YLE:"Juha Sipilä: Nuoret istuttamaan lisähakkuiden vastineeksi 10 miljoonaa puuta"
Miksi nuorten pitäis ne puut istuttaa?
https://yle.fi/uutiset/3-10692806
Mikä jeesus Juha luulee olevansa?
Kommentit (125)
Sipilä oli helvetin hyvä tentissä.
Aina kun Sipilää kuulee livenä, ihmettelee, ettei se olekaan idiootti! Kuten mediassa meitä opetetaan.
Esim. Yleltä ei ole tullut vuosiin viihde-ohjelmaa, jossa ei olisi pakollista Sipilä-vitsiä, Hesarissa on nälvitty jo vuosia. Eikö Sipilästä oikeasti löydy parempia valokuvia mitä Herissa on nähty, Li Andersson on aina aseteltu kauniisti taustavaloon, Sipilällä kuvissa suurinpiirtein toinen silmä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän myös tuosta ehdotuksesta. Jos todella on halua osallistua, toi on mainio ja kouriintuntuva tapa. Pääset istuttamaan taimen ja voit vuosia myöhemmin mennä katsomaan miten se on varttunut. Kun olet iäkäs on istuttamasi puu jo komea ja metsä humisee tuulessa. Itse istuttaminen ei edes ole kovin raskasta pottiputkella, ei tarvitse kumarrella ja homma sujuu jos jaksaa kävellä metsämaastossa. Kevyttä liikuntaa sanoisin. Huono juttu?
Sipilä on itsekin aikeissa istuttaa metsää eli ihan kelpo esitys Suomen nuorisolle.
Kouriintuntuvampi tapa olisi esim kaupungissa alle 10km työmatkailevan toimistolaisen kulkea kesät pyörällä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun Sipilää kuulee livenä, ihmettelee, ettei se olekaan idiootti! Kuten mediassa meitä opetetaan.
Esim. Yleltä ei ole tullut vuosiin viihde-ohjelmaa, jossa ei olisi pakollista Sipilä-vitsiä, Hesarissa on nälvitty jo vuosia. Eikö Sipilästä oikeasti löydy parempia valokuvia mitä Herissa on nähty, Li Andersson on aina aseteltu kauniisti taustavaloon, Sipilällä kuvissa suurinpiirtein toinen silmä kiinni.
HUUTONAURUA, sää oot hauska.
Sanokaa yksikin syy miksi suomalaiset nuoret eivät voisi istuttaa metsää eli lisätä tulevaisuuden hiilinielua?
Vai pitääkö sitäkin varten hankkia raskaan työn tekijöitä, nuoria ihmisiä Ukrainasta, Valkovenäjältä ja vieläkin kauempaa?
Kakkahattutäti kirjoitti:
No eikös ne nuoret nimenomaan vaadi niitä tekoja ja ilmastotalkoita? Piti koulustakin olla päivä pois viime perjantaina.
Tässä ois nyt tekojen paikka lapsille ja nuorille. Koulut voisivat vaikka järjestää kansallisen puidenistutuspäivän. Hyvä idea!
Tule sinä minulle ilmaiseksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Sipilähän lopetutti Yleleaksin koska hallitus näyttäytyi niin huonossa valossa.
Sipilä on pelkkä anhe miljonääri joka piilottaa sidonnaisuutensa vakuuskuoreen.
Vierailija kirjoitti:
Metsänomistajana haluaisin tietää, että mihin ne nuoret puita menevät istuttamaan. Se istuttaminen kun ei ole ihan helpoimpia hommia, jos aikoo varmistaa myös taimien kasvamisen. Pottiputkellakin istuttaessa täytyy olla sen verran älliä päässä että tajuaa, missä on tulevalle ikihongalle paras paikka. Eli kiitos ei minun metsääni ketä tahansa vastentahtoista ilman koulutusta, se taimikin kun on rahalla maksettava.
Tuo 10 000 000 puuta tarkoittaa noin 5000 hehtaaria. Sen verran pitäisi siis löytyä koulujen läheltä istutusaloja. Hyrynsalmella onnistuu ongelmitta, mutta miten lienee Arabianrannassa, onko siellä muutamaa sataa hehtaaria istutusalaa koulumatkan varrella ja riittävää määrää ohjausta työhön?
