Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
581/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepusipi kirjoitti:

Oli tosi helppo, 80/80. Kävin vielä ripulilla kesken kokee.

Ei helvetti 😂😂😂😂

Vierailija
582/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakiko kukaan Seinäjoelle sairaanhoitajaksi?

Täällä ainakin yksi hakija!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suurin osa kertoo täälä, että on saanu kokonaispisteiks +70? Tämän keskustelun perusteella pääsyrajat tulee oleen pilvissä

Nimim. Itsellä pisteet +60

Joka haussa sama juttu. Onhan niissä vähän eroja ja voi olla että tän kevään koe olo helpompi kuin esim.syksyllä. Oon itse hakenut vuosi sitten keväällä ja viime syksynä ja silloinkin tuntui että kaikki saanut lähestulkoon täysiä pisteitä, tunsin itseni ihan luuseriksi. Eipä tuo silti näkynyt pisterajoissa..

Eli täällä on niitä tosi hyvin pärjänneitä ja osa myös laskenut väärin pisteensä.

Vierailija
584/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suurin osa kertoo täälä, että on saanu kokonaispisteiks +70? Tämän keskustelun perusteella pääsyrajat tulee oleen pilvissä

Nimim. Itsellä pisteet +60

Kannattaa muistaa, että se on se jäävuoren huippu joka vetelee noita 70+ pisteitä, ja sama huippu myös joka kertoo saaneensa kyseiset pisteet. Suurin osa kokeeseen osallistujista todennäköisesti jää sinne 40-55 pisteen väliin niiku joka vuosi. Koko ketjun lukeneena luin ehkä noin viisi vastausta missä joku ilmoitti saaneensa alle 60 pistettä ja kaikki muut oli yli 60 pistettä.  Se on vaan aika normaalia että ihmiset jotka sai alle 60 pistettä ei halua huudella niistä pisteistä.

Vierailija
585/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä hakivat tamk, laureaan tai diakiin terveydenhoitajaksi?

Ite sain 50+ pisteitä, vähäsen harmittaa oma tulos ku täällä tule ilmi et porukka saanu 70+ pisteitä...

Mitäs te muut terveydenhoitajat, mihin ootte hakenu ja paljon saitte pisteitä?

Vierailija
586/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku joskus jo aiemmin ollut Jamkin varsinaisissa pääsykokeissa?

Mä oon, tosin se oli v. 2011 että en tiedä onko tästä hyötyä. Mutta silloin sairaanhoitajan pääsykokeissa oli joku matikan osuus, ryhmätehtävä 6 hengen ryhmässä jossa piti tuottaa joku kirjoitus tms. ja sitten yksilöhaastattelu. Mihin suuntautumiseen haet? Mä haen nyt fyssariksi ja näytti muistaakseni olevan, että enää ei ole yksilöhaastattelua, vaan joku ryhmäjuttu ja kirjallinen tehtävä.

Vierailija
587/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni haki Metropoliaan toteksi?

Vierailija
588/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi toimintaterapeutiksi Helsinkiin hakeva🙋‍♀️

Vierailija
589/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne keskustelemaan varmaan päätyy enemmän niitä kaikkein motivoituneimpia ja sillä lailla "fiksuimpia", että ovat täältäkin hakeneet vinkkejä koetta varten. Lisäksi ne, joilla on hyvä mieli kokeen jälkeen, tulevat varmaan useammin tänne kertomaan pisteensä. Ne heikommin menestyneet varmaan ovat hiljaisempaa sakkia...

Vierailija
590/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä on myös taipumuksena antaa edustava kuva itsestään, eli tänne kerrotaan lähinnä omat hyvät pisteet - osalla lisättynä Pienellä Palstalisällä.

Niinpä toikin voi olla selittävää tekijää, mutta miksi nimettömänä antais ymmärtää hyvän tuloksen?!? Ehkä omaa itseluottamuoksen pönkittämiseksi..

Mutta silti, onkohan porukka oikeasti saanu näin hyviä tuloksiä, mitä tässä tule ilmi ja jos on niin varmaankin pääsyraja pistet nousevat huimasti

Juu, se on ihan oma taiteenlajinsa se persoonatyyppi.

Lisäksi tämä on melkoisen trollivaltainen paikka.

Ainakin minun silmiini koe oli todella helppo. Aamupäivällä joku naureskeli täällä että no jopas oli typerä kompa, artikkelissa luki tertiääri ja kokeessa luki tertiaari, se oli tietenkin se väärä vastaus!

Ei ollut, ja sen jälkeen alettiin itkeä kuuluuko oikeasti yleissivistyksenä tietää, että tertiääri ja tertiaari ovat sama asia. (Kuuluu.)

Vierailija
591/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko kukaan bioanalytiikkaan täällä? :-)

Vierailija
592/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan täältä hakenut Rovaniemelle tai Kemiin sosionomiksi?

Vierailija
593/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan hakenut suuhygienistiksi? Itse hain Turkuun. Pisteet 67,6. Mitenhän mulle käy .. veikkauksia?

Vierailija
594/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAKIKO KUKAAN OULUN AMK ENSIHOITOON?!

Hain Ouluun ja eh amk. Pisteitä lähtee -7,8.

Vierailija
595/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

62,5 pistettä, hain diakiin Th ja sh :)

Vierailija
596/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo saaneet tulokset vai muistaako joku oikeasti miten vastasi mihinkin kysymykseen?

Vierailija
597/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

69,2 pistettä ja sosionomin pääsykokeisiin pitäs päästä heittämällä. Oon tosi tyytyväinen, vaikka muutamaa virhettäni jäin ihmettelemään mistä täällä ketjussa ollut jo puhetta. Matikka mulla todella heikko mutta sain kuiteskin 9,7 pistettä siitä, syksyllä sain vaan 5p. 😌

Tsemppii kaikille pääsykokeisiin!

Vierailija
598/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kukaan hakenut suuhygienistiksi? Itse hain Turkuun. Pisteet 67,6. Mitenhän mulle käy .. veikkauksia?

Mä hain Metropoliaan. Mietin kans et pitäsköhän vaan suoraan unohtaa pääsykokeet, kun tuntuu et kaikki on saanu niin huippupisteet ja ei menny itel ehk ihan nappiin. :D

Vierailija
599/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain, ja tiedän että en pääse ;(

Vierailija
600/4087 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi toimintaterapeutiksi Helsinkiin hakeva🙋‍♀️

Täällä toimintaterapiaa metropoliaan hakenut - paljon tuli soteli-pisteitä teillä muilla toteksi hakevilla? Itselläni 67... saas nähdä miten käy 🤔