Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Pitkään tuhdanneiden kevät~

01.04.2013 |

Mukana tuhtaamassa:

Caffee82
Minä -82, mies -82.
Pirkanmaalta, ja ekaa lasta yritetään.

Evelina -71
Esikoinen toiveissa
yritystä 09/09 alkaen
viisi inssiä tehty, -
Dg. selittämätön lapsettomuus
IVF 10/10 -
PAS 11/10 +, kohdunulkoinen
IUI 02/11 -
IVF 04/11 +, kohdunulkoinen

inkeri
inkeri-82, Mies-84
yritystä 07/08 alkaen
Dg. selittämätön lapsettomuus
1.IUI 11/10-
2.IUI 1/11-
3.IUI 2/11-
1.IVF 5/11-
2.IVF 11/11-
1.PAS 02/12-
2.PAS 2/12-

2poj@näiti, Pääkaupunkiseutu
-Itse 37v., mies 43v. Lapset 07/05 ja 09/06
-Yritystä 08/07 alkaen. Kolmas toiveissa.
-Endometrioosiepäily 2009, tutkimuksiin 11/09, tähystys + putkien aukiolotutkimus 01/10 -> lievä endo poistettu ja putket ovat auki.
-Miehellä todettu alhainen testosteronitaso 07/10, siittiöt tutkittu syksyllä -11, tulos ok

katka
minä vm 79 ja mies vm 77
pojat 06 ja 08
km 08/10 (luomuraskaus)
hoidot alkamassa

Karoliina81
Molemmat vm 81
Esikoista toivotaan
Yritys aloitettu 05/10
Hoidot aloitettu 12/11
1. OI 01/12 -
1. IUI 02/12 -
2. IUI 03/12 -
3. IUI 10/12 -
4. IUI 01/13 -
5. IUI 02/13

kiharapää, ikä 26, mies 28
Yritys aloitettu kesällä 2007, ekaa yritetään. Haastetta lisää vuorotyö, aina ei olla sopivaan ajankohtaan samaan aikaan kotona hereillä..
Nykyään koira, johon pyrin kuluttamaan aikaani ettei tarttisi ajatella yrittämistä.

Maikki1985
Eli minä olen 27v ja mies 32v.
Ensimmäinen toiveissa
YA 9/2011

Marjana
Minä 26v, mies 28v.
Esikoista toivotaan.
Yritys aloitettu 03/2010
Labrat, aukiolotutkimus yms. tehty syksyllä 2011.
Minulla lievää monirakkulaisuutta ja miehen spermanlaadussa mahdollisesti heittoja.
Clomifen-kuureja (OI) 4 kpl -> ei tulosta
Clomifen-kuuri (OI) 02/2012
1. IUI 03/2012 -
2. IUI 04/2012 -
3. IUI 06/2012 -
1.ICSI 08/2012 -
1.PAS 11/2012 -

miss piggy
Minä-81, mies-83
Keski-Pohjanmaalta
Eka yhteinen lapsi yrityksessä.
Miehellä entisestä suhteesta pian 4 vuotias tyttö.
Hormonaalinen ehkäisy lopetettu 02/12
PCO löydetty 07/12
Terolut 6kk kuurina aloitettu 07/12

MäntäneN
esikoinen haaveissa
Y 11/09 lähtien
dg selittämätön
1. IUI 01/12 -
2. IUI 03/12 -
1. IVF 05/12 -
1. PAS 09/12 -
2. PAS 12/12 -
3. PAS 01/13 -
2. IVF 06/13

Roma
Minä 39 v. ja mies 35 v.
Esikoinen tyttö 11/08 (luomusti)
2. lapsen yritys aloitettu 12/09
1. IUI 11/10 -
2. IUI 01/11 -
3. IUI 02/11 -
1. IVF 05/11 -

sajeeve
pikku kolmonen toiveissa (miehelle eka)
Minä 31, mies 34
yritys aloitettu 08/11
km 08/12

Tindra
minä 24v., mies 26v.
Toista lasta yritetty nyt 1,5v. Esikoinen syntynyt -10, häntä yritettiin ensin vuosi ilman apuja, sitten parin kierron verran Terolutien avulla.

