Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
601/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joskus jo aiemmin ollut Jamkin varsinaisissa pääsykokeissa?

Mä oon, tosin se oli v. 2011 että en tiedä onko tästä hyötyä. Mutta silloin sairaanhoitajan pääsykokeissa oli joku matikan osuus, ryhmätehtävä 6 hengen ryhmässä jossa piti tuottaa joku kirjoitus tms. ja sitten yksilöhaastattelu. Mihin suuntautumiseen haet? Mä haen nyt fyssariksi ja näytti muistaakseni olevan, että enää ei ole yksilöhaastattelua, vaan joku ryhmäjuttu ja kirjallinen tehtävä.

Sosionomiksi monimuotoon hain. Ryhmätehtävä ja kirjallinen tehtävä lukeekin Jamkin sivuilla. Annetaankohan kirjalliseen tehtävään jokin luettava teksti, josta pitää kirjoittaa? Aikarajakin varmaan on tuossa kirjallisessa?

Tekisi niin mieli jotenkin valmistautua, mutta eipä tuonne oikein voi, kun ei matematiikkaakaan ole kuin sairaanhoitajilla. Pitää varmaan harjoitella peilin edessä, ettei olisi niin "resting bitch face", jotta voisi antaa mahdollisimman hyvän kuvan itsestään :D

Vierailija
602/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä hakivat tamk, laureaan tai diakiin terveydenhoitajaksi?

Ite sain 50+ pisteitä, vähäsen harmittaa oma tulos ku täällä tule ilmi et porukka saanu 70+ pisteitä...

Mitäs te muut terveydenhoitajat, mihin ootte hakenu ja paljon saitte pisteitä?

Täällä yksi TAMK:iin terveydenhoitajaks hakenut! Pisteitä sain 77,4..jkv voi heittää, kun en aivan varmaks muista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo saaneet tulokset vai muistaako joku oikeasti miten vastasi mihinkin kysymykseen?

Kuvasin kaikki vastaukseni ja vertasin oikeisiin vastauksiin, siks olen varma omista pisteistäni.

Lisäksi ärsyttää, kun kokeen englannin osiossa oli selkeitä virheitä kysymyksissä, lisäksi äikässä.

Englannin eka ja vika kysymys / oikeat vastaukset olivat virheellisiä.

Lisäksi mielestäni myös äidinkielen viimeinen kysymys kysymys ja oikea vastaus.

Nämä eivät olleet tekstin kanssa tulkittavissa siten, kuten olisi muka pitänyt oikean vastauksen olla!

Vierailija
604/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajautuuko ensikertalaiskiintiö vasta varsinaisessa pääsykokeessa? t. ei-ensikertalainen

Vierailija
605/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajautuuko ensikertalaiskiintiö vasta varsinaisessa pääsykokeessa? t. ei-ensikertalainen

Vasta kun paikat jaetaan. Nehän jaetaan niin, että ensin otetaan kaikki parhaat ensikertalaiset ensikertalaiskiintiössä ja sen jälkeen järjestyksessä kaikki loput välittämättä siitä ovatko ensikertalaisia vai ei.

Vierailija
606/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli nyt kolmas kerta SOTELIa tehdessä ja pisteet kasvaa kerta kerralla. Sitä oppii tekemään "paineen alla" ja miten vittumaisia kysymyksiä kysytään. Ensimmäisellä kerralla siis n. 46p, toisella 55p ja nyt taitaa olla n. 70p. Ja eihän tää kerro lopullista valintaa, ainakin ite jännitän itse pääsykokeita, sillä kusen ne joka kerta.

Vierailija
607/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka porukka jo väittääkin, että yli 70-pisteläiset on laskeskellu väärin, niin en löydä tuolta itseltäni mitenkään 7 virhettä enempää. Viisi varmaa virhettä ja kahdesta en oo ihan osaa sanoa, joten lasken vääriksi. Pisteitä 70,9. Jamk, toimintaterapeutti

Vierailija
608/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kutsu valintakokeeseen pelkästään esivalintakokeen perusteella? Yo-arvosanoilla ei tässä vaiheessa vissiin ole mitään merkitystä?

Vierailija
609/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka porukka jo väittääkin, että yli 70-pisteläiset on laskeskellu väärin, niin en löydä tuolta itseltäni mitenkään 7 virhettä enempää. Viisi varmaa virhettä ja kahdesta en oo ihan osaa sanoa, joten lasken vääriksi. Pisteitä 70,9. Jamk, toimintaterapeutti

Niin siinä samassa viestissä todettiin että koe on saattanut olla helpompi, lisäksi hyvät pisteet saaneet on enemmän äänessä JA lisäksi jotkut on laskeneet väärin minkä vuoksi tuntuu että KAIKKI saaneet huippupisteitä.

Ei vissiin luetunymmärtäminen kuulu vahvuuksiisi kuitenkaan.

Vierailija
610/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on myös taipumuksena antaa edustava kuva itsestään, eli tänne kerrotaan lähinnä omat hyvät pisteet - osalla lisättynä Pienellä Palstalisällä.

Niinpä toikin voi olla selittävää tekijää, mutta miksi nimettömänä antais ymmärtää hyvän tuloksen?!? Ehkä omaa itseluottamuoksen pönkittämiseksi..

Mutta silti, onkohan porukka oikeasti saanu näin hyviä tuloksiä, mitä tässä tule ilmi ja jos on niin varmaankin pääsyraja pistet nousevat huimasti

Juu, se on ihan oma taiteenlajinsa se persoonatyyppi.

