Kaikki eivät halua silittää koiria.
Kävin tänään päivemmällä kivalla kävelyllä auringonpaisteessa, mutta loppumatkaa varjosti kohtaaminen ajattelemattoman koiranomistajan kanssa. Kävelin siis tämän koiranulkoiluttajan perässä ja lähdin menemään hänestä ohi, kun tahtini oli nopeampi. Koira (kultaisennoutajan kokoinen) hyppäsi heti perääni ja säikähdin sitä kovasti. Koiran isäntä vähän naurahti, että sori, tämmönen tää viikari on. Minäkin vähän naurahdin ja sanoin, että olen pienestä asti pelännyt koiria ja juuri tuossa koossa alkaa mennä jo kauhistuttavan raja. Miestä nauratti ja hän kysyi, miten voin pelätä tämmöistä kullanmurua ja kehotti silittämään sitä. Samalla hän päästi lisää hihnaa ja koira hyppäsi mua vasten. Kiljaisin tahtomattani ja kun yritin lähteä karkuun, kaaduin jäisen maan takia. Löin pääni jäähän ja jäin hetkeksi makaamaan maahan. Koiranulkoiluttaja vain sanoi, että oho, ja jatkoi matkaansa. Tajuntaani en menettänyt, mutta oksensin iskun voimasta.
Onneksi paikalle osui ystävällinen naisihminen, joka auttoi minut ylös ja tarkisti, etten ollut kuitenkaan aivan kykenemätön kotimatkaan. Nyt on takaraivossa järkyttävä kuhmu ja vitutus ja päänsärky.
Kaikki eivät todellakaan pidä koirista.
Enkä sano, että kaikki käyttäytyisivät näin, mutta halusin kuitenkin tämän tilanteen kertoa. Että ei ole mahdotonta tämäkään.
Kommentit (26)
Ensinnäkin: minä olen opettanut lapsilleni että koiriin ei saa koskea ilman omistajan lupaa. Tosin tällä opetuksella ei esikoisen kanssa ole mitään väliä, sillä hän pelkää kuollakseen koiria. Ai miksi? No siksi, kun kaksi irrallaan olevaa irlanninsusikoiraa on juossut häntä kohti nyt jo kolme kertaa. Viimeisellä kerralla koiranomistaja ei enää edes pahoitellut koirien karkaamista vaan luikki kotiinsa koirat perässä. Saatana, että vituttaa.
Itse en pelkää koiria, ja osasta koiria pidänkin. Haaveissa on oma, mutta ei vielä pitkään aikaan, sillä minulla ei ole koiralle sitä aikaa mitä koiran koulutus vaatii. Ja näyttää pahasti siltä, ettei ole monella muullakaan koiranomistajalla, vaikka pitäisi.
Oikeasti, ne koirat pitää kouluttaa. Siinä ei ole mitään hauskaa, että pikku piskisi hyppii minua vasten ja haukkuu yöt läpeensä ulkona. Eikä siinäkään ole mitään hauskaa, että isommat koirat ei meinaa pysyä hihnassa vaan haluaisivat tulla kohti. Minä en lopeta juoksuharrastustani, vaikka sitä moni koira vaikeuttaakin aika ajoin. Kerran minulla kilahti, kun ohitustilanteessa kaksi keskikokoista koiraa hyppii haukkuen minua kohti ja omistajalla oli täysi työ pidellä niitä. Sanoin miehelle, että koirat pitää kouluttaa. Sain takaisin haistatteluja.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 19:13"]
Minusta on tullut koiranomistajien vihaaja juuri kyseisenlaisten tapausten takia.
Ei, en halua silittää koiraasi. Ei, lapseni ei halua siedätystä koira-allergiaan irti riehuvalla koirallasi. Ei, en ole nipo, vaikka pidän lastani sylissä pois päälle hyppelevän hurtan alta. Ei, en pidä sitä päälle hyppelevää hurttaasi kivana pikku sessenä, joka haluaa vain nuoleskella kaikkien piparia ja sen jälkeen hyppiä päälle.
Inhoan koiria, joilla kuolavana valuu suusta ja jotka ovat kaikkien jalkoväliä nuuskimassa ja hyppimässä päälle ja murisemassa reviiriään yms.
