Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Oli teillä sitten väärin laskettuja pisteitä tai ei, niin ei voi kun hattua nostaa teille, joilla pisteet tulee olemaan 70 luokkaa. Omaan hakukohteeseen raja ollut viime vuonna n. 53, mutta sain itse onneksi n. 60 tässä kokeessa. Saa nähdä riittääkö tänä vuonna, kun monien mielestä ollut helppo koe.
Tsemppiä kaikille ja erityisesti niille, jotka on uurtanut näiden pääsykokeiden eteen runsaasti ❤
Jokaisessa keskustelussa alkaa tää epätietoisuus pisteiden laskemisesta ja jokaisessa keskustelussa ihmiset tulee kertomaan järkytyksestään, kun saavat ne viralliset pisteensä, koska eivät ole ehkä osanneet laskea niitä täysin oikein.
Helppo kaava oikeiden pisteiden laskemiseen: laske kuinka monta oikein-vastausta on yhteensä. Leikitään, että menisi vain 1 kohta väärin jokaisessa osiossa (yhteensä 4 väärin). Tällöin 1p/oikea vastaus tuottaa: äidinkieli 14p, matematiikka 14p, englanti 9p ja aineisto 39p eli yhteensä 76 pistettä.
Tänä vuonna matematiikassa pystyi vastaamaan "en tiedä" ilman pistemenetyksiä, joten se pitää erikseen ottaa seuraavassa huomioon, kun lasketaan virhepisteet. Edelleen jokaisessa osiossa on mennyt 1 kohta/osio väärin, yhteensä 4 kohtaa väärin, eli virhepisteitä tulee 4*0,3= 1,2 pistettä.
Virhepisteet miinustetaan saaduista pisteistä, eli kokonaispisteet lopulta: 76 - 1,2 = 74,8 pistettä.
Laskekaa tällä tavalla suuntaa-antavat/alustavat pisteenne itse, jos muistatte/laitoitte ylös vastauksianne :) ei sitten tule suuria yllätyksiä.
Jos on matikassa vastaillut en tiedä, niin ne kohdat sitten ignorataan tuossa pistelaskutilanteessa.
Missä oikeat vastaukset näkyy? Sotelin sivuilla oikeat vastaukset kohdassa lukee tyhjää
Tein 5kpl virheitä, eli vääriä vastauksia.
80p on maksimi, tästä siis -6,5p yhteensä = 73,5p
Jos ette osaa laskea itse pisteitä, laittakaa tänne ne niin muut auttaa? 🙂
Jos oikein laskin ni sain 50,3 .. jännäks menee!! Mut en tiiä laskinko oikein: Tein niin et esim. laskin ensin äikän osion kaikki oikein vastaukset ja sit miinustin niistä äikän väärät vastaukset. Tai siis laskin jokaisen osion pisteet eriksseen ja laskin ne lopuks yhteen. Teinkö oikein?
Kyllä mulla näkyy sotelin sivuilla vastaukset. Lataappa sivu uudelleen :D
Hassua miten ihmiset ei osaa laskea pisteitään. Yksinkertaista: laske ensin kaikki oikein menneet tehtävät ja anna niistä 1 piste. Sitten laske kaikki pieleen menneet joista saa -0,3 pistettä. Miinusta pieleen menneet oikein menneistä. Tadaa :)
Tällä laskukaavalla saan itse 69,3.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikeat vastaukset näkyy? Sotelin sivuilla oikeat vastaukset kohdassa lukee tyhjää
http://soteli.metropolia.fi/index.html.
Poista linkin lopusta tuo piste, kun kirjoitat sen hakukenttään. Jos näet edelleen tyhjän sivun, katsopa huviksesi onko tietokoneessasi esimerkiksi päivityksiä (java, selain itsessään, videokortin driveri) :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ketjussa sama juttu että nyt alkaa se pohdinta miten kummassa nää lasketaan :Ddd väärästä vastuksesta vähennetään edelleen 0,3 pistettä, eikä 1,3
Ja mihinkäs se 1 menetetty piste oikeasta vastauksesta sit muka katoaa? :D kyllä se nyt vaan on -1,3 eikä -0,3
Jättää lisäämättä sen yhden pisteen, mitä väärästä vastauksesta jää saamatta? Eli kyllä se nyt vaan on -0,3 per väärä vastaus.
Miten suurin osa kertoo täälä, että on saanu kokonaispisteiks +70? Tämän keskustelun perusteella pääsyrajat tulee oleen pilvissä
Nimim. Itsellä pisteet +60
HAKIKO KUKAAN OULUN AMK ENSIHOITOON?!
Itse sain esivalintakokeesta 70,9 pistettä. En valmistautunut kokeeseen millään tavalla.
Onko joku joskus jo aiemmin ollut Jamkin varsinaisissa pääsykokeissa?
Voi olla toki että pääsyrajat nousee mutta kannattaa pitää mielessä että jokainen soteli kokeen tekijä ei eksy juuri tähän keskusteluun
Hakiko kukaan Seinäjoelle sairaanhoitajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Itse sain esivalintakokeesta 70,9 pistettä. En valmistautunut kokeeseen millään tavalla.
Miksi et valmistautunut?
Justku luulin et itellä meni ihan kohtalaisesti 60+ mut täällä suurinosalla 70+???! En ymmärrä:D
Ihmisellä on myös taipumuksena antaa edustava kuva itsestään, eli tänne kerrotaan lähinnä omat hyvät pisteet - osalla lisättynä Pienellä Palstalisällä.
Oli tosi helppo, 80/80. Kävin vielä ripulilla kesken kokee.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on myös taipumuksena antaa edustava kuva itsestään, eli tänne kerrotaan lähinnä omat hyvät pisteet - osalla lisättynä Pienellä Palstalisällä.
Niinpä toikin voi olla selittävää tekijää, mutta miksi nimettömänä antais ymmärtää hyvän tuloksen?!? Ehkä omaa itseluottamuoksen pönkittämiseksi..
Mutta silti, onkohan porukka oikeasti saanu näin hyviä tuloksiä, mitä tässä tule ilmi ja jos on niin varmaankin pääsyraja pistet nousevat huimasti
Ja mihinkäs se 1 menetetty piste oikeasta vastauksesta sit muka katoaa? :D kyllä se nyt vaan on -1,3 eikä -0,3