Miten hävittää kerrostalossa viralliset paperit (laskut, lääkäriaikakirjeet jne) vuosien aikana kertyneet?
Ei ole paperisilppuria eikä mahdollisuutta polttamiseen. En halua että kukaan tonkii ja näkee. Tää on iso taloyhtiö, tonkijoita saattaa olla. Papereita iso pinkka kertynyt.
Kommentit (62)
Revit suikaleiksi. Ennen kaikkea henkilötiedot. Siinä mukavaa puuhasteltavaa sunnuntaiksi. Ja upotat veteen ja puristat mytyksi.
Lähdet ulkoilemaan ja menet laavulle tai muulle yleiselle nuotiopaikalle polttelemaan.
revi osiin ja laita johonkin märkään ruokajätteeseen sekaisin niin että läpikastuu... ei niistä vettyneistä kukaan mitään selkoa saa vaikka roskista tonkisikin, sine ne liukenee. Ei kumminkaan paksuissa nipuissa
Revin ks paperit, heitän roskapussiin ja pistän sekaan käytetyn vielä kostean suodatinpussin, ja/tai vauvan vaipan ym ällöä ja sellaista mikä saa tekstin ja paperin vaurioitumaan suljetussa pussissa ja luontaan työntää pahimmat dyykkaritkin.
Osta edullinen silppuri, itse ostin Lidlistä olisikohan ollut 15€. Sillä sadepäivien ratoksi silppuaa. Kyllä todellakin taloyhtiön roskiksesta voi hävitä henkilötiedot. Huomaat sen sitten, kun alkaa tulla laskuja eri paikoista. Itselle käynyt näin. Henkilötunnus on yhtä tärkeää piilottaa kuin pankkikortin tunnusluku.
Se silppuri ei paljoa maksa, niin kuin tuossa sanottiin, ja tulet sitä tarvitsemaan useasti.
Ämpäriin ja kuumaa vettä ja vaikka jotain nestesaippuaa. Sekoittaa aikansa ja kaataa ylimääräisen veden pois. Mytty sekaroskiin. Kukaan ei pysty lukemaan.
Minä ostin paperisilppurin marketista, maksoi 30 €. Paperisilpun vien sitten keräysastiaan.
Vie jätehuollon tietosuojajätteisiin. Maksaa ehkä kympin iso muovikassillinen.
Tuota ongelmaa ei juurikaan enää ole, kun lähes kaikki tulee sähköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin paperisilppurin marketista, maksoi 30 €. Paperisilpun vien sitten keräysastiaan.
Paperimassaa, martoilla ohje, siitä sitte askartelemaan: https://fi.pinterest.com/tavuo/paperimassaa/
Kirjastoissa on usein iso lukollinen "Sulo" johon voi jättää
Me viedään jättimarketin keräyspisteisiin samalla kauppareisulla.
Ylempänä mainittiin paperimassan teko. Ota siis vettä sankoon ja kasta hävitettävät paperit veteen sekä tee niistä vaikka greipin kokoisia palloja. Sellaista möhkälettä ei avaa millään ilman paperi ei repeytyisi.
Miten olis silppuri ? Saa huokealla.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis silppuri ? Saa huokealla.
Miksi ostaa joku helposti tukkeutuva ja hajoava härpäke, kun homman saa helposti tehtyä käsin?Repiminen ja kastelu on ihan iisi homma. Vai onko sulla jo käsivoimatkin menneet niin, ettet kykene repimään? Lisäksi saksillakin voi silputa.
Käyn öisin tunkemassa niitä naapureiden postilaatikoihin.
Mä revin pieneksi silpuksi, laitan ämpäriin, vettä päälle ja liotus. Massan heitän lopuksi sekajätteen mukaan roskapussiin.
No ei kukaan jaksa tonkia jonkun ison taloyhtiön asukkaiden lääkäriaikoja roskiksesta huoh