Plussanneet:+++ :) Paljon onnea!

+ Suttu, yritystä 08/08, plussa 09/10
+ Tinsku83, plussa 11/10
+ Myrmica, yritystä 06/08, plussa 02/11
+ Usko, ya 07/05, plussa 03/11, 2.ivf
+ IhmemaanLiisa, ya 11/09, plussa 04/11
+ Helja, ya 08/09, plussa 04/11, eka ivf
+ Nyytikki , ya 4/06, plussa 04/11, eka ivf
+ Emma__80, ya 08/07, plussa 05/11, 1. PAS
+ Nelli, ya 06/08, plussa 05/11, 3. IVF
+ Ennuli81, ya 08/08, plussa 05/11, 1. PAS
+ Annique, ya 04/07, plussa PAS 8/11
+ Nippe82, ya02/10 alkaen, plussa OI 12/11
+ TaigaQ, ya kevät/11, plussa 01/12
+ Sofi, ya 04/08, plussa 03/12, 1.ivf
+ Vasculi ya 11/10 plussa 05/12
+ iiris83 ya 08/08 plussa 10/12
+ Gabriela ya 1/2010 plussa 12/12 1.ivf

Kommentit (115)

1/115 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katka, juu tokihan ne kelakorvattavat lääkkeet sitten saa 1,5 eurolla kun on ensin jostain repinyt sen 670 euroa, mutta aika vähän niitä muita lääkkeitä sitten loppujen lopuksi menee. Viime vuonnakin loppu vuodesta meni lähinnä noita Lugesteroneita, joita Kela sitten ei korvaa lainkaan. Vaikka näin tärkeästä asiasta onkin kyse, niin kyllä tämä rahanmeno ahdistaa, kun sitä rahaa ei ole ylenmäärin. :/ Sitten olisi eri asia, jos joutuu uudestaan IVF:ään, että onnistuisi saamaan toisen hoidon yhdellä omavastuulla, mutta taitaa melko harvoin niin "hyvä" tuuri sattua.

Mukavaa kesän odotusta teidän poppoolle :)

ON: 6 päivää Menopuria pistelty ja tänään oli ensimmäinen ultra sen jälkeen. Aktiivisesti oli taas munasarjat reagoineet. Oikealla puolella 8 rakkulaa ja vasemmalla 4 rakkulaa. Nuo siis 11-12millisiä suurin osa, jokunen 10 millinen ja sitten oli paljon vielä pienempiä. Niistä pienemmistä ei oikein vielä tiedä lähteekö nekin kasvuun, mutta hyperiä tuo lääkäri taas pelkäsi. Kielsivät kaiken ylimääräisen liikunnan ja rehkimisen. Se pitäisi nyt sitten vaan malttaa ottaa iisisti. Ja se on vaikeaa tällaiselle elohiirelle. :D Varsinkin, kun nuo munasarjat eivät vielä juurikaan vaivaa minua. Pieniä tuntemuksia on, mutta ei mitään suurempaa.

Menopur jatkuu samalla annoksella 112,5 IU torstai-iltaan saakka ja sitten perjantaiaamuna katsotaan mikä tilanne on. Toivottavasti ei sitä hyperiä kehittäisi... Edellisessä IVF:ssä rakkulat oli tässä vaiheessa pienempiä vielä. Tosin niitä oli vastaavasti hieman enemmän. Yritä tässä sitten rentoutua, kun jännittää, eikä pääse edes urheiluun sitä purkamaan. :D

Marjana

2/115 |
20.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsis!

