Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä teen 2v kanssa joka herää aamulla 5.30?

Vierailija
21.03.2019 |

Nyt alkaa huumori loppua. Alkanut heräilemään joka aamu vaan aikasemmin, tänään jo 5.30!! Ajattelin johtuuko siitä kun nyt on valoisampaa mutta enpä tiedä kun olen yrittänyt kaiken, pimennysverho on huoneessa ja ovi kiinni että valoa ei pääse huoneeseen. Ei mene edes kovin ajoissa nukkumaan, 20.30-21 välillä ja silti herää aikaisin ja aina mennyt tuohon aikaan ja ntt vasta lähiaikoina alkanut tuo aikaisin heräily. Päiväunia nukkuu pari tuntia päivässä. Mitä teen että saan nukkumaan tuon pidempään? Kiva olla itse aina ihan väsynyt kun teen vielä vuorotyötä. :(

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vie lasta aamiaiselle ja palaa nukkumaan?

2-vuotias yksin aamiaiselle? No ei sulla ainakaan lapsia ole.

Vierailija
42/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vie lasta aamiaiselle ja palaa nukkumaan?

2-vuotias yksin aamiaiselle? No ei sulla ainakaan lapsia ole.

Päiväkotiin aamupalalle ja äiti nukkumaan kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla lapsilla ollut noita vaiheita, että heräävät yhtäkkiä viideltä ihan pirteinä. Olen itsekin sitten herännyt, menty telkkaria katsomaan ja kahvia keittämään. Jossain vaiheessa se vaihe menee yhtäkkiä ohi, ja alkaakin nukkua taas pidempään.

Itse en lähtisi rajoittamaan päiväunia, kun yöunta tulee kuitenkin 9 tuntia. Päiväunet on tosi tärkeitä lapsen aivoille, ja kesken herättäminen saa omat lapseni tosi kiukkuisiksi. Menee helposti koko loppupäivä pilalle, kun yhteistyökyvystä ei ole tietoakaan.

Vierailija
44/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti, reilut kymmenen vuotta lisää ikää ja tuskailet, että teini herää vasta puolen päivän paremmalla puolen. Joo, ei lohduta sua nyt, mutta niin se vaan on, kun lapsia hommaa, niin kaikkea tulee. Ja tuossa samaisessa teini-iässä valvot ja mietit, kun ei ole tullut tuohon 5.30 mennessä kotiin..

Minä haluaisin mennä nukkumaan kello 21, mutta teinit herättää moneen kertaan välillä 21-01. Sitten valvonkin jo viiteen jolloin nousen ylös.

Vierailija
45/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleti, reilut kymmenen vuotta lisää ikää ja tuskailet, että teini herää vasta puolen päivän paremmalla puolen. Joo, ei lohduta sua nyt, mutta niin se vaan on, kun lapsia hommaa, niin kaikkea tulee. Ja tuossa samaisessa teini-iässä valvot ja mietit, kun ei ole tullut tuohon 5.30 mennessä kotiin..

Minä haluaisin mennä nukkumaan kello 21, mutta teinit herättää moneen kertaan välillä 21-01. Sitten valvonkin jo viiteen jolloin nousen ylös.

Ehkä kannattaisi olla vähän tarkemmat säännöt siitä, että nukkuvaa kunnioitetaan hiljaisuudella?

Vierailija
46/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit herättää? Meillä on teineille tehty selväksi että meitä ei herätetä yöllä. Kun on hyvät yöt sanottu, mitään asiaa ei ole ennen aamua.

Vierailija
47/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit herättää? Meillä on teineille tehty selväksi että meitä ei herätetä yöllä. Kun on hyvät yöt sanottu, mitään asiaa ei ole ennen aamua.

No ei ne minua tahallaan herätä, mutta jos keittiössä tai vessassa liikkuu, herään.

Vierailija
48/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota pari viikkoa ja sitten onkin kesäaika ja klo on 6.30. Mutta kyllä, on kuluttuvaa, kun on raskaana, töissä ja taapero ja ei saa tarpeeksi lepoa! Jos ehtisit päivällä hetkeksi laittaa silmät kiinni esim.15 min.pikalepo tms. Tai jotain omaa aikaa edes.

Vierailija
49/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoinen heräsi joka aamu klo 4-5.30 välillä ihan vauvasta asti. Ei auttanut mikään. Se vaan oli hänen heräämisaikansa monta vuotta ja piste. Nykyään koululaisena hän herää 6-7 välillä. Joskus saattaa nukkua jopa kahdeksaan viikonloppuna.

