Suhteeseen työkaverin kanssa?
Kannattaako alkaa suhteeseen läheisen työkaverin kanssa? Olen nainen ja läheisin työkaveri siis mies, johon olen ihastunut. Kaikki merkit viittaavat myös siihen että tunne on molemminpuolinen ja kumpikin olemme sinkkuja, joten mistään työpaikan pettämiskuviosta ei ole kyse. En ole vielä koskaan tuntenut keneenkään mieheen niin voimakasta vetoa kuin tähän nykyiseen työkaveriini. Samassa työpaikassa olemme olleet nyt n. puoli vuotta ja vieläkin tunteeni ovat samat.
Mutta kannattaako suhteeseen ruveta? Kertokaa te, ketkä olette löytäneet seurustelukumppanin työpaikalta, mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä?
Kommentit (8)
Ennen joulua aloin seurustelemaan samassa työpaikassa olevan miehen kanssa. Yli 700 työntekijän firma, joten ei ehkä maailman loppu, jos ei tulekaan mitään. Vielä tuntuu erittäin hyvältä. Itsekin pelkään vähän tätä, kun ollaan samassa työpaikassa, mutta tunteet kasvoi molemmilla liian isoiksi, joten pakko yrittää.
En ymmärrä, miksi työkaveruus olisi este. Ainahan suhteet voi kariutua ja sitten saattaa harmittaa, mutta kyllä kai aikuiset ihmiset osaavat hillitä itsensä.
(Eksäni on entinen pomoni ja lisäksi olen säätänyt useammankin työkaverin kanssa. )
Tupakkapaikan porukkaa, kumpaakaan tuskin siellä tarvitaan
Lähinnä hirvittää, että jos suhde ei sitten onnistukaan ja joudumme työskentelemään kuitenkin vielä tiiviisti yhdessä. Lisäksi työyhteisö on pieni, joten millekään toiselle "osastollekaan" ei voi vaihtaa. Mutta kaikissa suhteissa on aina vaarana, että homma ei toimikaan. Ehkä sitten uskallan tehdä jonkinlaisen aloitteen ja sitä kautta testata, onko myös työkaveri tosissaan kiinnostunut. AP
Yleensä se paras kumppani itselle löytyy arjesta: työpaikalta, opiskelupaikasta, harrastuksista... ryhtykää vaan suhteeseen :)
Omaan kokemukseeni nojaten, kannattaa ruveta. Tietenkin on oltava valmis ottamaan se riski, että homma menee päin mäntyä pahemman kerran. Sama riski tosin on aina kaikissa suhteissa.
Mielestäni työpaikalla alkavia suhteita turhaan kauhistellaan. Ihminen viettää suurimman osan ajastaan työpaikalla ja opiskelun päättäneen aikuisen elämä on usein niin vakiintunutta, että uusia ihmisiä tavataan lähinnä töissä. Muistelin jostain lukeneeni, että suurin osa yli 30 -vuotiaista löytää kumppanin juurkin työmaalta.