Lisäksi tämä on melkoisen trollivaltainen paikka.

Ainakin minun silmiini koe oli todella helppo. Aamupäivällä joku naureskeli täällä että no jopas oli typerä kompa, artikkelissa luki tertiääri ja kokeessa luki tertiaari, se oli tietenkin se väärä vastaus!

Ei ollut, ja sen jälkeen alettiin itkeä kuuluuko oikeasti yleissivistyksenä tietää, että tertiääri ja tertiaari ovat sama asia. (Kuuluu.)

Aivopierujahan saattaa tulla kenelle vaan. Ei silti vaikuta tuollainen ilkkuminenkaan kovin sote-ammattimaiselta...

Vierailija
611/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin yleensä ne omat pisteet tulee sähköpostiin

Vierailija
612/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tarjota joitain lohdutuksen sanoja kaikille, jotka stressaatte omia pisteitänne vrt. tässä keskustelussa esiintyneet 70+ tulokset. Joka keskustelussa sama juttu joka vuosi, täällä huudellaan joitain 78,7p enimmäkseen ja todelliset rajat ja tulokset joka vuosi siellä normaalimman 40-60p välimaastossa :) vaikka koe on ties kuinka helppo joka kerta...

Vuosi sitten keväällä pääsin itse Metropoliaan opiskelemaan (en aloittanut opiskeluja, mutta katselinpa ainakin kokeet) ja tein sotelin rennosti, jäi aineistosta puolet kokonaan vastaamatta, kun aika loppui kesken, täällä keskustelussa 90%:lla oli ainakin 75/80p esivalinnasta ja alkoi jopa v*tuttaa tämä "vertaistukiketju" (:D), mutta sillä 50 jotain pisteellä pääsi silloinkin, kuten aina yleensä useimmille linjoille.

Odotelkaa rauhassa tuloksia ja jos ei nyt keväällä vielä nappaa, niin syksyllä voi kokeilla uudestaan :) Esivalintakokeen tekemisessä ainakin tulos paranee kerta kerralta selkeästi, eka kerta on se vaikein.

Vierailija
613/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös tehnyt sotelin 2 kertaa, opiskelen tällä hetkellä ja ihan samaa olin sanomassa kuin edellinen. Joka vuosi pisteraja on siinä 40-60 välillä ja jokavuosi moni sanoo saaneensa yli 70p.ja muut kriiseilee riittääkö se oma 55 pisteen tulos mihinkään. Todennäköisesti riittää ja se ei ole huono tulos ollenkaan.

Vierailija
614/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tarjota joitain lohdutuksen sanoja kaikille, jotka stressaatte omia pisteitänne vrt. tässä keskustelussa esiintyneet 70+ tulokset. Joka keskustelussa sama juttu joka vuosi, täällä huudellaan joitain 78,7p enimmäkseen ja todelliset rajat ja tulokset joka vuosi siellä normaalimman 40-60p välimaastossa :) vaikka koe on ties kuinka helppo joka kerta...

Vuosi sitten keväällä pääsin itse Metropoliaan opiskelemaan (en aloittanut opiskeluja, mutta katselinpa ainakin kokeet) ja tein sotelin rennosti, jäi aineistosta puolet kokonaan vastaamatta, kun aika loppui kesken, täällä keskustelussa 90%:lla oli ainakin 75/80p esivalinnasta ja alkoi jopa v*tuttaa tämä "vertaistukiketju" (:D), mutta sillä 50 jotain pisteellä pääsi silloinkin, kuten aina yleensä useimmille linjoille.

Odotelkaa rauhassa tuloksia ja jos ei nyt keväällä vielä nappaa, niin syksyllä voi kokeilla uudestaan :) Esivalintakokeen tekemisessä ainakin tulos paranee kerta kerralta selkeästi, eka kerta on se vaikein.

Näinpä. Itselläni tuli nyt toisella kerralla n. 15 pistettä parempi tulos, kun osasin valmistautua paremmin.

Tämäkin olisi ollut kiva vertaistukiketju, mutta jotenkin tunnelma ei ole ollut kovin kannustava. Liekö jotain trolleja, jotka eivät kunnioita sotealaa yhtään, tai sitten ihmisten on helppo purkaa stressiään ja pahaa mieltään tänne.

Kaikki jotka koette onnistuneenne, onnea! Jos ei mennytkään niin putkeen, niin olkaa armollisia itsellenne!

Vierailija
615/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi tuolla aiemmin, että matematiikasta täytyy saada puolet oikein. Mistä tällainen tieto?

Vierailija
616/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain toissavuonna reilu 33 pojoa ja nyt reippaasti paremmalla valmistautumisella näyttäis ihan hyvältä, reippaasti yli 65. Onnea kaikille jotka on tyytyväisiä ja te jotkat surkuttelette I feel you! <3

Vierailija
617/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni haki Metropoliaan toteksi?

Täällä yksi toimintaterapeutiksi Helsinkiin hakeva🙋‍♀️

Täällä toimintaterapiaa metropoliaan hakenut - paljon tuli soteli-pisteitä teillä muilla toteksi hakevilla? Itselläni 67... saas nähdä miten käy 🤔

70,9

Vierailija
618/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan tähän lika-alakin! Valintakoe on sotelika.

Vierailija
619/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku päässyt itse pääsykokeisiin?? Miten kannattaa valmistautua?

Vierailija
620/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi tuolla aiemmin, että matematiikasta täytyy saada puolet oikein. Mistä tällainen tieto?

Lopeta toi trollaaminen😴