Isäni jäi vuoden alussa eläkkeelle hänellä eläke brutto 3600e kuukaudessa.
Kyllä hyvin on tämä porukka joka jää nyt eläkkeelle ja vanhemmat, eläkeensä hoitaneet. Me 30-40v saamme vain haaveilla tuolasista eläkkeistä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ja isäsi amatti oli? Hyvin merkittävä tekijä joten kerro?
Yrittäjä hän oli.
Vierailija kirjoitti:
Äiti teki kunnallisella 40 vuotta töitä putkeen ja eläke reippaasti alta 2000e/kk.
Mitenkä suuri oli kuukausipalkka ennen eläkkeelle pääsyä?
Vierailija kirjoitti:
Vievät leivän nuorten suusta. Ei pidä ihmetellä, kun kukaan ei tee lapsia tänne.
Tuo logiiga johtaa kyllä siihen, että nykyisille kolmekymppisille ei ole eläkkeen maksajia
Vierailija kirjoitti:
Minulla koulutukseni on tasoa maisteri enkä ole ikinä saanut edes noin suurta palkkaa.
Kuvastaa hyvin osaamistasi, kun työnantaja ei edes tuon verran sinulle maksa.
Kauniaisissa Keskieläke yli 3000e. Eihän toi 3600e mikään hirmu eläke ole.
Jaa, minun äiti saa nettona n. 1100e. Yli 40 vuotta lähes yhtäjaksoisesti töitä, pois lukien 2 raskautta ja mitä noiden takia joutui olemaan pois töistä. En tiedä minkälainen systeemi oli 70-luvulla.
Toki hänen palkkansakin oli pieni, siivooja/laitoshuoltaja kun oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla koulutukseni on tasoa maisteri enkä ole ikinä saanut edes noin suurta palkkaa.
Kuvastaa hyvin osaamistasi, kun työnantaja ei edes tuon verran sinulle maksa.
Täytyy maisterissa olla jotain vialla, kun noin huonolla palkalla on. Mieheni on asentaja palkka 4000e
Vierailija kirjoitti:
Erittäin harva tavis duunari saa yli 3000 e kuukaudessa eläkettä vaikka olisi ollut 40v työssä.
Po. Erittain harva tavis duunari saa yli 3000 e kuukaudessa PALKKAA vaikka olisi ollut 40v työssä!
Vierailija kirjoitti:
Onpa jännää, kun palstalaisten vanhemmat tuntuvat kaikki kuuluvan tuohon pieneen marginaaliin, joilla on noin hyvä eläke.
Joo, täällä ilmeisesti palstailevat joutilaat, rikkaiden vanhempien lapset, joiden ei itse tarvi enää töitä tehdä.
60+ v työkaverini jäi muutama vuosi sitten eläkkeelle ja saa nettona 1450 e kun töissä ollessaan tienasi 1600 euroa. Teemme/teimme siis samaa duunia. En itse varmasti tule saamaan tuollaista eläkettä sitten aikanaan kun jään eläkkeelle 40 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti jäi 55-vuotiaana sairaanhoitajan työtä sairaseläkkeelle ja saa himpan alle 2000e eläkettä. Vähän eri laskutapa silloin...
Katsoin juuri, etten pääse 2000:een edes 70-vuotiaana.
Olkaa huoleti, jatkuva EU-integraatio tulee johtamaan siihen, että kaikkien eläkkeiden maksu tyssää lopullisesti tulevina vuosikymmeninä, sekä ilmastoteot että kenelläkään ei ole enää varaa asua Suomessa, koska tänne määrätään niin suuret verot, että väestö siirretään johonkin auringon lämmittämään maahan ja Suomi autioitetaan luonnonvarareservaatiksi teollisuuden käyttöön, jossa sudet ja jänöset saavat juosta ja elää vapaasti.
Tämähän se eliitin suunnitelma on. Siksi valtakunnan sähköverkko myytiin carunalle, jotta tällä löydään painetta tavallisen ihmisen niskaan. Hajoita ja hallitse. t. Katainen, Urpila ja Haavisto.
Vierailija kirjoitti:
60+ v työkaverini jäi muutama vuosi sitten eläkkeelle ja saa nettona 1450 e kun töissä ollessaan tienasi 1600 euroa. Teemme/teimme siis samaa duunia. En itse varmasti tule saamaan tuollaista eläkettä sitten aikanaan kun jään eläkkeelle 40 vuoden päästä.
Tota en kyllä usko! Eli eläke bruttona olisi enemmän kuin ansiotulo. Et todellakaan tule saamaan - eikä muuten saa kaverisikaan, paitsi jos on joskus aikaisemmin tienannut rutkasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vievät leivän nuorten suusta. Ei pidä ihmetellä, kun kukaan ei tee lapsia tänne.
Nuorethan vievät itse leivän suustaan, kun eivät hommaa lapsia! Mutta kun minä, minä, minä... Ei haluta nähdä sitä vaivaa, mikä lasten kasvatuksesta on. Pitää itse voida bilettää ja yrittää elää ikuista nuoruutta. Valitettavasti vaan se pää tulee vetävän käteen ja me nykyiset eläkeläisetkin olemme kuolleet, emmekä enää teitä elättämässä.
Nämä ovat järjestäneet niitä eläkkeen maksajia riittävästi kehnoissa lastenhoito-oloissa yms.
Jos ette saa eläkettä lähes ollenkaan, olette itse siihen pääsyyllisiä!
2000€ bruttoeläke pitäisi olla maksimi mitä voi saavuttaa 👍
Eläkeläisten pitäisi järjestää tulevankin sukupolven eläkkeenmaksajat. Adoptoidaanko
niitä ulkomailta?
Vierailija kirjoitti:
2000€ bruttoeläke pitäisi olla maksimi mitä voi saavuttaa 👍
Netto 1500 €. Vuokra 1380 €.
Saisiko asumistukea ja toimeentulotukea?
Kattelin tulevaa eläkettä brutto noin 1850e 3vuoden päästä.
Eka kerta kuin tuommoista luen täältä. Yleensä se oma palkka on 4000 euroa ja miehen vähintään 8000 euroa, mutten ennen ole eläkkeillä keulimista nähnyt.
Vuodesta -99 palstaillut