Osaatko tehdä Heimlinchin otteen?
Kommentit (13)
Olen nähnyt sen telkkarissa niin monta kertaa, että luulen osaavani.
Osaan. Viimeksi keväällä päivitin EA-taidot ja otetta harjoiteltiin.
Osaan, mutta ei siitä ole mitään hyötyä sillä olen 153/47 nainen ja en todellakaan jaksa esim miehelle tuota tehdä niin voimakkaasti että siitä on apua. Kaupunkiolosuhteissa paljon järkevämpää soittaa apu paikalle ja sen jälkeen koettaa lyödä voimakkaasti lapaluiden väliin, ellei ole joku jumalaton karpaasi.
Teoriassa osaan joo pikkulapsen sekä isomman Heimlichin otteen, mutta en ole koskaan joutunut testaamaan oikeaan ihmiseen.
Kyllä. Älkää tukehtuko minun läheisyydessäni. 4 kylkiluuta menee.
Heimlich eikä heimlinch - ja osaan ainakin teoriassa
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa osaan joo pikkulapsen sekä isomman Heimlichin otteen, mutta en ole koskaan joutunut testaamaan oikeaan ihmiseen.
Menkää judokursille - Hongesakatame on periaateessa Heimlich manouver makuulla. Omalla kyljellä pusketaan pallealihas ja kylkiluut luttuun.
Vierailija kirjoitti:
Osaan, mutta ei siitä ole mitään hyötyä sillä olen 153/47 nainen ja en todellakaan jaksa esim miehelle tuota tehdä niin voimakkaasti että siitä on apua. Kaupunkiolosuhteissa paljon järkevämpää soittaa apu paikalle ja sen jälkeen koettaa lyödä voimakkaasti lapaluiden väliin, ellei ole joku jumalaton karpaasi.
Kannattaa kuitenkin yrittää., Olen itekin heikko siro nainen mtuta kyllä tekisin ja ainakin yrittäisin kaikella voimalla. TIetty heti soittaa 112
Vierailija kirjoitti:
Miten se tehtiinkään aikusiella? Löydäänkö ekana 5 kerta lapaluiden väliin kuitenkin?
Osaan.