Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä ja paino nousi paljon raskausaikana

Vierailija
03.04.2013 |

Missä vaiheessa raskautta painosi nousi eniten? Miten paljon painosi nousi kokonaisuudessaan? 

Jos painonnoususi johtui "turvotuksesta" missä vaiheessa turvotus tuli? 

Voinko ennustaa omaa painonnousuani sen perusteella miten paljon painoni on tähän mennessä noussut? Nyt viikkoja 27+3 ja paino noussut 6kg. Voiko paino lähteä vielä jyrkkään nousuun tässä vaiheessa?!

En haluaisi, että painoni nousee kauheasti, koska sen karistaminen on niin vaikeaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, onko täälläkin ennakoiva tekstinsyöttö? Otsikon piti olla "Sinä jonka paino nousi paljon raskausaikana"

AP

Vierailija
2/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että lopetat vaa'an lukujen tuijottamisen. Syö terveellisesti ja jätä sokeriherkut pois, mutta älä ylitä laihduttaa tai pysäyttää painonnousua.

Mulla nousi paino raskauden aikana 12 kg. Nopein painonnousu tapahtui muistaakseni loppupuolella, jolloin paino nousi suunnilleen kilon viikossa, mutta sitten parin viime viikon aikana nousu pysähyi. Th sanoi, että mulla painonnousu oli suunnilleen oppikirjaesimerkki.

Synnytyksen jälkeen paino oli 2 kg enemmän kuin ennen raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. raskaudessa nousi vain 3,5 kg. Kärsin närästyksestä ja ruokahalu oli aika heikko. Sairaalaan jäi synnytyksessä 5,5kg.

Muissa raskauksissa tuli aika 9- 10kg ja sairaalaan jäi 8kg.

Vierailija
4/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas paino alkaa nousta heti pahoivoinnin alettua. rv 10 mennessä tulee hyvinkin 3-4kg. Sitten nousu hidastuu. Tasaisesti on tullut kaikista, yleensä keväällä olen alkanut liikkua enemmän, joten paino on saattanut joillakin neuvolakerroilla laskeakin kilon.

Turvtotusta ei ole kovin paljon ollut enkä ole sen huomannut lisänneen kiloja.

Joka raskaudessa on tullut 9-13kg. Kaikissa olen myös ollut alipainoinen raskauden alettua. Helposti on kilot lähteneet. Enää en jaksa murehtia painonnousua raskausaikana, vaan pyrin vaan syömään terveellisesti vauvan vuoksi, mutta nautin herkuistakin, päivittäin.

Toki painosi voi lähteä jyrkkään nousuun, jos muutat syömistottumuksiasi/määriä ja liikut vähemmän. Loppuraskaudessa kai vauvakin kasvaa useamman sata grammaa viikossa?

Älä murehdi! Jos sulle ei tule 25kg lisää painoa, niin voit mun mielestä olla aika huoletta, jos imetyskin onnistuu niin se kuluttaa tosi paljon, tosin ruokahalukin on sitten sitä luokkaa ;)

Vierailija
5/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa raskaudessa on tullut jokaisessa yli 12 kg, ekassa taisi tulla jopa 16 kg, mutta kolme kertaa ovat kilot lähteneet tosi helposti imetysaikana, siten että 8-10 kg oli poissa heti synnytyksen jälkeen ja parin kuukauden kuluttua olin jo lähtöpainossa (painoindeksi noin 21). Imetys laihduttaa todella tehokkaasti!

Vierailija
6/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa tuli eniten, kun tuli vielä kovasti turvotusta. Ekasta paino nousi eniten eli 23kg (synnärillä ja ekan viikon aikana lähti tuosta 13kg). Viimeisessä raskaudessa tuli 16kg, mutta olin valmiiksikin paljon paksumpi. Edes täysimetyksellä mulla ei lähtenyt yhtään, työllä, tuskalla ja dieetillä kyllä sitten imetyksen jälkeen. (Täysimetin 6kk, osittain 1v1kk)

Vierailija
7/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tuli molempien raskauksien aikana 7 kg. Ei turvotuksia. Saman verran painoin kun ennen raskauden alkua kun lähdin synnäriltä kotiin. Olisin toivonut enemmän kiloja koska emettämisessä paino laski 4 kg. Ei vaan kiertynyt kiloja koska paljon liikkeellä. 

Vierailija
8/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri pelkään, että jos painoa tulee yli 20kg! Uskon, että 12kg olisi vielä ihan normaali painonnousu.

AP

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 10:16"]

Lopussa tuli eniten, kun tuli vielä kovasti turvotusta. Ekasta paino nousi eniten eli 23kg (synnärillä ja ekan viikon aikana lähti tuosta 13kg). Viimeisessä raskaudessa tuli 16kg, mutta olin valmiiksikin paljon paksumpi. Edes täysimetyksellä mulla ei lähtenyt yhtään, työllä, tuskalla ja dieetillä kyllä sitten imetyksen jälkeen. (Täysimetin 6kk, osittain 1v1kk)

[/quote]

Vierailija
9/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut kiloja raskauksissa n 14, paitsi kaksosraskaudessa 19 kg. kaikki on lähteneet ihan siististi n vuoden aikana, vaikka ikää on ollut jopa yli 40 v.

Vierailija
10/10 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, mutta osaatteko kertoa vielä tarkemmin missä vaiheessa raskautta paino nousi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän