Olenko harvinaisuus,kun en ole missään sosiaalisessa mediassa?
Olen 40v nainen ja en tosiaankaan ole missään sosiaalisessa mediassa. Ystäväni väitti ettei kovinkaan monta alle 50v enään jolla ei ole fasea, instagram tai tvitteriä.Hän sanoi että olen ainut hänen tutuista.
Kommentit (36)
Mä en ole enkä ole ikinä ollutkaan facessa/instassa/twitterissä. Viime syksynä mies asensi mun puhelimeen whatsapin kun sitä kuulemma tarvitaan yhden matkan suunnitteluun, ryhmä voi viestitellä keskenään. Tosin en ikinä jaksa kommentoida siinä mitään, en vaan jotenkin osaa jos ei ole mitään oikeata asiaa. Ja mulla on yleensä puhelin äänettömällä jossain taskussa tai laukussa, illalla huomaan jos on tullut niitä viestejä kun laitan herätyksen eli ns tilanne on jo kauan sitten mennyt ohitse :/
Varmaan noilla, jotka eivät ole someriippuvaisia, on paljon tasaisempi mieli ja syvemmät ihmissuhteet. Kunnioitan noita.
Taas mummot ja mammat ovat joutuneet välitilaan. Eivät tiedä ovatko somessa vai missä helkutissa ovat. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole.
Itse olen 25 enkä ole sosiaalisessa mediassa.
Lasketaanko vauva.fi sosiaaliseen mediaan?
Ei lasketa,kun täällä ei olla omalla nimellä. Ap
Eihän missään periaatteessa tarvitse omaa nimeä kun se käyttäjänimi keksitään itse. Facebookissakin on näkyä jotka eivät omia oikeita tietoja sinne halua laittaa niin heillä on ns. feikkiprofiili.
On taas tyypillistä.
Joku tulee sosiaaliseen mediaan julistamaan, ettei ikinä käytä sosiaalista mediaa...
Vierailija kirjoitti:
Oikein ap.
Ja toivottavasti jatkossa käytät "sosiaaliselta medialta" säästyvän ajan oikeinkirjoituksen ja kielioppisääntöjen opiskeluun. :)
Joka palstalla löytyy näitä yksinkertaisia pilkun viilaajia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein ap.
Ja toivottavasti jatkossa käytät "sosiaaliselta medialta" säästyvän ajan oikeinkirjoituksen ja kielioppisääntöjen opiskeluun. :)
Joka palstalla löytyy näitä yksinkertaisia pilkun viilaajia...
Juu mulla kans ärsyttää kyseiset henkilöt. He ovat henkisesti sairaita.
En minäkään pidä keskustelupalstaa sosiaalisena mediana, mutta se ei kai tässä ollut pointti. Omaa elämääni etenkin FB on helpottanut huomattavasti, koska saan sieltä helposti ja nopeasti tiedot erilaisista tapahtumista ja esimerkiksi työmatkalla uudessa kaupungissa voin kysellä suosituksia kaupoista, ravintoloista jne. Twitterin kautta liikkuu työhön liittyvä tieto ja kontaktit, en olisi luultavasti saanut kutsua erääseen merkittävään verkostoitumistapahtumaan ellen olisi ollut aktiivinen Twitterissä ja saanut twiiteilläni tapahtuman järjestäjän huomiota. Instagramia ja TripAdvisoria hyödynnän matkojen suunnitteluun, Instasta lähinnä katson kuvia suunnittelemastani kohteesta. LinkedIn on ammatin puolesta käytössä, se on vähän kuin julkinen CV.
Minun elämääni nämä sovellukset tosiaan helpottavat enkä näe syytä, miksi ehdoin tahdoin niistä luopuisin.
En ole minäkään. Ei instaa, ei facea, ei twitteriä, ei snäppiä ja mitä muita näitä nyt on. Whatsapissakin tekstailen vain isäni, veljeni ja työkaverini kanssa. N30
Vierailija kirjoitti:
Varmaan noilla, jotka eivät ole someriippuvaisia, on paljon tasaisempi mieli ja syvemmät ihmissuhteet. Kunnioitan noita.
Ihan uteliaisuudesta: miten esimerkiksi TripAdvisorin tai Twitterin käyttö vaikuttaa live-elämän ihmissuhteisiin?
FB on minulle tärkeä työkalu,muuten en FB käytä varsinkaan kun olen lomalla.
Hyvä Tiina, olet ymmärtänyt jotain oleellista elämästä. Onhan tämäkin palsta somea joo, mutta täällä on hankala olla keskipisteenä ja viljellä narsisimiaan, kun anonyymeinä ollaan.
tyutyu kirjoitti:
Hyvä Tiina, olet ymmärtänyt jotain oleellista elämästä. Onhan tämäkin palsta somea joo, mutta täällä on hankala olla keskipisteenä ja viljellä narsisimiaan, kun anonyymeinä ollaan.
Miten se ruokkii narsismia, jos esim. Fb:ssä saa vinkkejä mahdollisesti kiinnostavista tapahtumista? Jos kysyy jossain ryhmässä ravintolasuosituksia kaupungissa X? Jos twiittaa ammattiin liittyvistä asioista ja seuraa niihin liittyvää keskustelua? Jos kysyy TripAdvisorissa kulkuyhteyksistä kahden kaupungin välillä? Miksi ihan kaikki pitäisi googlettaa sen sijaan että hyödyntäisi muiden kokemuksia? Niin ja somehan googlekin on, viimeksi tänä aamuna arvostelin sinne käyttämäni hotellin ja kohta se luultavasti kysyy mielipidettä lounaspaikastani.
Vierailija kirjoitti:
tyutyu kirjoitti:
Miten se ruokkii narsismia, jos esim. Fb:ssä saa vinkkejä mahdollisesti kiinnostavista tapahtumista? Jos kysyy jossain ryhmässä ravintolasuosituksia kaupungissa X? Jos twiittaa ammattiin liittyvistä asioista ja seuraa niihin liittyvää keskustelua? Jos kysyy TripAdvisorissa kulkuyhteyksistä kahden kaupungin välillä? Miksi ihan kaikki pitäisi googlettaa sen sijaan että hyödyntäisi muiden kokemuksia? Niin ja somehan googlekin on, viimeksi tänä aamuna arvostelin sinne käyttämäni hotellin ja kohta se luultavasti kysyy mielipidettä lounaspaikastani.
Tulipa hiljaista.
Ei anonyymina keskustelupalstoilla kirjoittelu ole somessa olemista, ainakaan kansankielessä.
Et mun mielestä. Meitä ei kai tilastoida. Mä en ole koskaan edes liittynyt mihinkään, en ole kiinnostunut kuin lähimpieni elämistä enkä varsinkaan halua jakaa omaani muiden kanssa.