Hienoa Maikki, että sait ajan uusiin labroihin ja, että selvittelevät noita nyt.. Kannattaahan noi tietysti selvitää ennen kun alkaa noihin raskaimpiin hoitoihin, jos tosiaan onkin vaan niistä johtuvaa :) Mielenkiinnolla odottelen sun tuloksia!

Katka: Kiva kuulla susta! Oltiin tietoisia siitä kelan omavastuurajasta, mutta ensinhän ne on kustannettava itse, ennenkuin päätös tulee ja voi hakea ne ylimenneet takaisin. Mullakin menee loppuvuodesta niin vähän lääkkeitä, pari antibioottikuuria, että ei oikeen hyödytä. Niinkuin Marjana jo mainitsi, että harvemmin se toinen hoitokierros sattuu saman vuoden puolelle. Tulehan kertoilemaan kuulumisia välillä! Oikein ihanaa odotusta :)

Marjana, miten on voinnit ja olot ollu? Joko sulla on varattu se punktioaika? Täällä peukutellaan kovasti, että kaikki menis hyvin eikä hyperiä kehittyisi! Onko ollut millaista eroa Menopurilla Gonaliin verrattuna?

ON: Synarela -sumuttelut alkais huomenna, jotenki sekavat fiilarit kyllä taas näiden hoitojen suhteen.. Kauheeta pakkopullaa, ei huvittaisi yhtään ne sivuoireet ja pistämiset.. Mutta mitäpä sitä ei tekis.. Kuitenkin ihan pääsääntöisesti positiivisin ajatuksin mennään :)

-M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/115 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen: Tuleeko sinulle Synarelasta sivuoireita? Minä en oireile siitä mitenkään ja aina jännittää, että meneekö sitä lääkettä tarpeeksi, kun ei tule haittavaikutuksia. :D Mutta kyllä se on tehonnut kuitenkin, joten olen vain iloinen, että haitat jää tulematta. Minulla oli muuten aika samanlaiset fiilikset sumutuksia aloittaessa, että kaikki tuntui pakkopullalta. Kuitenkin tämä hoito on mennyt melko nopeasti. :) Toivon, että myös sinulla menee se aika nopeasti, eikä lääkitysten kanssa tule ongelmia.

Menopurin pistäminen on mielestäni inhottavampaa kuin Gonal F:n, mutta kyllä siitäkin selvisi. Ja ensimmäisen parin pistoksen jälkeen alkoi olla jo tottunut siihen, joten hyvin sujui niin fyysisesti kuin henkisestikin. Rakkulat kasvoi nopeammin suuremmiksi kuin Gonalin kanssa, mutta muuten tuntemukset on olleet melko samanlaiset.
 Alavatsalla on tuntemuksia, mutta ei juurikaan turvotusta. Vessassa saa juosta usein, kun tuntuu, ettei painetta kärsi hirveästi olla. Juon paljon vettä, että se estäisi osaltaan sitä hyperiä...

Eilen pistettiin Pregnyl ja huomisaamuna on punktio. Kyllä minua jännittää sekä se toimenpide, että tästä toipuminen. Selvästi eivät nyt varo hyperiä niin paljon kuin viimeksi... Viimeksi puolitettiin tuo Pregnylin annoskin, mutta nyt käskettiin laittaa kokonaan, vaikka rakkulat oli jopa isompia. Tosin vasen puoli on ollut laiskempi. Siellä oli yhteenä 7 rakkulaa (noin 16-17mm). Oikea puoli oli kyllä kehittänyt enemmän sitten. Sieltä löytyi 12 rakkulaa (19-20mm). Nämä siis perjantaiaamun  ultrassa. Huomennahan sen sitten kuulee paljonko niitä munasoluja löytyy ja millaisia ne on.

