"Ei ole varaa kalliisiin salikortteihin"
Tämä lause on pistänyt silmään tosi monissa lehtiartikkeleissa ja keskustelupalstoillakin.
Kysyn siis uteliaana:
Miksi salikortteja pitäisi olla monta? Yksihän riittää?
Jos ajattelee vain Elixiat ja vastaavat kuntosaleina, ovathan ne kalliimpia (yli 50 euroa kuukaudessa) mutta monet kuntosalit esim. GoGo ovat huomattavasti edullisempia (18 e /kk) ja lähes jokaikisestä pikkukunnastakin löytyy vähintään urheilutalo tai liikuntahalli, jossa on peruskuntosali peruslaitteineen ja maksu voi olla hyvinkin huokea 10 e kuukaudessa. Kokemusta on, itsekin niin monessa paikassa asunut ja aina onnistunut treenaamaan.
Siis eikö ihmiset osaa ottaa selvää asioista vai onko tuo vain peruslaiskan selittelyä? Säästyy rehkimästä kun ei muka ole varaa? Kunhan ihmettelen.
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin joskus käydä elämäni ekaa kertaa salilla ja sainkin tietää, että uimahallin yhteydessä on sali, jossa on edullista käydä yhden kerran kokeilemassa. Luin tietoa salilla käymisestä ja sivuilla sanottiin, että sinne tarvitsee puhtaat kengät sisäkäyttöön. No, en ruvennut sellaisia ostamaan vain yhden kokeilun takia, joten en viitsinyt mennä. En väitä, etteikö mulla olisi siihen varaa, mutta en halunnut käyttää rahaa johonkin, minkä tarve oli epävarmaa.
Hieno juttu jos tietää käyvänsä säännöllisesti siellä salilla. Silloin minäkin mielelläni uhraisin siihen korttiin (ja kenkiin) rahaa ja luopuisin jostain muusta.
Taas saatiin pikkuasiasta valtava este.
Salilla voi olla myös sukkasillaan...
No mä en ole ollut salilla, ja koska ohjeissa puhuttiin kengistä, niin oletin että sellaiset tarvitaan. Hieno juttu jos salilla voi olla sukkasiltaankin! Kiitos tiedosta. (Käytkö sinä sukkasiltaan, tai onko se kuinka yleistä?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin joskus käydä elämäni ekaa kertaa salilla ja sainkin tietää, että uimahallin yhteydessä on sali, jossa on edullista käydä yhden kerran kokeilemassa. Luin tietoa salilla käymisestä ja sivuilla sanottiin, että sinne tarvitsee puhtaat kengät sisäkäyttöön. No, en ruvennut sellaisia ostamaan vain yhden kokeilun takia, joten en viitsinyt mennä. En väitä, etteikö mulla olisi siihen varaa, mutta en halunnut käyttää rahaa johonkin, minkä tarve oli epävarmaa.
Hieno juttu jos tietää käyvänsä säännöllisesti siellä salilla. Silloin minäkin mielelläni uhraisin siihen korttiin (ja kenkiin) rahaa ja luopuisin jostain muusta.
Taas saatiin pikkuasiasta valtava este.
Salilla voi olla myös sukkasillaan...
No mä en ole ollut salilla, ja koska ohjeissa puhuttiin kengistä, niin oletin että sellaiset tarvitaan. Hieno juttu jos salilla voi olla sukkasiltaankin! Kiitos tiedosta. (Käytkö sinä sukkasiltaan, tai onko se kuinka yleistä?)
Ei kovin yleistä mutta todellakin aivan sallittua. Sitten jos menee vapaapainoalueelle, pitää vain varoa ettei loukkaa koipiaan niihin painoihin. Itse olen usein sukkasillani kun lenkkarit alkavat hiostaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salit ovat täyttä humpuukia.
t: läski
Ei vaan hienostelija, jota ei kiinnosta maksaa siitä, että saa kuntoilla järkyttävässä paskan ja hien hajussa.
Ihmiset on järkyttävän ennakkoluuloisia ja sitten niillä ennakkoluuloilla selitellään sitä, ettei mennä salille. Siis tokikaan ei ole pakko mennä just salille kun on muitakin liikuntamuotoja, en sitä tarkoita. Mutta siis:
- turhanpäiväisiä ylpeilijöitä jotka katsovat muita nenänvarttaan pitkin
- 70-luvun saleja joissa vieressä huutaa joku karju
- hienostelua, poseerausta
- kuntoilua järkyttävässä paskan ja hien hajussa
Oikeasti nyt :D
Eipä oo noita ongelmia ollut yhdelläkään salilla, missä itse olen käynyt. Kuvitelmissanne vain! Mutta jatkakaaa ihmeessä selittelyänne.
