Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumottaa kirjoitti:
Onko kukaan saanut kutsua tamkin ensihoitoon? 😫
Tänää tuli ainaki meikäläiselle👌🏻Sain about 75p. Mut ei viel kannata olla epätoivonen ku maanantaina tulee vissii viel osa kutsuista
No voi hitsi 😫 Mä sain vaan 69,6 ☹️
Sehä on kyl hyvin, ihme jos tolla ei pääse valintakokeeseen
Ei nyt sinänsä. Ilmeisesti olen saamassa sitten joltain muulta valintakoeyhteistyössä olevalta kutsua kun Oamkista ei ensihoidon valintakokeisiin tullut mitään vaikka pisteet riittävät.
Toivottavasti Tampereen sh(päivätoteus) raja menee sit reippaasti yli 66pisteen, jotta ei sitten ärsytä (tyylin pisteen takia en pääsis :D)
Metropoliaan kirjoitti:
vähän järkeä saa käyttää kirjoitti:
Yhtä tyhjän kanssa kun täällä huutelette että pääsitte sinne ja sinne pääsykokeisiin jos ette samalla niitä pisterajojanne kerro!
Meni vissii koe huonosti sul?🤔
Ei nyt sinänsä. Ilmeisesti olen saamassa sitten joltain muulta valintakoeyhteistyössä olevalta kutsua kun Oamkista ei ensihoidon valintakokeisiin tullut mitään vaikka pisteet riittävät.
Miksi ihmeessä sosionomien kutsuja ole tullut vielä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sosionomien kutsuja ole tullut vielä?
VAMK sosionomi tuli kutsu pisteellä 60,3.
75p tampere!! Minä kutsu tänään puoli päivä aikaan
Sain kutsun kahteen pääsykokeeseen, VAMK sosionomi ja VAMK terveydenhoitaja. Pisteet 60,3.
1. vaihtoehtoni oli sosionomi, 2.vaihtoehto terveydenhoitaja ja 3.vaihtoehto sairaanhoitaja. Pääsykokeet on eri päivinä, kun kuuluvat eri ryhmiin. Miten on, voiko periaatteessa saada molempaan opiskelupaikan ja saa valita kumman ottaa vastaan vai miten tämä menee?
Tänään tuli itsellekin kutsu Centriaan sosionomin valintakokeeseen. Jäi vaan harmittamaan, kun 0,3 pisteestä oli kiinni, että olisin päässyt ensimmäisenä vaihtoehtona olevaan Ouluun. Mutta pääasia, että johonkin pääsi.
Onko kukaa saanu Turkuu tai Helsinkii toimintaterapiaa kutsuu?
Vierailija kirjoitti:
Sain kutsun kahteen pääsykokeeseen, VAMK sosionomi ja VAMK terveydenhoitaja. Pisteet 60,3.
1. vaihtoehtoni oli sosionomi, 2.vaihtoehto terveydenhoitaja ja 3.vaihtoehto sairaanhoitaja. Pääsykokeet on eri päivinä, kun kuuluvat eri ryhmiin. Miten on, voiko periaatteessa saada molempaan opiskelupaikan ja saa valita kumman ottaa vastaan vai miten tämä menee?
Voit saada vain yhden opiskelupaikan ja se on se mihin valintakoepisteesi riittävät. Jos pärjäät kummassakin valintakokeessa hyvin ja teoriassa pääsisit molempiin niin koulupaikka tulee valintajärjestyksesi mukaisesti ja alemmat toiveet ns peruuntuvat.
Vierailija kirjoitti:
Voit saada vain yhden paikan etkä pääse valitsemaan. Jos pääset ykkösvaihtoehtoon ja lisäksi vaikka 3. vaihtoehtoon, niin opiskelupaikka tulee prioriteettijärjestyksessä eli mikä sulla on korkeimmalla. Jos taas pääset 2. ja 3. vaihtoehtoon, mutta et 1. vaihtoehtoon, niin saat paikan 2. vaihtoehdosta. Mutta jos jäät varasijalle ylempään hakuvaihtoehtoon voit ottaa alemman ehdollisesti vastaan ja jonottaa ylempään.
