Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka valitatte, kun mies tekee pitkää päivää...

Vierailija
21.03.2013 |

Niin mulle tulee ensimäisenä mieleen, että miehenne ovat varmasti eteenpäin pyrkiviä, koulutettuja ja tavoitteellisia. Minua kun jatkuvasti vaivaa se, että tuo duunarimieheni käy iisissä työssä lyhyttä päivää ja on niin paljon vaan kotona. Kotona sitten tykkää juoda kahvia, istuksia sohvalla, lukea autolehtiä tai iltapäivälehtiä. Mietin, että olisipa edes siellä töissä tekemässä pitkää päivää (rahaa!) tai vaikka rakentaisi meille taloa, tai jotain hyödyllistä!! Notkuu kotona, ei ole tavoitteita elämässä. Miettikää sitä, jotka olette harmissanne pitkää työpäivää tekevistä, älykkäistä, miehistänne.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun olla töissä noin 16-18 tuntia päivässä. Se rassaa minua todella paljon sillä aikaa ei ole leikkiä muksun kanssa kotona. Viikonloput yritän sitten 200% pyhittää perheelle.

Tavoitteita on, siksi yritän kovasti painaa hommia. Olen siis yrittäjä.

Vierailija
2/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on duunari ja tänäänkin työvuorolistaan on merkattu 9h päivä. Ahkera on eikä laiskottele kotona, vaan eipä tuo palkassa näy: 1500€/kk jää käteen verojen jälkeen. Hiphei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko sitten tyytyväinen, kun miehesi tekisi pitkää päivää, tulee väsyneenä kotiin, ei jaksa hoitaa parisuhdetta, sinä hoidat lapsia 24/7 ja et itse pääse edes puolen tunnin jumppatunnille ilman hirveää sumplimista. Sekö sut tekis tyytyväiseksi?

Vierailija
4/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:09"]

Oma mieheni on duunari ja tänäänkin työvuorolistaan on merkattu 9h päivä. Ahkera on eikä laiskottele kotona, vaan eipä tuo palkassa näy: 1500€/kk jää käteen verojen jälkeen. Hiphei.

[/quote]

Eikö ole kuitenkin hyvä, että on ahkera mies? Tykkäsitkö tuollaisesta kotona velttoilijasta?

Vierailija
5/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti sinä sitä, ettei kaikki lyhyttä, eli normaalia työpäivää tekevät miehet ole sun miehesi kaltaisia saamattomia nahjuksia.

Kun mun mies on kotona, niin se on kotona, ei missään haavemaissa vaan viettämässä aikaa perheen kanssa. Sille perhe on tärkeämpi kuin työ, siksi se tekee vaan 8 tunnin päiviä. Hoitaa kodin kaikki rempat itse ja käyttää lapsia luistelemassa ja milloin missäkin antaen mulle sitä ihan ikiomaa aikaa.

Ja voi että joskus harmittaa kun se joutuu ylitöitä tekemään, molemepia. Teidän ongelma on jossain ihan muualla kuin miehesi työpäivän pituudessa.

Vierailija
6/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin onnellinen mun "duunarimiehestä", joka on paljon kotona. Toki treenaa useamman kerran viikossa, mutta muuten on kotona ja tehdään yhdessä perheenä asioita. Itse en jaksaisi katsella miestä joka olisi kaiket päivät ja illat töissä. Minulle raha ei merkitse mitään, vaan se aika. 

En ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka haluaisivat, että mies painaa töitä 24/7 ja tuo sitä rahaa. mihin? Siihen, että nainen voi toteuttaa itseään ja äijä painaa edelleen sielä töissä?

Meillä riittää rahat elämiseen, käydään ulkona syömässä, leffassa, kylpylässä ja vähintään kerran vuodessa ulkomailla, joskus parikin kertaa. Lapset harrastaa ja kaikki on onnellisia. Omaa mökkiä ei haluta, kun on kivempaa vuokrata mökki aina eri paikasta ja kokea uusia asioita. Oma talo ehkä joskus, mutta vuokralla on paljon huolettomampaa ja kodin laittoon menevät rahat voi käytää mm. matkusteluun. Auton ei tartte olla uusi, muutaman vuoden vanha riittää mainiosti.

Itse en keksi mitä saisin enemmän, jos mieheni olisi kaiket illat töissä. Olen onnellinen kun hän tulee kolmelta kotiin, joskus jo kahdelta. Siinä on vielä monta tuntia touhuta vaikka mitä :)

Vierailija
7/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myönnän olevani ap:n miehen kaltainen. Hävettää ja paljon. En vain tiedä, miten voisi muuttua.

