Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pienituloiset ja duunarit pitää isoja ja kalliita häitä ja sitten varakkaat suosivat enemmän maistraattia?

Vierailija
20.03.2019 |

Enemmän sääntö kuin poikkeus. Mitä alhaisempi koulutus tai palkka nipin napin edes kastissa kestuloinen, niin sitä isommat ja kalliimmat häät?

Maistraattia suosivat enemmän hyvätuloiset. Pieniä kakkukahvitteluita varakkaat ja usein vähintään alemman korkeakoulututkinnon suorittaneet.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat ja maaniset ihmiset tykkäävät tuhlaamisesta, mahtailusta ja nimenomaan "erilaisesta" ja "spesiaalista". Sen sitten arvaa, ovatko sellaiset ihmiset vakavaraisia ja kestävätkö heidän liittonsa...

Vierailija
22/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Varakkaat ovat ehkä juuri sen vuoksi varakkaita, etteivät halua käyttää tuhansia euroja yhden päivän juhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carpe dajm tatuoinnit hääpäivän kunniaksi ja 300 vierasta juomassa kiljua seurojentalolla.

Vierailija
24/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Räikkösten häät on hyvä esimerkki. Harry ja Meghankin olis voinu kipasta vaan maistraattiin.

Tuota noin... Räikkösten häät olivat yksityistilaisuus San Galganon luostarissa. Vieraita vastassa jousiorkesteri ja koko sali koristeltu kukkasilla. Tuosta on maistraattitouhu aika kaukana

No älä. Ihanko totta. Kirjotin ton ihan vitsinä.

Vierailija
25/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Räikkösten häät on hyvä esimerkki. Harry ja Meghankin olis voinu kipasta vaan maistraattiin.

Tuota noin... Räikkösten häät olivat yksityistilaisuus San Galganon luostarissa. Vieraita vastassa jousiorkesteri ja koko sali koristeltu kukkasilla. Tuosta on maistraattitouhu aika kaukana

No älä. Ihanko totta. Kirjotin ton ihan vitsinä.

Älä pilaa hyvää ketjua ilkeällä näsäviisastelulla.

Vierailija
26/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti varakas kun tuloni ylittävät selvästi mediaanin.

Menin maistraatissa naimisiin.

Vieraita ei ollut edes kymmentä.

Häihin meni silti muutama kymppitonni.

Vierailija
27/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat taitavat olla keskimäärin iäkkäämpiä kuin pienituloiset duunarit naimisiin mennessään? Ehkä parikymppiselle ne suuret hääjuhlat tuntuvat tärkeiltä, kun taas yli kolmekymppiselle pääpaino on avioliiton solmiminen, sosioekonomisesta taustasta huolimatta? Harva myöskään on jo parikymppisenä varakas, usein vaaditaan vuosien koulutus ja työura. Ne nuoret, joilla on jo varhaisaikuisuudessaan varallisuutta, juhlivat usein häitäänkin pappa betalar -tyyliin (tai sitten nämä varakkaat vanhemmat haluavat kustantaa lapsensa häät pihistelemättä).

Vierailija
28/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa ne kaikki varakkaat on vihitty kirkossa,  ja on ollut yleensä isoja häitä. Minun elinaikana ei ole  ollut suvussa yhtään maistraattihäitä. Eikä meillä ole mitään prinsessakulttia suvussa, en usko että tuo vihkimistapa liittyisi naisen asemaan. Meillä pidetään kyllä vuodessa paljon juhlia ja kalliitakin ovat . Ristiäisisissä oli noin 100 vierasta ja monet vieraat asuivat hotellissa. Jotkut juhlat on pidetty ulkomailla, ihan vain syntymäpäivät. Eihän toisissa suvuissa pidetä edes hautajaisia ja yleensä silloin on kysymys varattomuudesta. Jos opiskeluaikana mennään naimisiin, niin silloin häät kustannetaan vanhempien rahoista tietenkin. Vanhemmat myös ostaavat sen asunnon nuorille.

Vierailija
29/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-prinsessat siirtävät lapsuutensa Barbie-leikit todellisuuteen pikavippifirmojen avustuksella. Jossain viidensien juhlien, viidennen miehen ja viidennen lapsen jälkeen luovutetaan.

Vierailija
30/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneet ihmiset, jotka yleensä ovat varakkaampia, hylkivät kirkkoa.

Itse olen ateisti, enkä voisi kuunnella perinteisen vihkikaavan älyttömyyksiä.

Vierailija
31/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarit ovat perhe- ja ystäväkeskeisiä. Kaupunkien ärhäkät ja nipottavat koulutetut eivät halua juhlia. 

Vierailija
32/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ovat jumalattomia eivätkä kuulu kirkkoon.

Vierailija
33/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njooh, meillä oli siviilivihkiminen ja vieraita 120.  Ei kirkkohäät aina tarkoita suuria häitä, voihan kirkossakin mennä naimisiin vain todistajien läsnäollessa.

Vierailija
34/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mentiin miehen kanssa naimisiin, niin ei kerrottu kellekkään muulle kun siskolleni, veljelleni ja vanhemmillemme. Maistraattiin vaan. Ei kiinnostanu järjestää mitään isoa, kun meille se ei ollut tärkeää juhlia koko kansan edessä. Kesällä kun kaveri teki samoin, mutta kertoi siitä että menevät naimisiin, niin ihmiset suuttui heille kun ei järjestänyt kunnon häitä. Naureskeltiin, että nykyään ei saa edes itse päättää omista jutuista, niin ettei jotku suutu siitä mikä ei edes vaikuta tai koske heitä.

Vierailija
35/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ollaan olennaisen äärellä juu. Mun täytyy kyl sanoa et en ole tuollaist apn havaintoo tehnyt. Jos rahaa on, niin kyllä ne juhlat on isosti vietetty mun havainnon mukaan. En tiedä ketään joka olis maistraatissa menny naimisiin. Tiedän kyl monia jotka ei ole menny naimisiin ollenkaan, vaan eletään avoliitossa. Aika surullista jos häät on jotain sukulaisten ruokkimista. Kyllähän on hienoa et juhlitaan, rakkautta ja elämää ja mitä vain.

Vierailija
36/36 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vertaapa eron hintaa