Kädet ristissä sitä toivoo, että kaikki menisi hyvin, eikä homma tyssäisi mihinkään. Tämä on niin keljua, kun koko homma voi mennä pieleen millä hetkellä hyvänsä. Ei uskalla hirveästi tuulettaa missään vaiheessa. Tosin iloinen olen siitä, että olotila on ollut hyvä ja on tietoisesti pitänyt jättää liikkuminen vähemmälle jne, vaikka voinnin puolesta olisi jaksanutkin. :) Eli vain kevyitä lenkkejä ja kotihommia sitten puuhastellut sen ajan kuluttamiseksi, joka yleensä menee urheilun merkeissä. Ikkunat on kohta pesty ja pihaa siivottu. :D

Marjana

4/115 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiossa on käyty ja saaliksi saatiin 13 solua. Nyt jännittää ihan hurjasti haluaako ne hedelmöittyä! Hyperin riski on olemassa edelleen ja käskettiin ottaa todella rauhallisesti.

Toimenpide itsessään oli taas ihan siedettävä. Ei voi muuta kuin ihailla ammatti-ihmisten työskentelyä. Ja siksi toisaalta selviääkin noista toimenpiteistä kohtuullisen hyvin, kun minä luotan siihen, että olen ammatti-ihmisten käsissä ja kyllä ne klaaraa sen homman. :)

Rauhottava lääke suoraan suoneen on kyllä paikallaan, että kroppa rentoutuu. Kipulääkettä sain aika reilusti, kun rakkuloita oli niin paljon ja ne oli vähän hankalasti. Lisäksi lantionpohjanlihakset (joita lääkäri kehui erikoisen vahvoiksi!) pistivät hieman vastaan. :D

Vierailija
5/115 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!!

Olen unohtanut tulla tänne päivittelemään..
Marras-joulukuun vaihteessa aloin vielä kaikkien vanhojen harrastusten lisäksi käymään kuntosalilla ja kunto on noussut.

Laihtunutkin olen ja mieli on virkeä.
Meidän junnukoira on jo 1v 8 kk vanha.

Yritän käydä vähän useammin lukemassa teidän juttuja.

Vauvakuume aaltoilee. Välillä on pahempi kuume ja välillä unohtaa koko asian.

Palaan taas jossain vaiheessa..

6/115 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea saalis Marjana! Peukut ja varpaat pystyssä täällä jännäilen sun ja munisten puolesta! Kyselit Synarelan sivuoireista, kyllä mulla tuli aika voimakkaanakin viime kerralla. Kuumia aaltoja oli ja unettomuutta, aamuyöllä neljän jälkeen tuli herättyä, eikä unesta tietoakaan. Oireita tuli heti tyhjennysvuodon jälkeen ja helpottivat tosi pian kun aloitti piikitykset.

Kiharapää: Kiva kun käyt moikkaamassa, miten teillä tuhtailu on mennyt? Koiralle rapsuja!

Onko Maikki saanut jo tulokset?

On: synarelaa sumuteltu pari pvää, ei oireita vielä. Taidan ottaa tiukan kuntokuurin nyt seuraavat 1,5 vkoa vielä ennen piikityksia. On kait varauduttava taas totaalilepoon, mulla viimeks oli 22 rakkulaa, kun töissä vielä nostelin ihan normaaliin tapaan painavia punktiota ed pvänä. Tuli lääkäriltä vaan vähän siihen suuntaan ihmettelyä ja kommenttia, että olisi vissiin ollut saikku paikallaan.. Tällä kertaa otan kyllä kaiken irti mitä saan :D
Mieskin jo henkisesti varautuu siihen, että joutuu kotihommat tekemään, haha!

Mutta joo.. 8.5 olis eka ultra ja piikittelyn alotukset. Alkaa jo vähä jänskättää..

M

7/115 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ilmoittivat labrasta, että 8 munasolua oli hedelmöittynyt. Nyt vaan toivotaan, että jatkavat jakaantumista ja huomenna olisi siirrettäväksi hyvälaatuinen alkio...

