Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita sosiaalisesti kömpelöitä ja tästä kärsiviä?

Vierailija
01.04.2013 |

Mä olen ihan mukava ihminen ja mielestäni en mitenkään erityisen tyhmäkään, mutta sitä ei kyllä tiedä monikaan, joka mun kanssa joutuu tekemisiin. Joko olen ihan vaikeana tai sitten jotenkin ylipirteä. Mulla ei vain ole sellaista vaihdetta, jossa olisin normaali oma itseni, muuta kuin kaikkein lähimpieni kanssa.

En kyllä nautikaan kovasti ihmisten kanssa olosta, tykkään olla paljon yksinkin, mutta en silti mitenkään vihaa ihmisiä. Ne tilanteet on vaan henkisesti niin raskaita, että olen aika uupuniut ja masentunut, etenkin jos koitan olla isommassa porukassa sosiaalinen ja vastavuoroinen.

Mula on ystäviä ihan pari läheistä, mutta ei todellakaan mitään suurta tuttavapiiriä. Facebookissa mulla on 35 kaveria ja suurinta osaa en ole nähnytkään 10 vuoteen.

Koen tästä kaikesta huonommuutta, vaikka en tiedä olisiko syytä. Pärjään työelämässä omalla alallani, eli tämä on lähinnä yksityiselämää vaivaava vika.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet introvertti eikä siinä ole mitään pahaa, eikä tosiaan mitään syytä potea huonommuutta. Tuohan on synnynnäinen ominaisuus. Toiset vaan ovat enemmän introvertteja ja toiset enemmän ekstroverttejä.

Lue vaikka tämä kirja:

http://avain.net/julkaisut/tietokirjat/hiljaiset-introverttien-manifesti.html

Vierailija
2/6 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Kiitos vinkistä!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prof. Keltikangas-Järvinen on myös käsitellyt tätä asiaa (se sama, joka ottaa kantaa lasten kotihoidon puolesta!)

esim. 

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/yliarvostetaanko_sosiaalisuutta

Vierailija
4/6 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja olen siis luonteeltani ihan samanlainen kuin sinä ap (paitsi että en ole facebookissa!). 

t. 2 & 4

Vierailija
5/6 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan normi introverttiydeltä kuulostaa. 

Muuten kun itse muutin syksyllä pois Suomesta, Espanjaan, huomasin että täällä on introverttina paljon kivampi olla kuin Suomessa, vaikka pelkäsin päinvastaista eli että vilkkaat ja eläväiset latinot minua vasta outona pitävätkin kun olen hiljainen möllöttäjä. Mutta ei, ei täällä ihmisiä tunnu haittaavat pätkääkään että en oikein sujuvasti keksi puhuttavaa, olen jännitttyneisyyttäni vähän tökerö tms. Suomessa tuntui että ihmiset vaivautui mun seurassa ja siksi minua välteltiin. Täällä ei kukaan tunnu vaivautuvan päinvastoin taitavat tykätä kun itse saavat enemmän suunvuoroa :) Ekaa kertaa elämässäni mulla jopa on sosiaalinen elämä, hassua että ulkomailla, kun itse odotin että varmaan olen entistä yksinäisempi täällä mutta onpa kivampi ilmasto ja vaihtelua.

Vierailija
6/6 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttua. vaikea olla illanvietoissa, kun muiden jutut ei kiinnosta yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän