Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä teen 2v kanssa joka herää aamulla 5.30?

Vierailija
21.03.2019 |

Nyt alkaa huumori loppua. Alkanut heräilemään joka aamu vaan aikasemmin, tänään jo 5.30!! Ajattelin johtuuko siitä kun nyt on valoisampaa mutta enpä tiedä kun olen yrittänyt kaiken, pimennysverho on huoneessa ja ovi kiinni että valoa ei pääse huoneeseen. Ei mene edes kovin ajoissa nukkumaan, 20.30-21 välillä ja silti herää aikaisin ja aina mennyt tuohon aikaan ja ntt vasta lähiaikoina alkanut tuo aikaisin heräily. Päiväunia nukkuu pari tuntia päivässä. Mitä teen että saan nukkumaan tuon pidempään? Kiva olla itse aina ihan väsynyt kun teen vielä vuorotyötä. :(

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi menee päiväkotiin niin menetkö sinä iltavuoron jälkeen sitten itse aamuvuoroon? Vai palaatko kotiin nukkumaan?

Jos menen iltavuoroon vien lapsen päiväkotiin 10-11 aikoihin ja mies hakee kun pääsee eli joskus 15-17 välillä. Iltavuorosta joudun välillä menemään myös aamuvuoroon ja sekin on kamalaa eikä tuo 5.30 herääminen iltavuoron jälkeen siitä juuri eroa. Ap

Vierailija
22/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen pimennysverho ei ehkä riitä estämään valon tunkeutumista huoneeseen. Hanki kunnolla pimentävä, esim. sellainen jossa on metallinvärinen pinnoite ikkunaan päin.

Lapsi tuntia myöhemmin illalla nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian myöhäinen nukkumaanmenoaika! 1–2 h päikkärit on ihan ok, älä liikaa lyhennä.

Siis nukkuako sen lapsen koko ajan pitäisi? Eihän 2v. mikään vauva ole.

Vierailija
24/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi menee päiväkotiin niin menetkö sinä iltavuoron jälkeen sitten itse aamuvuoroon? Vai palaatko kotiin nukkumaan?

Jos menen iltavuoroon vien lapsen päiväkotiin 10-11 aikoihin ja mies hakee kun pääsee eli joskus 15-17 välillä. Iltavuorosta joudun välillä menemään myös aamuvuoroon ja sekin on kamalaa eikä tuo 5.30 herääminen iltavuoron jälkeen siitä juuri eroa. Ap

Milloin iltavuorosi loppuu?

Vierailija
25/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä muutu millään. Mulla on kolme lasta, ja etenkin keskimmäinen nousee vielä kouluiässäkin joskus 5-6 aikaan. Nykyään sentään osaa olla jo hiljaa itsekseen niin kauan kuin muut herää. Pienempänä yritettiin kaikki mahdollinen, päiväunien hienosäätö tai poisjättö sekä nukkumaanmenoaikojen siirto myöhemmäksi, mutta ikinä millään ei ollut mitään muuta vaikutusta kuin korkeintaan se että myöhemmin nukkumaanmennyt heräsi viideltä tosi väsyneenä. Heräämisaika on myös aina siirtynyt tasan tarkkaan tunnin verran kellojenkäännön myötä eli on vaan joku hyvin tarkka sisäisen kellon aiheuttama asia. Joskus oli asiasta puhetta lastenlääkärin kanssa kun oltiin muiden asioiden takia vastaanotolla, ja hän sanoi että täysin normaalia, lapsi on vaan aamuvirkku.

Vierailija
26/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen heräsi joka aamu klo 4-5.30 välillä ihan vauvasta asti. Ei auttanut mikään. Se vaan oli hänen heräämisaikansa monta vuotta ja piste. Nykyään koululaisena hän herää 6-7 välillä. Joskus saattaa nukkua jopa kahdeksaan viikonloppuna.

Vierailija
27/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali aika.

Vierailija
28/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin molemmat lapset heräsivät tänään kuudelta, ja ovat sentään 9 ja 11, eli normaalisti saa repiä sängystä. Kappas vaan, täysikuu juuri nyt. Ei oo eka kerta. Toiset on kai herkempiä kuin toiset.