Mäntänen: Se on kyllä jännä, miten toiset kokee niin eri tavalla oireita noista rakkuloista. Minä selviän jotenkin ihmeellisen hyvin, vaikka edellisen kerran rakkuloita oli reilusti yli 20 ja tälläkin kertaa minun ymmärtääkseni 25 (oikealta 18 ja vasemmalta käsittääkseni 7). Kaikissa ei valitettavasti soluja sitten ollut. Varmaan rakenteellisia juttuja osaltaan kuinka hyvin niitä rakkuloitaan jaksaa ja kykenee kantamaan. Ei ne paljoa hidastaneet minua ennen punktiota ja tänäänkin on ollut jo melkoisen hyvä olo. Mutta kyllähän se täytyy yrittää levätä, ettei sitten tule mitään komplikaatioita!

8/115 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt on pikkuinen kyydissä. :)

Alkio oli siirrettäessa 4-soluinen ja siirto meni ongelmitta. Siellä se nyt toivottavasti ottaa tukevan otteen ja pysyy kyydissä seuraavat 9 kuukautta.

Pakkaseenkin saatiin 7 alkiota! Eli kaikki hedelmöittyneet jatkoivat jakaantumista ja menivät pakkaseen. Jee!

9/115 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana

toivotaäan et kyytiläinen pysyy mukana!

mäntänen

labratulokset selvii n 1kk päästä.  Mut lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä et kyse on käänteisestä kilppari probleemasta. Kone on hyytynyt, eli pienellä lääkityksellä saadaan homma rullaamaan ja saan elämäni takaisin ja kun kilpparit optimaalisella tasolla pitäisi raskaudenkin alkaa ilman lapsettomuushoitoja. Oottelen nyt niitä tuloksia ..

milään ei ole 100 varmaa, mut todennäköisyys raskautua on suurempi kun kilppari saadaan kuntoon! Olen todella kiitollinen tälle joka mulle vinkkas et nuo mun lukemat saattaa olla liian korkeet mulle, et kannattaa tutkia tarkemmin.  Ja tää hengähdystauko todellakin tulee tarpeeseen ja saan koottua taas itseni.

10/115 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Marjana! Kuulostaa oikein lupaavalta, kauheesti tarratavaraa että pikkunen pysyisi kyydissä loppuun asti! +++++++++++++

Maikki: toivotaan parasta niitten arvojen suhteen, ilmottelehan uutisia kun kuuluu..

On: eipä mitään uutta, sumuttelu jatkuu eikä oireita vielä ole, onneks.. :) Nyt vaan nauttimaan hurrrjan pitkistä vapaapäivistä ja auringosta!

M

11/115 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikki, oho, miten niissä labratuloksissa noin kauan kestää?

Mäntänen: Toivottavasti pysytkin oireettomana Synarelan suhteen. :)

Missä kaikki tuhtaajat muuten on? Hienoa, ettei meitä ole täällä tungokseksi asti, koska ei tätä kenellekään toivo, mutta kuitenkin. Tiedän, että pitkämatkalaisia kyllä riittää valitettavan paljon.

ON: Uskomatonta, että se alkio siirrettiin VASTA eilen! Eikö siitä nyt ole jo pitempi aika. Miten tämän kaksi viikkoa saa kulutettua? Pitäisi yrittää jaksaa ottaa rauhallisesti, mutta olo on sen verran hyvä, ettei oikeasti meinaa jaksaa. Aurinkoinen keli houkuttaisi kunnon hikilenkille, mutta olen tyytynyt metsäkävelyihin koirien kanssa.  Normaalia väsyneempi kyllä olen. Nukun yöt hyvin ja jatkan vielä päiväunilla.

Marjana pp 1

12/115 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun joka tuutista tulee nyt muiden raskausuutisia... Ympärillä tuntuu kaikki ilmoittavan olevansa raskaana. Miksi elämä on niin epäreilua tässä asiassa... Olisipa joku kerta ihana sanoa takaisin, että "niin minäkin".

