Käytätkö tyrnituotteita?
Onko ollut positiivisia vaikutuksia?
Itse en ole ollut flunssassa yli kahteen vuoteen. Mietin vaan, johtuisko mehusta vai olenko vain onnekas.
Kommentit (8)
Miten se mehusta voisi johtua jos siinä ei ole c-vitamiinia
Jep, syön tyrnejä. Marjat on puolijäisinä aika hyvän makuisia sellaisenaan. En osta kapseleita tai kalliita mehuja.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 10:38"]
Miten se mehusta voisi johtua jos siinä ei ole c-vitamiinia
[/quote]
Siinä tutkimuksessa ei käytetty pelkästään mehua vaan erilaisia tyrnituotteita. Aina, kun alkoi neljän viikon tyrnijakso, niin puolentoista viikon jälkeen mulla alkoi nenäverenvuodot. Tyrnitaukokuukausina ne sitten hellitti.
Tuota ne tutkijatkin äimisteli. Jouduin jättämään tutkimuksen kesken, kun mies huolestui niin noista mun nenäverenvuodoistani. Tutkimuksen jälkeen olen välillä yrittänyt käyttää tyrniä, mutta aina se johtaa n. viikon käytön jälkeen taas siihen, että nenästä alkaa tosi herkästi valua veri.
Tyrnissä on c-vitamiiniakin ja se säilyy myös kylmäpuristetussa mehussakin.
Tyrnissä on muutenkin paljon kaikkea hyvää,
"
Tyrnin siementen, hedelmälihan ja kuoren öljyjen on todettu olevan erityisen tehokkaita iho- ja limakalvovammojen sekä vatsavaivojen hoidossa. Tyrni on oikea luonnon terveyspommi. Se sisältää runsaasti C-, A- ja E-vitamiinia sekä K- ja useita B-vitamiinin muunnoksia (1,2,3,5,6,12), seitsemää eri flavonoidia, biotiinia, foolihappoa ja 20 eri lajia kivennäis- ja hivenainetta"
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 10:37"]
En käytä. Olin yhdessä tyrnitutkimuksessa ja jouduin jättämään sen kesken, koska tyrni aiheutti minulle jatkuvaa nenäverenvuotoa.
[/quote]
Ups, olitkohan poikkeustapaus. Mutta opettajani koulussa totesi että hänen tietääkseen vesi on ainoa, jolle kukaan ei ole allerginen. Mites, sopiiko sulle puolukka? On vanhan kansan konsti lopettaa nenäverenvuoto puolukalla ja se toimii ainakin mun mukuloilla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:03"]
Jep, syön tyrnejä. Marjat on puolijäisinä aika hyvän makuisia sellaisenaan. En osta kapseleita tai kalliita mehuja.
[/quote]
Ne on kyllä aika kalliita, minäkin odottelen, että omat pensaat alkaa tuottamaan marjoja. Samoin gojia odotellaan, en ole vielä koskaan maistanutkaan niitä.
Kyllä, juon tyrnimehua. En ole juuri sairastellut minäkään, äskettäinkin mies oli flunssassa mutta se ei tarttunut minuun vaikka en mitenkään edes varonut tartuntaa. En sitten tiedä mistä johtuu; elämäntapani eivät muuten ole mitenkään superterveelliset. En esim. harrasta lainkaan liikuntaa.
En käytä. Olin yhdessä tyrnitutkimuksessa ja jouduin jättämään sen kesken, koska tyrni aiheutti minulle jatkuvaa nenäverenvuotoa.