Päästäisittekö lapsenne synttäreille tässä tilanteessa?
Eli synttärisankarin kotona (jossa juhlat pidetään) oli tasan viikko sitten raju oksennustauti. Päästäisittekö lapsenne sinne nyt synttäreille? Minun tekisi mieli kieltää mutta mietin olenko neuroottinen....
Kommentit (15)
Ellei kukaan ole leikkauseen menossa perheessäni, niin tottakai päästäisin. Jos taas vaativa leikkaus olisi tulossa, niin kukaan ei menisi viikkoon yhtään minnekään.
Järki sanoo minullakin että tauti voi tulla mistä vain. Meillä on 3 lasta ja jonkin sortin oksennuskammoisena haluaisin kieltää synttärit kun haluaisi välttää potentiaalisen oksennusshown...
-ap
Todellakin päästäisin. :)
t. ensihoitaja
En missään nimessä. Noro-virus voi elää esim. oksennuksen tahrimassa matossa kolmisen viikkoa. Muillakin pinnoilla elää pitkään. Ehdottomasti pidättäytyisin vierailuista tuollaisessa kodissa ainakin kolme viikkoa. Turha sitten inistä, jos menee ja tauti kuitenkin tulee. On lukuisia esimerkkejä siitä, että vielä kaksi viikkoa perheen paranemisen jälkeen vieraat ovat saaneet kodista taudin. Että silleen. Kannattaisi uskoa minua.
Päästäisin. Täällä ainakin sen verran mahatautia liikkeellä, että sen voi saada mistä vain. Synttärit ovat niin tärkeä juttu lapsille, että olisi aikamoisen hysteeristä tuossa tilanteessa estellä.
En päästäisi juuri nro 7 mainitsemasta syystä. Itse pidän kaksi-kolme viikkoa rajana. Noi on niin ällöttäviä tauteja ettei niitä tieteentahtoen haeta. Synttäreitä tulee ja menee , ei se nyt niin kamalaa ole jos kerran jää pois.
Päästäisin koska tod.näk lapsi on kuitenkin ollut tekemisissä muutenkin sen synttärisankarin luona joka kyllä olisi tartuttanut jo sen mahataudin.
En päästäisi ja meillä vieraileville ihmisille on selvää, ettei meille tulla sairaina, joskin syynä on lapsen vaikea perussairaus, ei tautikammo sinällään. Vatsatauti vie meillä poikkeuksetta sairaalaan eikä ne muutkaan taudit ole helppohoitoisia.
En päästäisi jos koko perhe on ollut rajussa oksennustaudissa. Jos vain yksi henkilö perheestä niin voisin harkita asiaa. Noro kun yleensä kiertää koko perheen ja tosiaan virus säilyy pinnoilla parikin viikkoa...
En päästäisi, jos tauti ollut raju ja kiertänyt kaverin koko perheen. Mahataudin voi kyllä saada mistä tahansa, mutta en tietentahtoen haluaisi ottaa riskiä. Tauti tarttuu tosi helposti kodin pinnoilta. Joskus aikoinaan järjestimme sukulaisille, kummeille ym synttärit kotonamme, olimme parantuneet noin 5-6 päivää aiemmin vatsataudista. Olin ennen juhlia siivonnut omasta mielestäni kunnolla, desinfioinut wc:t js ovenkahvat ym, kiinnitimme erityistä huomiota käsihygieniaan jne ja silti puolet vieraista oli parin päivän päästä oksennustaudissa. Vieläkin harmittaa ja hävettää.