Vierailija
13/115 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! pitkästä aikaa minäkin pyörähdän täällä :)

Marjana: täällä peukut ja varpaat pystyssä että nyt pikkuinen tarraa kiinni ja lujaa :)

ON: Eipä mitään ihmeempiä..kp20 eikä oo hajuakaan onko ovis jo mennyt vai tulossa, munasarjat kipuilee kokoajan..tkuttelin ovista kp10 asti ja välillä tummaa viivaa, välillä haaleeta, ei niistä ottanut selvää :O viimekierrossa olin varma etten ovuloinut ja että kierto venuu niin menkat alkoi kp 28 (normi 29-30), no peitot on kyllä heilunut hyvin, mutta riittääkö se? Lekuri laittoi vajaa 2kk sitten sen lähetteen miehelle spermatesteiin ja nyt se purkki on maannut tuolla kaapissa sen ajan..mies on mahd. pelkää tehdä sitä, pelkää että tulee ilmi että hänessä on vika ja ettei pysty elämään sen asian kanssa :( en ole halunnut painostaa, oon vaan odottanut kuinka käy..eli hommat täällä ei etene ennenkuin näyte on annettu ja tulokset tulleet :( että luomuna mennään..

14/115 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjensta!

Mitä tänne kuuluu? Olen ollut vähän laiska taas käymään, vaikka eipähän tosin kyllä ole ollut paljoa päiviteltävääkään..

Miten Marjanan oireet? Täällä jänskäillään kovasti sun puolesta! Tulehan pian kertomaan kuulumisia!

Kiva Sajeeve kuulla sinunkin kuulumiset! Täällä on kovin hiljaista ollut.. Toivottavasti saat miehen puhuttua sinne siemennestetutkimuksiin. Meilläkin se oli vähän sellanen pakkopullapala aikoinaan, mutta hyvin se sitten lopulta meni ja miehellä laatutavaraa taskussa. Kelpaa kehuskella kuulemma :D

On: Missä mun menkat viipyy???? Synarelaa ollaan sumuteltu nyt jo kohta kaksi viikkoa ja tyhjennysvuodosta ei mitään tietoa! Alkaa jo pieni paniikki olla päällä, kun keskiviikkona on se nollaultra ja siihen mennessä pitäisi olla jo menkat loppunu.. Great! Kiva jos tässä vielä joutuu siirtämään noita aikatauluja ja muuta... Arrghh..

Unettomuus on alkanut, ei pahempia kuumia aaltoja vielä. Muistelen, että viime kerralla oli pahemmat. Eilen illalla tosin kuumissani pyörin kaksi tuntia sängyssä, eikä unesta tietoakaan. Kävin myös tilaamassa Menopurit apteekkiin valmiiksi, käyn ne sit tiistaina hakemassa.

-M

15/115 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sajeeve, toivottavasti saat jollain tavalla miehesi houkuteltua siemennestenäytteen antamaan. Tosiaan kun ne asiat ei etene muuten... Kyllä se täälläkin oli melkoinen kynnyskysymys, mutta siitäkin selvittiin. Ja nykyisin se "purkkiinrunkkaus" on jo yhteinen vitsin aihe. :D Taashan sitä joutui IVF-hoidon yhteydessä sen tekemään. Ja meillähän se sperman laatu ei ollut mitenkään priimaa, joten olen nähnyt senkin, että se on miehelle kova paikka. Mutta siitäkin selviää. :) Ja meillä onneksi toinen näyte olikin sitten täysin normaali, joten menee spermanlaadun vaihtevuuden piikkiin. :)

Mäntänen: Minullakin alkoi tosi myöhään menkat tällä kertaa Synarelaa sumutellessa. Alkoivat muistaakseni vasta 15 päivän aikoihin. Pääasiahan se olisi, että alkaisivat. Ultran tekevät kyllä, vaikka vuoto olisi päällä. Ei niiden tarvitse loppuneet olla ultraan mennessä.