Ihan yhtä absurdia kuin se, että sanoisin etten käy ikinä kahviloissa kaupungissa kun ne on niin kamalia hienostelijoiden porvaripaikkoja, joissa prada-rouvat vaan kattoo mua nenänvarttaan pitkiin ja haisee chanel vitoselta niin, että kuolen häpeään lidlin verkkareissani.
No, onhan tuo kortti kallis, mutta oikea syy käymättömyyteen on se, etten halua kuntoilla kymmenien karvalasten kanssa. Toinen lähellä oleva punttis on taas sisäpiiriläisten nappipesä.
Vierailija kirjoitti:
No olisit laittanut pihalenkkarisi pesukoneeseen, ihan hyvin olisi niillä kerran voinut käydä.
Vierailija kirjoitti:
No, onhan tuo kortti kallis, mutta oikea syy käymättömyyteen on se, etten halua kuntoilla kymmenien karvalasten kanssa. Toinen lähellä oleva punttis on taas sisäpiiriläisten nappipesä.
Ei niistä muista ihmisistä tarvitse salilla välittää. Jokainen keskittyy vain omaan treeniinsä.
Ja jos joku on häiriöksi, vastaanoton työntekijälle voi asiasta ilmoittaa niin hän hoitaa asian.
Kirpparilla on aina jotain kuntoilulaitteita myynnissä, eikä ne maksa paljon. Tyyliin käsipainot kahdella eurolla, toimivia steppereitä 15- 20 euroa jne. Eikä liikkuminen vaadi salia, oma kroppa on riittävä vastus ja pieniä painoja voi tehdä vaikka 1,5 litran pulloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa selittelyä kun se että terveellinen ruoka on kallista. Sitten kun kerrot miten halvalla saa kauden kasviksia niin ”no en mä jaksa seurata mitkä nyt on milloinkin halpoja ja sitäpaitsi yök jotain kaalia en syö!!!”
Jos reseptissä lukee paprika, niin sitä ruokaa on pakko tehdä ja ostaa tuoreena, maksoi mitä maksoi.
Mitä...? Tietysti katsot ensin mitkä kasvikset on halpoja ja sitten etsit reseptejä niistä.
No niin tekee normaali ihminen. Eilen täällä oli paprikaketju. Hinta kaksi euroa kappale, pakko ostaa, kun reseptissä lukee niin. Ei siinä mitkään vinkit auttaneet.
Sorry, ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t: läski
Ei vaan hienostelija, jota ei kiinnosta maksaa siitä, että saa kuntoilla järkyttävässä paskan ja hien hajussa.
Seli seli. Löytyy myös raikkaan tuoksuisia saleja, joissa on viherkasveja, kiva sisustus ja taustalla soi vienosti Radio Nova.
Tähän ketjuun ei voi taas muuta kommentoida kuin sen klassisen:
Tekevä keksii keinot, laiska keksii tekosyyt.
AINOA KEINO pitää kunnosta ja terveydestä huolta hyvän ruokavalion lisäksi on LIIKUNTA. Jokaisen tulisi harrastaa jotakin liikuntaa ja jokainen pystyy johonkin liikuntaan. Jos mättää sipsejä sohvanpohjalla valittaen, ainoa keino muuttaa tilannetta on muuttua itse ja ruveta selittelyn sijaan tekemään.
Kyllähän niitä selityksiä riittää, luovuudella ei ole mitään rajaa kun puolikuntoiset välttelevät sitä, että jotakin fyysistä joutuisi tekemään. Sitten rapistutaan ja lihotaan ja valitetaan lisää. Jokin ei nyt täsmää.
"en haluu uimaan kun siellä on rumia ihmisiä"
"en haluu salille kun sielläkin on vääränlaisia ihmisiä"
"en voi juosta ku on vääränväriset lenkkarit"
"en voi mennä joogaan ku siellä kaikki nauraa mun mahamakkaralle"
"en voi tehdä punnerruksia kun tulee heti hiki otsalle"
"en voi käydä ryhmäjumpassa kun koiralla on nuha"
jne jne
miettikää.
Joissakin kuntosaleissa kehotetaan käyttämään sisäkenkiä. Miten se pitäisi tulkita? Että on pakko käyttää (sisä!)kenkiä, vai että ei saa käyttää ulkokenkiä?
Muutama todellinen esimerkki:
"Käytä salilla aina sisäkenkiä."
"Kuntosalilla ollaan vain sisäkengät jalassa ja puhtaissa vaatteissa."
"Kuntosalilla käytetään aina sisäkenkiä. Avojaloin tai ulkojalkineilla harjoittelu on ehdottomasti kielletty."
Jos sukkia saisi käyttää, eikö siitä sanottaisi erikseen?
Ei tule mieleenikään maksaa kuntoilusta, muuta kuin uimahallista.
Treenata voi kotonakin ja voi juosta ulkona ja hiihtää ja pyöräillä.
