ja verta... no tästä voi olla eri mieltä. Oma siskoni vihaa minua vain siksi, että olen olemassa. Emme ole missään tekemisissä ja varmasti pelastaisin mieheni ennen häntä.

Et varmasti. Aina nämä samat veisuut, ne on jo nähty. Jokainen muka vihaa omaa perhettään aina kun joku sanoo totuuden.

Ihastuminen sana kuvaa nimenomaan sitä, mitä sanotaan rakastumiseksi. Miksi ihmiset väittävät niiden olevan eri asioita, vaikka kyse on täysin samasta. 

Vierailija
11/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on hullaantunut= ihmisellä on kiima - aika.

Vierailija
12/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Teidän tunteet ei valitettavasti kerro mitään valtaväestön tunteista. Mitäs jos menetätkin jotain hyvin merkittävää siinä että et kykene tuntemaan aitoa rakkautta. Et voi tietää.

Jokainen aikuinen ihminen tietää että rakkautta ei ole,

Taidat olla vielä hyvin nuori.

Vierailija
13/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Esim. vegaanit voivat käyttää tuotteita, jotka on tehty ihmistyövoimaa käyttäen, mutta eläinperäisiä mitenkään eivät. Ihminen ei siis ole eläin. Vai onko minulta mennyt jotain ohi?

Vierailija
14/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimillä on puhdas sielu, ihmisellä ei. Siksi ihmisen kiima on erittäin ruma asia.

Oletpa hassu. Mutta onneksi minä ja todella moni muukin on onnellinen niin kiimoissaan kuin ihastuneena kuin rakastuneenakin. Eikä tähän asiaan auta mitenkään se, että alapeukutat tämän viestin.

Vierailija
15/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia. Kun sanot olevasi rakastunut, et ehkä tarkoita ollenkaan samaa tunnetta, jota joku toinen tarkoittaa sanoessaan olevansa rakastunut. Siksi voi tuntua siltä, että termit eivät täsmää, kun oikeastaan et ymmärrä mistä joku toinen puhuu.

Eiköhän jokainen minun ikään(47) ehtinyt tiedä mitä "rakastuminen" tarkottaa. Pointti on siinä, että sana on väärä. Kyse on samasta asiasta mitä ihastuminenkin on, vaikka ihastuminen olisi syvempää kuin joskus aiemmin. Kyse on pelkästä luonnon parittelukäskystä. 

Vierailija
16/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta olen aivan samaa mieltä. Ihmettelen ihmisiä, jotka kertovat rakastuneensa puolisoonsa monta kertaa uudelleen. Kyllä minä ymmärrän, että pitkässä suhteessa on erilaisia vaiheita, mutta jos rakkaus loppuisi, minä lähtisin koko suhteesta.

Vierailija
17/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yököttävä sarja Temptation Island tuo röyhkeästi ihmisen kiiman kaikkien nähtäville.

Vierailija
18/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Jokainen aikuinen ihminen tietää että rakkautta ei ole,

Taidat olla vielä hyvin nuori.

Taidat olla sekaisin.

Linkki ja lähde?

Vierailija
19/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta olen aivan samaa mieltä. Ihmettelen ihmisiä, jotka kertovat rakastuneensa puolisoonsa monta kertaa uudelleen. Kyllä minä ymmärrän, että pitkässä suhteessa on erilaisia vaiheita, mutta jos rakkaus loppuisi, minä lähtisin koko suhteesta.

Vaihtaisit kiima - aikana toiseen?

Sitähän se ihmisen kiima on.

Vierailija
20/91 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastunut. kirjoitti:

Ensin ihastutaan ja sitten rakastutaan, josta siis alkaa rakkaus.  Näin olen itse asian aina mieltänyt.

Tässä juuri mennäänkin metikköön, se on sitä samaa ihastumista vain, tarve yhtyä ja palvoa toisen biologisia ominaisuuksia. Ei mitenkään rakkauteen liittyvää.