Vihaan koiranomistajia, joiden mielestä heidän ällöttävät hurtat on ihania ja saavat paskoa tien varsiin, koska ihmisetkin heittelevät tupakantumppeja maahan. Minä en paskanna tien varteen, en heitä tupakantumppeja, enkä laseja. Joten minä saan inhota koiria,. koiranomistajia, niiden paskoja ja yleensäkin koko typerää koirienhyysäämiskulttuuria-
[/quote]
ja minusta on tullut lastenvihaaja juuri samasta syystä. ei, tätä koiraa ei saa silittää, vaikka pentusi ei yhtään riehuisikaan ja "osaisi" silittää koiraani oikein. Ei minun kiinnosta, että ipanasi niiiiiin pitää koirista j hänelle tulee paha mieli kun ei saa silittää koiraani. Ei, en pidä lastasi ihanan mussukkana, joka vain haluaa parasta koiralleni.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 19:19"]Minä en lopeta juoksuharrastustani, vaikka sitä moni koira vaikeuttaakin aika ajoin. Kerran minulla kilahti, kun ohitustilanteessa kaksi keskikokoista koiraa hyppii haukkuen minua kohti ja omistajalla oli täysi työ pidellä niitä. Sanoin miehelle, että koirat pitää kouluttaa. Sain takaisin haistatteluja.
[/quote]
Pyöräily on myös välillä hengenvaarallista milloin mistäkin puskasta/pihasta perään ryntäävien koirien vuoksi. Parhaat koettavat purra jalkoja. Ei tartte kovin isoa heilahdusta, niin koira kaataa pyörän ja sitten mentiin. En pelkää lainkaan susia tai karhuja, vaikka liikun jatkuvasti metsissä, mutta koirien vuoksi saa oikeasti pelätä välillä henkensä puolesta.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 19:21"]
Minusta on tullut koiranomistajien vihaaja juuri kyseisenlaisten tapausten takia.
Ei, en halua silittää koiraasi. Ei, lapseni ei halua siedätystä koira-allergiaan irti riehuvalla koirallasi. Ei, en ole nipo, vaikka pidän lastani sylissä pois päälle hyppelevän hurtan alta. Ei, en pidä sitä päälle hyppelevää hurttaasi kivana pikku sessenä, joka haluaa vain nuoleskella kaikkien piparia ja sen jälkeen hyppiä päälle.
Inhoan koiria, joilla kuolavana valuu suusta ja jotka ovat kaikkien jalkoväliä nuuskimassa ja hyppimässä päälle ja murisemassa reviiriään yms.
Vihaan koiranomistajia, joiden mielestä heidän ällöttävät hurtat on ihania ja saavat paskoa tien varsiin, koska ihmisetkin heittelevät tupakantumppeja maahan. Minä en paskanna tien varteen, en heitä tupakantumppeja, enkä laseja. Joten minä saan inhota koiria,. koiranomistajia, niiden paskoja ja yleensäkin koko typerää koirienhyysäämiskulttuuria-
[/quote]
ja minusta on tullut lastenvihaaja juuri samasta syystä. ei, tätä koiraa ei saa silittää, vaikka pentusi ei yhtään riehuisikaan ja "osaisi" silittää koiraani oikein. Ei minun kiinnosta, että ipanasi niiiiiin pitää koirista j hänelle tulee paha mieli kun ei saa silittää koiraani. Ei, en pidä lastasi ihanan mussukkana, joka vain haluaa parasta koiralleni.
[/quote]-
Lapseni tuskin koira-allergisena tulee hurttaasi silittämään, joten haukut väärää puuta. Menepä aukaisemaan uusi pääsiäissidukka, niin ei tarvise riehua palstalla joka ketjussa.
Minä pelkäsin aikuiseksi asti isoja koiria, koska ollessani 6-vuotias sakasanpaimenkoira juoksi minut leikkipuiston vieressä leikillään ja yllättäen kumoon. Verta tuli nenästä ja vierasta koiranomistajaa ei yhtään kiinnostanut. Lisäksi sain isältäni kunnon tukkapöllyn ja huudon, koska olin luvatta mennyt puistoon..oli kerrostalon vieressä ja minä sain olla etupihalla..
Vieläkin kauhistuttaa lenkkipolulla vapaana juoksevat koirat. Jännitän että ne vaistoavat jännitykseni ja purevat. Että joo, pitäkää ne koirat kiinni ja ostakaa oma maatila missä juoksutatte niitä vapaana.
Siskon perhe on taas hankkimassa koiraa, edellinen oli ihan pellosssa kasvanut ilman mitään rotia..onhan se suloista että koira hyppii auton oven naaruille hekkaisilla tassuilla..
Sisko on mikä on, joten olen koittanut heidän lapsilleen puhua koirakouusta itsestään selvyytenä ja tärkeimpänä velvollisuutena kun koira otetaan..toivottavasti edes lapsilla olisi älliä..
[/quote]
Nuo on kyllä yksi suurimpia idioottiryhmiä ihimisissä. "Ei sitä tarvi pelätä, se on ihan kiltti" t. koiranomistaja, jonka koira hyppii parhaillaan satunnaista sivullista vasten, nuolee naamaa ja sotkee vaatteet.
Mulle on aivan sama, onko koira kiltti vai ei, jos se on koulutettu niin huonosti, ettei pysy omistajansa hallinnassa.