ON: Olen tainnut jo heittää kirveen kehään onnistumisen suhteen... Testasin eilen herkällä testillä puhtaan negan. Tosin oli "vasta" pp10, mutta kuvittelin jo jotain näkyvän, jos olisi näkyäkseen. Oireitakaan ei mitenkään mittavasti ole, joten mikään ei oikein puhu raskauden puolesta. Aamulämmöt on hieman koholla normaalista ja rinnat on kipeät. Molemmat voi johtua Lugesteronista.

Minun on kyllä pakko noita testejä tehdä ennen sitä veritestiäkin. En yksinkertaisesti pysty kuuntelemaan huonoja uutisia, ellen ole niihin ehtinyt varautua. Kesken työpäivän kun joutuu keskiviikkona sitten ne labratulokset soittamaan.

Yritän lohduttautua niillä pakkasessa olevilla 7 alkiolla, mutta hieman tämä kyllä nyt taas ahdistaa. Miksi ihmeessä tämä ei voi onnistua! Eikö sitä kiinnittymistä voi millään tavalla auttaa tai varmistella?

Marjana pp11

Vierailija
16/115 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, käyn edelleen lukemassa kuulumisianne ja Marjanalle oli pakko tulla kertomaan että itsekkin tein clearbluen digitestillä negan. Muistaakseni Tiistaina ja torstaina kävin veritestissä ja perjantaina soittivat positiivisen tuloksen. Tosin se arvo oli 54 eli sain jatkaa jännitystä seuraavalle tiistaille ja sen tulos olikin jtn 450 :) eli elä vielä heitä kirvestä kaivoon :) mulla ei ollu minkäälaisia oireita kunnes pahoinvointi alkoi joskus rv6-7 jälkeen. Positiivisia ajatuksia nyt vaan kehiin :) Minä pidän sulle kaikki sormet pystyssä! Kaikille muillekkin tsemppiä hoitoihin!

T. iiris rv33+2

17/115 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris, kiitos kannustuksessa! On kovin vaikeaa vaan uskoa, että omalla kohdalla kävisi niin hyvä tuuri kuin mitä sinulla kävi. Toivon tietenkin samanlaista onnenpotkua. :)

18/115 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiriksellä onkin jo loppumetreillä odotus! Oikein paljon tsemppiä viimeiseen rutistukseen :)

Marjanalle: toivotaan, että se nyt sieltä vielä plussaksi muuttuisi! Olisi jo aikakin, että täältä saisi välillä vähän mukavampiakin uutisia. Edellisistä taitaa ollakin jo aikaa..

ON: Menkat ovat saapuneet! Hieman kierto venyi, mutta parasta että pistosten aloittaminen ei jää nyt siitä ainakaan kiinni.. Alkaa jännittää jo aika kivasti..

-M

19/115 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan siskot ihanaiset!

Pitkästä aikaa minäkin täällä. Ilokseni luin, että pari onnistumistakin täällä tapahtunut. Gabriela ja iiris onnea ja muillekin plussanneille. Ja voi mäntis ja Marjaana, tekin vielä täällä. En ole vielä kaikkia juttuja lukenut joten pahoittelut etten tässä nyt huomaa huomioida kaikkia. Paneudun palstaan kunnolla ajan kanssa.

mun piti päästä hoitoon vuoden vaihteessa, mutta kävi ilmi että mahdollinen luovuttaja olikin joku sekopää eikä koskaan edes oikeasti ilmoittautunut luovuttajaksi. hetken innostumisen ja taas pettymisen jälkeen kävin kyllä ekaa kertaa niin pohjalla etten jaksanut edes tänne kirjoitella. mutta auringon lisääntyessä ja jonojen lyhentyessä taas vähän piristyin ja nyt taas jaksan uskoa että kyllä minun vuoro vielä tulee.