Vierailija
8/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee 7,5h työpäivää 5 päivänä viikossa. Palkka on paska, työ on helppoa. Sillä ei ole ammatillista kunnianhimoa käytännössä ollenkaan.

Mutta so what? Se on paljon kotona, puuhastelee kaikenlaista, mutta myös juo kahvia ja lukee sarjiksia. Seuraa aikaansa, miettii, keskustelee. 

Olen iloinen siitä, että työ on tällainen. Sillä on aikaa ja energiaa siihen mistä se tykkää, se on läsnä, onnellinen ja tasapainoinen. 

Vierailija
9/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:12"]

No mieti sinä sitä, ettei kaikki lyhyttä, eli normaalia työpäivää tekevät miehet ole sun miehesi kaltaisia saamattomia nahjuksia.

Kun mun mies on kotona, niin se on kotona, ei missään haavemaissa vaan viettämässä aikaa perheen kanssa. Sille perhe on tärkeämpi kuin työ, siksi se tekee vaan 8 tunnin päiviä. Hoitaa kodin kaikki rempat itse ja käyttää lapsia luistelemassa ja milloin missäkin antaen mulle sitä ihan ikiomaa aikaa.

Ja voi että joskus harmittaa kun se joutuu ylitöitä tekemään, molemepia. Teidän ongelma on jossain ihan muualla kuin miehesi työpäivän pituudessa.

[/quote]

Kyllä, tuohan on se ihanne. Tiedän, ettei ongelman ydin ole miehen työpäivän pituudessa vaan tuossa hänen elämäntyylissään. Mutta halusin heittää huomion niille, jotka kovasti harmittelevat pitkää työpäivää tekevistä miehistä, että tilanne voisi olla huonompikin. Ymmärrän erittäin hyvin heitä, joita oman ajan puute harmittaa. Ja olisi reilua, että mies prioriosoisi ajankäyttöään. Minä itse taas olen todella tyytymätön tällaiseen tilanteeseen, mikä meillä on. Sitäkin parempi olisi, että mies olisi edes siellä töissä "tekemässä jotain järkevää", eikä kotona nuhjaamassa haavemaailmassaan.

Vierailija
10/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:17"]

Minä myönnän olevani ap:n miehen kaltainen. Hävettää ja paljon. En vain tiedä, miten voisi muuttua.

[/quote]

Oletko mies?

Vierailija
11/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:17"]

Mun mies tekee 7,5h työpäivää 5 päivänä viikossa. Palkka on paska, työ on helppoa. Sillä ei ole ammatillista kunnianhimoa käytännössä ollenkaan.

Mutta so what? Se on paljon kotona, puuhastelee kaikenlaista, mutta myös juo kahvia ja lukee sarjiksia. Seuraa aikaansa, miettii, keskustelee. 

Olen iloinen siitä, että työ on tällainen. Sillä on aikaa ja energiaa siihen mistä se tykkää, se on läsnä, onnellinen ja tasapainoinen. 

[/quote]

Kuulostaa hyvältä. On tasapainoinen ja energinen, keskustelee ja pohtii asioita. Olisipa minunkin kotona aikaa viettävä mies tuollainen.

ap

Vierailija
12/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ainakin tosi mukavaa että mies tekee normaalia 40 h viikkoa eikä tuo myöskään töitä kotiin. On sitten sitäkin enemmän lasten kanssa ja tekee myös kotitöitä. En minäkään suostuisi tekemään pitkää päivää. Meille molemmille perheen kesken oleminen on tärkeämpää kuin uran tekeminen (ainakin tässä vaiheessa elämää kun on pieniä lapsia). Kyllä miehelläkin on oikeus nauttia lastensa seurasta. Ei mies ole mikään pelkkä elättäjä ellei perheessä näin olla erikseen sovittu.

Vierailija
13/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:12"]

[/quote]

Kyllä, tuohan on se ihanne. Tiedän, ettei ongelman ydin ole miehen työpäivän pituudessa vaan tuossa hänen elämäntyylissään. Mutta halusin heittää huomion niille, jotka kovasti harmittelevat pitkää työpäivää tekevistä miehistä, että tilanne voisi olla huonompikin. Ymmärrän erittäin hyvin heitä, joita oman ajan puute harmittaa. Ja olisi reilua, että mies prioriosoisi ajankäyttöään. Minä itse taas olen todella tyytymätön tällaiseen tilanteeseen, mikä meillä on. Sitäkin parempi olisi, että mies olisi edes siellä töissä "tekemässä jotain järkevää", eikä kotona nuhjaamassa haavemaailmassaan.