Katsoin nuo oamkin alimmat pisterajat ja suuhygienistin alin pisteraja on alempi, kuin mun pisteet esivalintakokeesta, mutta pääsykoekutsua ei ole kuulunut. Sivuilla lukee, että 10.5. on lähetetty kutsut. Mitähän ihmettä.
Onko Metropoliasta tullut kenellekään röntgenhoitajaksi hakeneelle kutsua? Tai ylipäätään Metropoliasta mihinkään kutsua? Onko Tampereen pisterajat jo jossain? Mulla oli Metropolia & röntgen eka vaihtoehto, tokana Tampere & röntgen, jonne joku oli jo kutsun saanut. Että elättelenkö toivetta Metropoliasta, vai oliko se nyt sit tässä tältä vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit saada vain yhden opiskelupaikan ja se on se mihin valintakoepisteesi riittävät. Jos pärjäät kummassakin valintakokeessa hyvin ja teoriassa pääsisit molempiin niin koulupaikka tulee valintajärjestyksesi mukaisesti ja alemmat toiveet ns peruuntuvat.
Ihmettelen että sain valintakutsun, vaikka minut on tässä välissä jo hyväksytty ylempään hakutoiveeseeni (eri ala). Enhän periaatteessa edes voisi ottaa paikkaa vastaan, mutta ilmeisesti ne peruuntuvat vasta kun kaikki valinnat ovat selvillä?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin nuo oamkin alimmat pisterajat ja suuhygienistin alin pisteraja on alempi, kuin mun pisteet esivalintakokeesta, mutta pääsykoekutsua ei ole kuulunut. Sivuilla lukee, että 10.5. on lähetetty kutsut. Mitähän ihmettä.
Tämä tarkoittaa sitä, että olet saamassa kutsua korkeammalla olevasta hakuvaihtoehdosta, joka osallistuu kyseisen koulun kanssa valintakoeyhteistyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen että sain valintakutsun, vaikka minut on tässä välissä jo hyväksytty ylempään hakutoiveeseeni (eri ala). Enhän periaatteessa edes voisi ottaa paikkaa vastaan, mutta ilmeisesti ne peruuntuvat vasta kun kaikki valinnat ovat selvillä?
Tää on tyhmä juttu, mutta näin se menee. Koulu ei tiedä sinun muita toiveitasi, eikä etenkään niiden tilaa. Se tietää vain, että olet hakenut heille sijalla x. Ja lähettää sinulle valintakoekutsun, koska olet ylittänyt valintakoerajan.
Sitten kun valintakokeet on pidetty, koulu lähettää pistelistat Opintopolkuun. Kun Opintopolku laskee sinun sijoituksesi, se huomaa, että hakusi on peruuntunut ylemmän hyväksymisen vuoksi.
Luulen, että sun on mahdollista hylätä se ylempi hyväksymisesi ja silloinhan Opintopolku huomaisi, että tällä ei ole mitään paikkaa, nyt se saa tämän seuraavan. Mutta jos aiot niin tehdä, niin varmistu siitä, että saat hylätä ylemmän toiveen ilman että kaikki alemmat jäävät peruuntuneiksi!!
Jos et aio hylätä ylempää paikkaasi, säästä kaikkien aikaa ja ilmoita sovaripaikkaan, että et ole tulossa kokeeseen. Se on ihan normikamaa niille, että ihmiset peruvat toisen kokeen, loman, työvuoron tai mummon hautajaisten takia. Ei syytä kysytä eikä se niitä kiinnosta.
Onko Metropoliasta kuulunut kenellekään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Onko Metropoliasta kuulunut kenellekään mitään?
Ei ainakaan minulle, eikä kaverilleni, joka sai yli 72 pistettä ja haki fyssariksi, bioanalyytikoksi ja osteopaatiksi. Mulla selkeesti huonommat pisteet, mut elättelen vielä toivoa, kun Treen kokeisiin ei oo tullut kutsua (bioanalyytikko ja radiologia). Ei kai noiden alojen alimmat pisteet voi yli 20 nousta?! Elättelen siis toivoa, viikonloppu menee jännittäessä.
No voi hitsi 😫 Mä sain vaan 69,6 ☹️