Vierailija
29/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan ymmärrät miksi äidit ovat yleensä hyvin väsyneitä, ja miksi niin monet valittavat lapsiperheen arjen rankkuutta? SELLAISTA SE ON :) Lapset heräävät inhottavan aikaisin, heräilevät öisin, eivät välttämättä nuku laisinkaan päiväunia ja silti ovat aivan uskomattoman energisiä.

Odota vain kun se vauva syntyy, ja jos sillä onkin se surullisen kuuluisa koliikki. Nukut ehkä tunnin päivässä! :)  

Vierailija
30/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko ikäni herännyt neljältä. Myös sillpin kun se oli aamu-unisen äitini ja aamu-uunisten isojen sisarusteni mielestä hornaa.

He valittaa siitä edelleen.

T. 58-vuotias äiti, jolla illanvirkut lapset

Vierailija
31/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltavuoroni on 13-21 tai 14-22. Työmatkaan menee 20min ja sen jälkeen menee vielä se tunti ainakin ennen kun pääsee itse nukkumaan. Ap

Vierailija
32/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös vuorotöissä ja lapsi menee tarhaan viimeistään klo 9 että saan nukkua hetken,oli vuoro mikä hyvänsä. En jaksaisi iltavuoron jälkeisenä päivänä tehdä mitään jos en saisi nukkua. Joten rytmi muotoutunut: 6:30 lapsen kanssa ylös, aamupalaa, leikkiä,lastenohjelmaa ja tarhaan. Menen nukkumaan ja myöhemmin lähden töihin tai opiskelen. Mies hakee lapsen tarhasta.

Vierailija
33/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltavuoroni on 13-21 tai 14-22. Työmatkaan menee 20min ja sen jälkeen menee vielä se tunti ainakin ennen kun pääsee itse nukkumaan. Ap

Miksi menee tunti ennen kuin pääset nukkumaan? Lapsihan nukkuu jo.

Vierailija
34/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vie lasta aamiaiselle ja palaa nukkumaan?

Vierailija
35/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitää käydä suihkussa ja syödäkin jotain ennen nukkumaan menoa ja en osaa heti töiden jälkeen suoraan nukahtaa. Ja joo pitääpä alkaa viemään lapsi jo aiemmin päiväkotiin myös iltavuoro päivinä. En vaan ole aiemmin jotenkin viitsinyt kun itse olen kuitenkin kotona. Ap

Vierailija
36/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menee tunti ennen kuin pääset nukkumaan? Lapsihan nukkuu jo.[/quote]

No oiskohan vaikka suihku, iltapala, yleinen rauhoittuminen... Meinaatko että ap vaan ottais takin pois päältä ja ryömisi peiton alle?

Vierailija
37/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitää käydä suihkussa ja syödäkin jotain ennen nukkumaan menoa ja en osaa heti töiden jälkeen suoraan nukahtaa. Ja joo pitääpä alkaa viemään lapsi jo aiemmin päiväkotiin myös iltavuoro päivinä. En vaan ole aiemmin jotenkin viitsinyt kun itse olen kuitenkin kotona. Ap

Ei pidä.

Ja kohtahan se kaksivuotias saa olla kokonaan kotona.

Vierailija
38/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti, reilut kymmenen vuotta lisää ikää ja tuskailet, että teini herää vasta puolen päivän paremmalla puolen. Joo, ei lohduta sua nyt, mutta niin se vaan on, kun lapsia hommaa, niin kaikkea tulee. Ja tuossa samaisessa teini-iässä valvot ja mietit, kun ei ole tullut tuohon 5.30 mennessä kotiin..

Vierailija
39/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoinen heräsi joka aamu klo 4-5.30 välillä ihan vauvasta asti. Ei auttanut mikään. Se vaan oli hänen heräämisaikansa monta vuotta ja piste. Nykyään koululaisena hän herää 6-7 välillä. Joskus saattaa nukkua jopa kahdeksaan viikonloppuna.

Täällä toisen samanlaisen äiti! Ihan mielenkiinnolla odotan muuttaako pian alkava murrosikä unirytmiä. Olen vannonut, etten ikinä aio valittaa puolille päiville makaamisesta, jos sellainen ihme tapahtuu! 😄

Vierailija
40/152 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet pois, sillä pitäis yöunien pidentyä. Meillä tyttö jätti itse noin 2-vuotiaana päikkärit pois ja nyt yöunet ~12h.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi