Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomitutkinto on ihan naurettava läpihuutojuttu

Vierailija
02.04.2013 |

Oikeasti miten tradenomeilla voi olla niin ylisuuret luulot itsestään? Useampi kaveri tai tuttu opiskelee tradenomiksi ja ei voi kuin nauraa heidän "opiskelulle"... Muutama tunti päivässä koulua ja sekin ryhmätöitä. Sitten ollaan niin vakavasti otettavaa asiantuntijaa ja ammattilaista että huhheijaa. Lisätäänkö vielä että puolella on omatkin raha-asiat sotkussa ja tekevät ihan käsittämättömiä päätöksiä niihin liittyen (yksikin asuu yksin 70 neliön asunnossa ja maksaa 900e vuokraa - sitten itkee kun ei ole rahaa ruokaan. Äly hoi??)

Pahinta on ehkä että opiskelupaikassa väärennellään totuutta rajulla kädellä, faktoista esim. työllistymisen suhteen ei ole tietoakaan.

Pääsykoe on naurettavan helppo - suurin osahan ei lue riviäkään kokeeseen. Se mikä materiaaleissa on kirjoitettu 60 sivuun, on kauppakorkean kirjoissa oletettu jo yleistiedoksi tai tiivistetty kahteen sivuun.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 20:17"]

Nykyajan tradenomi on sama mitä entisajan yo-merkonomi, ei yhtään kummoisempi koulutus. Ihan samoja töitäkin tekevät. Meillä töissä ne tradenomit on niitten vanhempien merkonomien alaisia...

[/quote]

no eipä kai nyt sentään, kun merkonomi lukee 2 vuotta ja tradenomi vähintään 3,5 vuotta. itse olin ulkomailla useampaan otteeseen enkä ole tavannut ensimmäistäkään vanhaa merkonomia! 

[/quote]

tässä yksi vuonna 94valmistunut merkonomi. Koulussa istuttiin 2v kahdeksan tunnin päiviä. Intensiivistä ainakin oli opetus. Nyt olen samoissa työtehtävissä kuin nuoremmat tradenomit.

Vierailija
122/122 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 20:17"]

Nykyajan tradenomi on sama mitä entisajan yo-merkonomi, ei yhtään kummoisempi koulutus. Ihan samoja töitäkin tekevät. Meillä töissä ne tradenomit on niitten vanhempien merkonomien alaisia...

[/quote]

no eipä kai nyt sentään, kun merkonomi lukee 2 vuotta ja tradenomi vähintään 3,5 vuotta. itse olin ulkomailla useampaan otteeseen enkä ole tavannut ensimmäistäkään vanhaa merkonomia! 

[/quote]

tässä yksi vuonna 94valmistunut merkonomi. Koulussa istuttiin 2v kahdeksan tunnin päiviä. Intensiivistä ainakin oli opetus. Nyt olen samoissa työtehtävissä kuin nuoremmat tradenomit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän