Millä kalorimäärillä laihdutat? Tehoaako?
Kuinka paljon päivittäinen perusaineenvaihdunta ja kokonaiskalorikulutus ja paljon ravinnosta kaloreita? Eli paljonko miinuskaloreita päivässä käytät? Oletko huomanut säästöliekille menoa? Mitä ruokapäiväkirjaappia käytät ja käytätkö kalorimittaria? Mitä mittaria? Oletko huomannut mittarissasi ja laskukaavalla lasketussa kokonaisaineenvaihduntasuosituksessa eroja? Minulla mittari näyttää päivittäin n. 300 kcal pienempää kokonaisaineenvaihduntaa kuin mitä laskentakaava antaa luvan syödä jotta paino pysyisi ennallaan. Aika paha virhe kun on tarkoitus saada vuoden alusta kesäksi kymmenen kiloa pois.
Kommentit (4)
Syön 1800-1900 kcal päivässä. Kulutus 2000-2500 kcal/pv yleensä. Puolessa vuodessa tippunut 4 kg, mutta kehon koostumus muuttunut lihaspainotteisemmaksi. En tavoittele mitään isoa pudotusta, mutta minut yllätti kuinka helpolla tämä on omalla kohdalla käynyt.
Kulutus 2200 kcal/vrk, syön n. 1500 kcal/vrk eli miinusta tulee 700 kcal/vrk, olen laihtunut keskimäärin 750g/viikko (eli juuri sen mitä matemaattisesti pitäisikin kun 1 kg läskiä = n. 7500 kcal), aloitin tammikuun alkupuolella. En varsinaisesti laske tarkkaan kaloreita vaan syön 21dayFixin ohjeilla joka on annoskontrollia ja siitä tulee ruuan energiamääräksi n. 1500 kcal/vrk vähän yöi tai alle vaihdellen riippuen mitä syö.
Minulla on henkilövaaka, talousvaaka ja kaloritaulukko. Syön 1200 kcal päivässä. Paino pudonnut 20 kiloa. Aktiivista liikuntaa tunti päivässä. Tärkeintä on mitata energian saatavuus. Muuten teen kevyitä kotitöitä ja istumatyötä.