Kysy ADHD-nuorelta
Kysy mitä haluat ADHD-nuorelta. Vastaan vain asiallisiin kysymyksiin, lähinnä ADHDhen liittyviin.
Kommentit (73)
Agrologin tutkinto vaatii sellaista älyä, jota minulle ei ole suotu tippaakaan. Ehkä pieni insinöörinpilkahdus silloin tällöin, pelastinhan sentään kissani hengen tämän vaiston avulla.
Kissa oli siis työntänyt päänsä kynttilänjalkaan ja ymmärsin heti, että minun täytyy ruuvata kynttilänjalka, en voisi repiä pientä kissanpentua irti turvallisesti. Tämä ei silti tarkoita, että pärjäisin siinä maailmassa kovinkaan hyvin. Se vaatii matemaattista lahjakkuutta ja loogista päättelykykyä, eikä minulla ole oikeastaan kumpaakaan. Olisi kuitenkin varmasti sinänsä mielenkiintoista opiskella, mutta jossain vaiheessa haasteet tulisivat vastaan liian vahvasti.
Journalismista en tiedä, voisi sopiakin, paremmin sentään kirjoitan kuin nuo Iltalehden toimittelijat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Reilusti alle 100, Mensan nettitestin mukaan olen syvästi kehitysvammainen.
Ap
Älkääpä tulko vitsiniekat tänne pilaamaan hyvää ketjua. Apn annetaan vastata kysymyksiin.
En kysy vaan totean, että onneksi ADHD:tä tutkitaan nytkyisin paremmin kuin 30 vuotta sitten, kun itse olin koululainen.
No itse asiassa olin ihan tosissani, älykkyysosamääräni todella on noiden testien mukaan ihan reippaanlaisesti alle sen satasen.
Tähän voi toki olla syynä ADHD, mutta myös se hahmotushäiriö, joka tekee älykkyysosamäärästä tietysti matalan. Eräänlaista loogista päättelykykyä minulla ei siis voikaan olla tämän diagnoosin takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tyhmältä ainakaan vaikuta.
Jos on tyhmä, niin ei voi olla adhd. Adhd on älyköillä.
Samat oireet mutta viisaus paljastaa kumpi on kyseessä. Siksi aina tehdään kognitiiviset testit
En ymmärrä mitä tarkoitat.
Myös kehitysvammaisella voi olla lisädiagnoosina ADHD.
Usein heikkolahjaiset ovat myös ADHDeita
Heikkolahjainen ei kirjoita noin hyvin tai pärjää yhtä hyvin koulussa kuin AP.
Kirjoitustaitohan ei vaadi älyä. Puhelin myös korjaa aika tehokkaasti virheitä. 7-9 eivät ole erityisen hyviä arvosanoja myöskään.
Ap
Oliko sinulla edes lapsena mitään haaveammattia?
Eiköhän se oma ala vielä löydy. Olet hyvä kirjoittamaan ja jos myös politiikka kiinnostaa, miten olisi journalismi?