Täällä toisen samanlaisen äiti! Ihan mielenkiinnolla odotan muuttaako pian alkava murrosikä unirytmiä. Olen vannonut, etten ikinä aio valittaa puolille päiville makaamisesta, jos sellainen ihme tapahtuu! 😄

jotkut on aamuvirkkuja ihan koko elämänsä. Oma lapsi on seiskalla ja edelleen herää aamulla tosi aikaisin. Saas nähdä mitä parin vuoden sisällä tapahtuu. Ap:n tilannetta helpottaa ehkä sitten kun lapsi jättää päiväunet pois niin sitten yöunet pitenee.

Vierailija
50/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi se, kun päiväkodissa pyysi että eivät antaisi nukkua niin pitkiä unia. Ulkoilu ja kunnon iltapala. Yritä itse ottaa pikatorkut jossain vaiheessa päivää, eli noin vartti lepoa.

Vierailija
51/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet pois. Olen melkein kateellinen sinulle, kun meillä ongelmana on teinipoika, joka nukkuu aamuisin sellaista koomaunta, että kouluun lähteminen on yhtä h*lvettiä. Muuten kiva ja kunnollinen poika, mutta aamuisin on aivan tokkurassa, tosiaan kuin koomassa, vaikka menisi ajoissa nukkumaan. Kaikki on siis suhteellista. Mutta tosiaan päiväunien pois jättäminen voisi auttaa tai sitten ottaa päivällä vain ihan lyhyet torkut.

Vierailija
52/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä auttoi se, kun päiväkodissa pyysi että eivät antaisi nukkua niin pitkiä unia. Ulkoilu ja kunnon iltapala. Yritä itse ottaa pikatorkut jossain vaiheessa päivää, eli noin vartti lepoa.

kyllähän ne antaa nukkua juuri niin pitkään kun lapsi pysyy hiljaa siellä sängyssään. 

Vierailija
53/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä hänet täyteen illalla. Nälkä herättää. Vanukas ei riitä etenkään jos mies söi sen.

Osanottoni erittäin typeristä kommenteista; ei kukaan voi ennustaa, miten rankkaa tai helppoa pikkulapsiaika on. Tai mikään.

Ja ihan hyvä, etteivät tyhmät pelkurit lisäänny.

Vierailija
54/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako lapsi herää ja menee päiväkotiin kun sulla aamuvuoro?  Jos joutuu aikaisin menemään tuntuu aika rajulle ehdotukdet päiväunien lyhentämisestä.  Lapsen ei ole muutenkaan helppo käännellä rytmiä jos välillä saisikin nukkua pitkään ja välillä joutuu heräämään aikaisin. Jaksat vielä hetken niin pian on mukavia rauhallisia päiviä kun saatte jäädä kotiin yhdessä vauvan kanssa.

Vierailija
55/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi nälkä? Tuossa iässä lapsi tarvitsee energiaa.

Meillä oli sama ongelma ja päättyi, kun annoin ennen nukkumaan menoa maitoon keitettyä puuroa, johon lorautin hiukan öljyä.

Vierailija
56/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun olisi pitänyt tehdä jotain jo kaksi vuotta sitten. Onko vielä tänäkin päivänä jollekin ehkäisy jotain uutta?

Vierailija
57/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään lapsiperheen äitiä joka ei nousisi viideltä. Tai aikaisemmin.

Äly hoi...

Milloin lapset viettävät vanhempiensa seurassa, jos ovat päiväkodissa klo 17 ja heräävät viideltä, kun 2v unentarve on 11-14h? Lapsihan pitäisi laittaa nukkumaan heti, kun hakee päiväkodista.

Vierailija
58/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään lapsiperheen äitiä joka ei nousisi viideltä. Tai aikaisemmin.

Äly hoi...

Milloin lapset viettävät vanhempiensa seurassa, jos ovat päiväkodissa klo 17 ja heräävät viideltä, kun 2v unentarve on 11-14h? Lapsihan pitäisi laittaa nukkumaan heti, kun hakee päiväkodista.

Miksi kaksivuotias on viiteen asti päiväkodissa?

Ja vaikka äiti heräisi viideltä, ei ne lapset välttänättä herää...

Ja nythän se ap just saisi olla lapsensa kanssa.

Vierailija
59/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2 v. nukkuisi ainakin klo 8 asti jos saisi. Päiväkodissa ollaan klo 8-16, illallista syödään vasta noin puoli seitsemän maissa, iltamaito klo 20-21 ja sen jälkeen nukkumaan. Päiväkodissa kahden tunnin päikkärit. Meidän rytmi on oikein hyvä ja lapselle mieluinen. Pidetään rutiineista tarkasti kiinni. Riippuu tietenkin lapsesta tuo vähäunisuus, jotkut nukkuvat enemmän, jotkut vähemmän.

Vierailija
60/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kärsivällinen. Enää 12v, niin joudut joka päivä potkimaan hänet sängystä jos haluat hänet ylös ennen iltapäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi