Isäni jäi vuoden alussa eläkkeelle hänellä eläke brutto 3600e kuukaudessa.
Kyllä hyvin on tämä porukka joka jää nyt eläkkeelle ja vanhemmat, eläkeensä hoitaneet. Me 30-40v saamme vain haaveilla tuolasista eläkkeistä.
Kommentit (82)
Juklavita rikas Hopeakettu, missä päin majailee?
Suurin osa saa haaveilla tuollaisesta palkasta. Isäsi on Ap kuulunut palkkansa puolesta siihen 10% todella hyvin tienaavien joukkoon.
Yli 3000e kuukaudessa oleva eläke vain reilulla 7% eläkeläisistä. Todella hyvä eläke 3600 e.
Erittäin harva tavis duunari saa yli 3000 e kuukaudessa eläkettä vaikka olisi ollut 40v työssä.
Isäni saa eläkettä 1600
Itse saan 1900€ palkkaa miinus verot = 1500€ tilille
Onpa jännää, kun palstalaisten vanhemmat tuntuvat kaikki kuuluvan tuohon pieneen marginaaliin, joilla on noin hyvä eläke.
Äiti teki kunnallisella 40 vuotta töitä putkeen ja eläke reippaasti alta 2000e/kk.
Ja isäsi amatti oli? Hyvin merkittävä tekijä joten kerro?
Taas pitää olla kateellinen jonkun eläkkeestä. Monta kertaa päivässä. Olen NIIN kateellinen!
Hyvän ystäväni isä on eläkkeelle jäänyt poliisi. Eläkkeelle hän jäi 58 vuotiaana ja eläkettä saa enemmän kuin lähihoitajana työskentelevä ystäväni :) Veikkaan että me emme moisia summia tule eläkkeellä näkemään, ei vaikka vuorotyötä tekeekin. Lisäksi tällä hetkellä eläkeikä on 66v 4kk :D
Isäsi taitaa olla aika varakas, koska tuo eläke edellyttää noin 30 vuoden työrupeamaa nykypalkan arvossa 7000 e/kk (ja ennen sitäkin vähintään keskipalkkaa). Tiesithän, että sinulla on mahdollisuus samanlaiseen eläkekertymään, kunhan ymmärrät tehdä yhtä paljon töitä kuin hän yhtä suurella palkalla.
Suurin osa saa haaveilla tuollaisesta eläkkeestä. Oliko isäsi lentäjä vai juristi?
Vierailija kirjoitti:
Isäni saa eläkettä 1600
Itse saan 1900€ palkkaa miinus verot = 1500€ tilille
Eläkkeestäkin menee vero. Jos tuo on brutto, niin en ole kateellinen tällä kertaa.
Vievät leivän nuorten suusta. Ei pidä ihmetellä, kun kukaan ei tee lapsia tänne.
Minulla koulutukseni on tasoa maisteri enkä ole ikinä saanut edes noin suurta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla koulutukseni on tasoa maisteri enkä ole ikinä saanut edes noin suurta palkkaa.
Työllä palkka ansaitaan, ei koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vievät leivän nuorten suusta. Ei pidä ihmetellä, kun kukaan ei tee lapsia tänne.
Onneksi saan toimeentulo-, työmarkkina- ja asumistukea.
Ruoka-apuakin voisi hakea, mutta en jaksa. Onneksi diakonissa tuo kotiin asti.
Mun äiti jäi 55-vuotiaana sairaanhoitajan työtä sairaseläkkeelle ja saa himpan alle 2000e eläkettä. Vähän eri laskutapa silloin...
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti jäi 55-vuotiaana sairaanhoitajan työtä sairaseläkkeelle ja saa himpan alle 2000e eläkettä. Vähän eri laskutapa silloin...
Eikö sairauseläke ole nykyäänkin suurempi kuin vanhuuseläke?
Ei ole viellä hyvä eläke. Hyvä eläke yli 5000e kuukaudessa.