Markkinamiehet saavat naiset maksamaan vaikka mistä hömpästä.
Olen erittäin hyvässä kunnossa ihan kotikonstein.
Painoindeksi on 21.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on järkyttävän ennakkoluuloisia ja sitten niillä ennakkoluuloilla selitellään sitä, ettei mennä salille. Siis tokikaan ei ole pakko mennä just salille kun on muitakin liikuntamuotoja, en sitä tarkoita. Mutta siis:
- turhanpäiväisiä ylpeilijöitä jotka katsovat muita nenänvarttaan pitkin
- 70-luvun saleja joissa vieressä huutaa joku karju
- hienostelua, poseerausta
- kuntoilua järkyttävässä paskan ja hien hajussa
Oikeasti nyt :D
Eipä oo noita ongelmia ollut yhdelläkään salilla, missä itse olen käynyt. Kuvitelmissanne vain! Mutta jatkakaaa ihmeessä selittelyänne.Ihan yhtä absurdia kuin se, että sanoisin etten käy ikinä kahviloissa kaupungissa kun ne on niin kamalia hienostelijoiden porvaripaikkoja, joissa prada-rouvat vaan kattoo mua nenänvarttaan pitkiin ja haisee chanel vitoselta niin, että kuolen häpeään lidlin verkkareissani.
Niinhän ne väittää, että suurin osa miehistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja ja naisethan saattavat sitä pitää jopa eroottisena. Mutta tällaista umpiheteroa toisten miesten hikipaska yököttää yhtä paljon kuin spurgut kaupan kassajonossa. Mieluummin teen etunojapunnerruksia tuolla loskassa kuin hikipajoissa ja paras kuntosali on tyhjä kuntosali. Eivät vaan tahdo olla kovin pitkäikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin kuntosaleissa kehotetaan käyttämään sisäkenkiä. Miten se pitäisi tulkita? Että on pakko käyttää (sisä!)kenkiä, vai että ei saa käyttää ulkokenkiä?
Muutama todellinen esimerkki:
"Käytä salilla aina sisäkenkiä."
"Kuntosalilla ollaan vain sisäkengät jalassa ja puhtaissa vaatteissa."
"Kuntosalilla käytetään aina sisäkenkiä. Avojaloin tai ulkojalkineilla harjoittelu on ehdottomasti kielletty."
Jos sukkia saisi käyttää, eikö siitä sanottaisi erikseen?
Tärkeintä kai, ettei ole likaiset ulkokengät jalassa, näin ihan maalaisjärjellä ajattelen.
Sukkasillaan olosta ei ole kukaan koskaan tullut valittamaan. Toki on turvallisempaa olla kengät jalassa. Ei ne kengät voi olla este kun uusia halpalenkkareitakin saa muutamalla eurolla kirppistarjonnasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleenikään maksaa kuntoilusta, muuta kuin uimahallista.
Treenata voi kotonakin ja voi juosta ulkona ja hiihtää ja pyöräillä.
Markkinamiehet saavat naiset maksamaan vaikka mistä hömpästä.Olen erittäin hyvässä kunnossa ihan kotikonstein.
Painoindeksi on 21.
Peukkua liikunnallisuudellesi!
Mutta en ymmärrä, miksi pitää mollata kuntosalitreeniä hömpäksi? Tätä kuulee usein niiltä tietenkin jotka itse eivät käy... Itselläni se on toiminut kunnon kohottamisessa mainiosti. Jos mielikuva kuntosaleista on Instagramin töröhuulipostaukset, niin se mielikuva on väärä. Kuntosalilla liikutaan, ihan kuten siellä hiihtoladulla tai uima-altaassa.
Salilla jalkaan SISÄliikuntajalkineet. Eli lenkkarimaiset kengät, joissa on sellainen vaalea, yleensä beigen värinen pohja.
Löytyy kaupoista niinkin vaikealla nimellä kuin esim. sisäpelikengät. Ulkokenkiä ei sisäliikunnassa käytetä edes pestyinä. Salilla ei ole myöskään normaalia olla sukkasiltaan tai paljain jaloin. En osaa sanoa syytä tähän, mutta aika oudolta se sukkasiltaan sipsuttelu näyttää ja tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne väittää, että suurin osa miehistä on pohjimmiltaan biseksuaaleja ja naisethan saattavat sitä pitää jopa eroottisena. Mutta tällaista umpiheteroa toisten miesten hikipaska yököttää yhtä paljon kuin spurgut kaupan kassajonossa. Mieluummin teen etunojapunnerruksia tuolla loskassa kuin hikipajoissa ja paras kuntosali on tyhjä kuntosali. Eivät vaan tahdo olla kovin pitkäikäisiä.
Kommenttisi paljastaa, ettet ole mieleltäsi ihan terve.