Ihme saivartelua, Arabianrannassa kaivetaan sitten vaikka nenää. Hyvä kamppis!
Saadaan koulut tekemään jotain järkevääkin ilmastonmuutoksen eteen, eikä vaan piirretä pahvikylttejä ja opeteta mielenosoittamista.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Nuoret vaativat tekoja, mutta sitten kun niitä ehdotetaan, niin ei käy.
Miten moni nuori on oikeasti valmis luopumaan autokyydeistä ja kävelemään kouluun ja harrastuksiin?
Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi ja minulle tultaisiin paasaamaan jostain ilmastoteoista, niin toteaisin että ok, meidän perhe luopuu sitten autosta. Nuoriso vai kulkea ihan miten itse pärjää sinne kouluun ja omiin menoihinsa. Minä selviän kyllä julkisilla töihin.
Tämä on niin tätä, että on vaan kiva paasata itseään viisaammille ilmastoteoista, mutta kun itse perheen teinin pitäisi lakata tilaamasta Wishistä sitä hirveää saastuttavaa kiinaroskaa, niin voi hitto mikä poru siitä syntyy. Tai lopettaa se tupakointi tai luopua siitä saastuttavasta moposta. Eihän se nyt käy, kun pitäisi omasta mukavuudesta joustaa.
Se on niin helppo vaatia muilta, kun itse ei ole valmis luopumaan mistään.
Ja sinä lapsettomana paasaat itseäsi viisaammille vanhemmille miten lasten kanssa pitäisi elää. Jos minulla olisi lapsia, niin sitä ja tätä. Parhaita lastenkasvattajiahan ovat tunnetusti juuri lapsettomat.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa yksikin syy miksi suomalaiset nuoret eivät voisi istuttaa metsää eli lisätä tulevaisuuden hiilinielua?
Vai pitääkö sitäkin varten hankkia raskaan työn tekijöitä, nuoria ihmisiä Ukrainasta, Valkovenäjältä ja vieläkin kauempaa?
Tottakai he voi istuttaa, jos ei ulkomaiden halpatyövoima ole jo romahduttanut istutuksesta satavaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Yleltä ei ole tullut vuosiin viihde-ohjelmaa, jossa ei olisi pakollista Sipilä-vitsiä, Hesarissa on nälvitty jo vuosia. Eikö Sipilästä oikeasti löydy parempia valokuvia mitä Herissa on nähty, Li Andersson on aina aseteltu kauniisti taustavaloon, Sipilällä kuvissa suurinpiirtein toinen silmä kiinni.Sipilähän lopetutti Yleleaksin koska hallitus näyttäytyi niin huonossa valossa.
Sipilä mitään lopettanut, paska ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Sano yksikin syy miksi Sipilän pitää lentää lentokoneella yksityismenojaan ja tuhota niitä hiilinieluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret vaativat ilmastotekoja. Mutta se ei tarkoita, että he erityisesti haluaisivat osallistua niiden tekemiseen itse.
Ei, vaan Sippe haluaa että lapset tekee hänenkin ympäristötekonsa.
Jos hän järjestää ne puut ja paikan, jonne ne saa istuttaa?
Muumiot kerää taloudellisen hyödyn vetämällä metsät matalaksi ja rahat taskuihinsa. Sen jälkeen nuoremmat istuttamaan puita näiden metsiin jotta alkaa taas tuottaa muumioille uutta taloudellista hyötyä. Jos Sipilä ajattelisi muuta kuin äänestäjiään niin ensin muumiot istuttaisivat itse puut hakattujen tilalle ja sen lisäksi vielä kehotettaisiin lisäistuksia paikoille jotka eivät nyt metsää ole. Sipilä tietää ettei nuoriso äänestä häntä joten miksi heitä tarvisi nuoleskella vaan keskittyy heihin jotka äänet tuovat.
