Millaisissa työpaikoissa olette te, joilla pomo kokoajan "kyttäämässä?"
Minkälaisissa työpaikoissa/alalla te työskentelette, joilla on kyttäävä pomo? Siis työ, jossa esim. joudut kokoajan olemaan tulosvastuussa töistäsi, tai työtäsi jatkuvasti arvostellaan jne.. Pomo kyttää taukojasi jne.
Kun sellainen kuulostaa todella oudoilta, mutta tällaisiakin paikkoja varmaankin on, niin mielenkiinnosta kyselen millä alalla ja/tai missä työtehtävissä on tällaisia tehtäviä, että pitää ihan pomon kokoajan katsella perään...
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:02"]
Miten teille on niin outo juttu että firmojen pitää tuottaa voittoa?
[/quote]
Fiksu pomo tietää, ettei paranna tulosta kyttäämällä aikuisia ihmisiä. Päinvastoin. Liika kyttääminen huonontaa työilmapiiriä ja lisää poissaoloja.
Minä olen asiantuntijatehtävissä ja hyvä niissä, vaikka itse sanonkin. Pomot eivät ole koskaan kytänneet ja työni on aivan itseohjautuvaa puolen vuoden targeteilla. Mutta muutama mamma samassa konttorissa kyttää ja urakalla, he luulevat että en tee mitään koska minulla on aina aikaa auttaa muita, ratkoa ongelmia, keskustella ja selvittää asioita. Ovat aina ihmeissään kun bonukset tulevat. Mutta syynä on se että hallitsen työkaluni ja ohjelmistot, olen luova ja nopea ja osaan priorisoida. Ja minulla on hauskaa töissä.
Yksi näistä esimerkikis printtaa joka sähköpostinsa. Stressaantunut idioottiparka.
Siivousalalla, viikoittain pomo käynyt kurkkimassa ja jättänyy lappusia mulle mitä pitäisi hoitaa paremmin ja mitä vielä pitäisi tehdä, ja usein myös soittelee milloin sattuu ja laittaa tekstareita että hänelle on nyt soitettava. Hassua siinä on se että teen vain yhtä pientä osa-aikaista kohdetta, eikä asiakas ole vaikuttanut mitenkään tyytymättömältä. Ahdistavaa, ja alentaa motivaatiota kyttääminen. Usein myös pommittaa puheluilla 2-5 kertaa peräkkäin.palkkaa tästä huvista saa jopa 350€.
En ole nähnyt mun esimiestä kuin viimeksi joulukuussa. Hän luottaa siihen, että teen työni. Soitellaan aina välillä, että tiedetään onko toinen hengissä.
Just hyvä näin. Mulla oli ennen mikromanageroiva pomo ja se oli niin rasittavaa, että otin loparit (ja tulin tänne).
Minulla on pomona nainen ja ilmeisesti pahinta laatua oleva feministi.Se pyörii koko ajan työpisteen läheisyydessä ja kyttää vaikka tekisi kuinka hyvin työnsä.Onneksi lopetan pian ja ei jää ikävä.Työilmapiiri on jotain suolen ja vessan välimaastosta.
Apteekissa. Edellinen omistaja oli paljon parempi ja luotti työntekijöihinsä. Uusi kyttää ja töksäyttelee aika epämiellyttävästi. Ymmärrän kyllä, että on paljon paineita ja varmasti paljon lainaa, kun osti ison apteekin. ( Edellinen oli jossain hornan kuusessa ja oli paljon pienempi.) Mutta luulis tajuavan, että hyvä työilmapiiri on TODELLA tärkeä kaikille työntekijöille. Edellinen tajus tuon ja ilmapiiri oli aina paljon rennompi ja töihin mukavampi tulla. Asiakkaatkin ovat huomanneet eron, ennen monet sanoivat, että on niin mukava käydä, kun kaikki jaksavat hymyillä, että oikein tuntee, että ilmapiiri on hyvä, nyt ovat kyselleet, että mitä on tapahtunut, kun on jotenkin kireämpi tunnelma. Toivottavasti uusi pomo oppis myös pikkusen rentoutumaan, niin kaikki uskaltais olla taas niinkuin ennen. Nyt tuntuu, että ollaan kuin kepin nielleitä.