Teille jotka minua ette tunne niin olen jo 41-vuotias ja käynyt hoidoissa jo vuodesta 2008, monta inssiä tehtiin, kaksi ivf-hoitoa joista onnekkaasti plussa, mutta ei niin onnekkaasti molemmat kohdun ulkoisia. Toisella sairaalareissulla meinasi viikatemies käydä kylässä kun sairaala vähän töpeksi, mutta onneksi henki säilyi, mutta munanjohtimet ei.

no sitten vielä koitettiin yhtä ivf:ää ja neljä hienoa munarakkulaa saatiin, mutta kaikkien ihmetykseksi yksikään niistä ei sisältänyt munasoluja. ja taas meni 4000 euroa hukkaan. No eri vaihtoehtoja punnittiin ja koska yksi verikoe näytti että omissa munasoluissa on käynyt aikamoinen kato viimeisen raskauden jälkeen, päädyin piiiiitkän harkinnan jälkeen jonottamaan luovutettua munasolua.

Sitä ollaan tässä nyt jonotettu melkein 1,5 vuotta ja kohta se onnen päivä tapahtuu. Eli kahden viikon päästä on lekuriaika ja siirretään mun menkkoja ja siirto olisi heti kesäkuun puolella. Eli sopiva luovuttaja minulle on nyt löytynyt ja varattu. nyt olen erittäin toiveikkaalla tuulella. Omassa kohdussani ei tutkimusten mukaan ole löytynyt mitään vikaa, limakalvokin oli tammikuussa ainakin aivan täydellinen. eli mahdollisuuksia vielä yhteen hoitojaksoon siis on. Toisaalta myös paineita koska sitten ei vaan enää irtoa mistään rahaa uuteeen luovuttajaan jos nyt joku menee pieleen. Peukut pystyyn siis.

voi marjana, niin toivoisin että tuo nega vielä kääntyisi plussaksi. Tiedän kyllä mitä ajattelet, noilla päivillä pitäisi jo vilautella edes haaleata viivaa. Mutta, kaikki on niin yksilöllistä. kerron tähän sulle nyt tositapahtuman. Työkaverilleni tehtiin inssi, ja testasi aina vaan puhdasta negaa, monta päivää vielä sen 14 päivän jälkeenkin. menkkoja ei vaan kuulunut ja aikaa kului ja testi vaan negaa. Siinä vaiheessa kun hänen rinnat alkoi kasvaa niin meni vasta verikokeeseen ja yllätys yllätys, kovasti oli raskaana ja terve poika on jo syntynyt. Eli voi näinkin käydä. Niin toivon että sinulla kävisi samoin.

toivon sydämestäni teille kaikille plussia ja että pääsette hoitoihin ajallaan ja toivotaan että tämä pino plussaisi ihan hurjasti nyt kevään ja kesän aikana.

Kirjoittelen taas lisää tuonnempana, nyt unten maille näkemään unta omasta pikku nyytistä.

20/115 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana

juu niissä kestää kun menee amerikkaan tutkittavaksi. Mulla siis luultavasti käänteinen kilppariongelma. oireet on samat mut ei näy normaaleissa labroissa. 

vähän mietityttää kun tuo elokuu alkaa olemaan kohdilla, niin pitäiskö mun sittenkin syödä muutama kierto noita hormoneja, kun kerta olemme selittämättömiä niin hoidot alotetaan alusta ensin lääkkeillä. jos ootan vaik puolvuotta et saan kilpparin kuntoon, eikä lasta kuulu siltikään, ni venyis taas hoitojen aloitus. Jos söisin noi ns ovislääkkeet pois alta ja sit oottelen vaik jouluun ja alkuvuodesta jatkan hoitoja jos ei raskaus ala.

mä en tiiä mitä mä teen??  jos kilppari ei ookkaan ainoo vika etten raskaudu.. Huoh..