Eilen toisen puolueen nero muisti kertoa miten syökää lautaset tyhjiksi ja maailma pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Yleltä ei ole tullut vuosiin viihde-ohjelmaa, jossa ei olisi pakollista Sipilä-vitsiä, Hesarissa on nälvitty jo vuosia. Eikö Sipilästä oikeasti löydy parempia valokuvia mitä Herissa on nähty, Li Andersson on aina aseteltu kauniisti taustavaloon, Sipilällä kuvissa suurinpiirtein toinen silmä kiinni.Sipilähän lopetutti Yleleaksin koska hallitus näyttäytyi niin huonossa valossa.
Sipilä mitään lopettanut, paska ohjelma.
Huomaa että koulutusleikkauksetkin puree (ehkä jopa postuumisti) kun "lopetti" ja "lopetutti" pelkistetään samaa tarkoittavaksi sanaksi.
Puiden istuttaminenhan se on todellinen ilmastoteko - vaikutukset näykvät 40 vuoden päästä kun ilmasto on jo tuhoutunut. Olen itse nuori, mutta en jaksa puolustaa ilamstoa, koska en usko sen pelastumiseen. Kuitenkin aikuisilla on aika yksinkertainen kuva tämän päivän ilmastonuorista, kyllä suuri osa on oikeasti valmis myös tekemään asioit ilmaston puolesta.
No, palstan vihervassarit, miksei puita vois istuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän myös tuosta ehdotuksesta. Jos todella on halua osallistua, toi on mainio ja kouriintuntuva tapa. Pääset istuttamaan taimen ja voit vuosia myöhemmin mennä katsomaan miten se on varttunut. Kun olet iäkäs on istuttamasi puu jo komea ja metsä humisee tuulessa. Itse istuttaminen ei edes ole kovin raskasta pottiputkella, ei tarvitse kumarrella ja homma sujuu jos jaksaa kävellä metsämaastossa. Kevyttä liikuntaa sanoisin. Huono juttu?
Sipilä on itsekin aikeissa istuttaa metsää eli ihan kelpo esitys Suomen nuorisolle.
Kouriintuntuvampi tapa olisi esim kaupungissa alle 10km työmatkailevan toimistolaisen kulkea kesät pyörällä töihin.
Mä taas pidän metsän istuttamista nimenomaan ympäristötekona. Ja jos istutetaan yksityisten maille he saisivat maksaa istuttajille korvauksen työstä. Valtion mailla voisi tehdä vaikka omaan laskuun jos henkeä löytyy.
Tapahtuu tuskin sentään, mukavampaa on lintsata koulusta ilmaston nimissä..? Nuoret, kommenttia! Kertokaa että olen väärässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret vaativat ilmastotekoja. Mutta se ei tarkoita, että he erityisesti haluaisivat osallistua niiden tekemiseen itse.
Ei, vaan Sippe haluaa että lapset tekee hänenkin ympäristötekonsa.
Jos hän järjestää ne puut ja paikan, jonne ne saa istuttaa?
Ukolla on aikaa kirjoittaa vaalikirja että pääsisi taas huijaamaan kansaa.
Siihen ja Juhan kiukutteluihin käyttämällä ajalla olisi istuttanut jo 10000 puuta.
Vierailija kirjoitti:
No, palstan vihervassarit, miksei puita vois istuttaa?
Ensin turhat yksityisautoilut pois.
Saudien tai putinin bensan roudaus ja pumppaus ei ole ekoteko.
Metsänomistajana haluaisin tietää, että mihin ne nuoret puita menevät istuttamaan. Se istuttaminen kun ei ole ihan helpoimpia hommia, jos aikoo varmistaa myös taimien kasvamisen. Pottiputkellakin istuttaessa täytyy olla sen verran älliä päässä että tajuaa, missä on tulevalle ikihongalle paras paikka. Eli kiitos ei minun metsääni ketä tahansa vastentahtoista ilman koulutusta, se taimikin kun on rahalla maksettava.
Tuo 10 000 000 puuta tarkoittaa noin 5000 hehtaaria. Sen verran pitäisi siis löytyä koulujen läheltä istutusaloja. Hyrynsalmella onnistuu ongelmitta, mutta miten lienee Arabianrannassa, onko siellä muutamaa sataa hehtaaria istutusalaa koulumatkan varrella ja riittävää määrää ohjausta työhön?