[/quote]

Mä en nyt laittaisi koko ongelmaa kylläkään edes hänen harteilleen. Sä olet totuttanut sen pääsemään liian helpolla, lehtien lukemisella ja kahvin juomisella. Mitäpä jos puhuisit asiasta ja koittaisit sitten potkaista vähän jotain toimintaa sinne sen persuksiin?

Vierailija
14/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pikkulapsivuodet jo takanapäin, mutta täytyy sanoa että oli se rankkaa kun mies oli niin paljon esim. työmatkoilla ja ulkomaankomennuksilla, että välillä kun mies palasi, nuorempi lapsi ei edes häntä tuntenut vaan vierasti. Käytännössä olin yksinhuoltaja kahdelle tiheään peräkkäin syntyneelle lapselle. Ei sekään ihannetilanne ole, jos ei sitten vähän rahaa talouteen tuova laiska mieskään.

Vierailija
15/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin ap:n ongelman. Samanlainen mies kotona. 

Vierailija
16/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavallinen duunarimies, pitkää päivää tekee välillä ja välillä taas lyhempää. Opiskelee iltaisin tosita ammattia itselleen.

Opiskelut vie paljon aikaa perheeltä ja se välillä harmittaa. On hienoa että jaksaa opiskella ja toki olen kannustava... Mutta joskus tulee mieleen että "en ihan tätä halunnut kun hankittiin lapsia". Kaipaan yhteistä perhe-elämää, sitä että mies osallistuisi meidän jokapäiväisiin tekemisiin eikä olisi vain vieraileva tähti.

Vierailija
17/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on juuri sellainen "uraohjus". Alle kolmekymppisenä oli edennyt jo isosso varustamossa laivan konepääliköksi ja tällä hetkellä työskentelee erittäin tärkeässä asiantuntia tehtävässä Lissabonissa. Yleensä viettää viikot Lissabonissa mutta tänä vuonna poikkeuksellisesti on ollut kotona ainoastaan 1,5 viikkoa. Välillä on raskasta ( lapsia 2 ) mutta eipä meidän tarvi kärvistellä rahahuolissa.

Vierailija
18/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon helpompi hoitaa ja huolehtia lapset yksin kuin sellaisen miehen kanssa joka on kotona, mutta vetämätön, epäjohdonmukainen ja kuitenkin äreä ja lyhytpinnainen. Eli välillä sanoo lapsille jonkin kehotuksen, muttei kuitenkin pidä huolta että lapset tekevät kuten kehotetaan. Tai istuu pöydässä ja katselee unisena pihalle. Lapset riekkuvat ja hakevat isän huomiota (eli eivät käyttäydy samoin isän poissa ollessa) muttei mies jaksa olla täysillä mukana kasvatustehtävässä. Parempi olisi, että isä oli töissä. Ovatko teidän pitkää päivää ja vähän kotona olevat miehet kuitenkin aktiivisia ja kasvattavat silloin kun kotona ovat?

Vierailija
19/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo kirjoitus 18 alkuperäisen eli tän duunarimiehen vaimon.

Vierailija
20/23 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:01"]

Niin mulle tulee ensimäisenä mieleen, että miehenne ovat varmasti eteenpäin pyrkiviä, koulutettuja ja tavoitteellisia. Minua kun jatkuvasti vaivaa se, että tuo duunarimieheni käy iisissä työssä lyhyttä päivää ja on niin paljon vaan kotona. Kotona sitten tykkää juoda kahvia, istuksia sohvalla, lukea autolehtiä tai iltapäivälehtiä. Mietin, että olisipa edes siellä töissä tekemässä pitkää päivää (rahaa!) tai vaikka rakentaisi meille taloa, tai jotain hyödyllistä!! Notkuu kotona, ei ole tavoitteita elämässä. Miettikää sitä, jotka olette harmissanne pitkää työpäivää tekevistä, älykkäistä, miehistänne.

[/quote]

luuletko oikeasti, että aina se pitkät päivät = enemmän rahaa? Oikeasti on aloja, joilla ei vaan ylitunneista makseta. Että puolensa kullakin (onneksi oma mies ei kuitenkaan tee niin paljon töitä kuin mitä voisi työmäärän perusteella, vain noin tunnin ylimääräistä päivässä + satunnaisesti ottaa töitä kotiin).