Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Varasijalta hyväksyttäessä on 10 päivää aikaa, eli jos saa paikan huomenna, se pitää ottaa vastaan 18.7. mennessä. Lukee siellä Opintopolussa - ja sieltä tulevassa sähköpostissa - kyllä.
Se on "annettu määräaika".
Onnen kyyneliä, pääsin opiskelemaan<3
Onneksi olkoon! Mä oon vilpittömän iloinen jokaisen opiskelupaikan saaneen puolesta. Itsellä ei oo varasijoilla tapahtunut muutosta ja näyttää vahvasti siltä, että työt jatkuu.....En olisi uskonut, miten vaikeaa on päästä opiskelemaan. Kyllä mä vielä kerran yritän ja sitten saa olla. Ikää sen verran, ettei loputtomiin voi yrittää tai voi, mutta kuka ikivanhaa kurttuista mummua palkkasi, vaikka uuden ammatin olisikin hankkinut 😂
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Mä oon vilpittömän iloinen jokaisen opiskelupaikan saaneen puolesta. Itsellä ei oo varasijoilla tapahtunut muutosta ja näyttää vahvasti siltä, että työt jatkuu.....En olisi uskonut, miten vaikeaa on päästä opiskelemaan. Kyllä mä vielä kerran yritän ja sitten saa olla. Ikää sen verran, ettei loputtomiin voi yrittää tai voi, mutta kuka ikivanhaa kurttuista mummua palkkasi, vaikka uuden ammatin olisikin hankkinut 😂
Kiitoksia ❤️
Mä poistun nyt tästä ryhmästä ja alan keskittyä uuden koulun aloittamiseen uudella paikkakunnalla. Kaikille tsemppiä ja onneksi olkoon jos ootte saaneet uuden opiskelupaikan. Nähdään Mikkelissä ❤️❤️❤️
Liikkuukohan varasijat vasta huomenna aamulla?
Niinpä onko kellään liikkunut nyt klo 15 jälkeen vai tuleeko huomenna?
Varasijat liikkuvat vain kerran päivässä, aamupäivällä. Ei niitä enää tänään kannata odottaa.
Pystyykö joku katsomaan vipusesta kuinka moni on ottanut paikan vastaan jamk sosionomi päivä toteutuksesta? Itellä siinä jotain häikkää enkä pääse kattomaan.
Varasija kirjoitti:
Pystyykö joku katsomaan vipusesta kuinka moni on ottanut paikan vastaan jamk sosionomi päivä toteutuksesta? Itellä siinä jotain häikkää enkä pääse kattomaan.
20/20 eli kaikki paikat vastaanotettu:/
Harmittaa kyllä, että ei-ensikertalaisena oli niin vaikea päästä sisään. Kiintiöiden ei kuitenkaan pitänyt vaikeuttaa sisäänpääsyä merkittävästi, mut kyllä ne aika paljon on vaikeuttanut. Itse todistusjonossa sain 29/30p enkä päässyt, ja ensikertalaisia pääsi sisään 27p. Toivottavasti uusi ala nyt sitten on ihan ok, vaikkei mun ensimmäinen valinta ollutkaan. Muuten menee taas aikaa ja yhteiskunnan resursseja hukkaan, ja joku mahdollisesti motivoituneempi jää ulos. Vaikka ei kai sitä niin saisi ajatella, että vie paikan joltain muulta, mutta siltä se vähän tuntuu :/ ei vain enää viitsisi uudelleenkaan yrittää hakea, kun ikää on jo jonkun verran ja töihinkin olisi mukava joskus päästä.
Kysymys!
Oon hakenut sairaanhoitajaksi ensikertalaisena ja oon varasijalla 3. Vipusesta näkyy, et 20/24 on ottanut paikam vastaan. Pääsinkö siis kouluun vai voiko sieltä joku mennä vielä ohi?
Vieras1984 kirjoitti:
Kysymys!
Oon hakenut sairaanhoitajaksi ensikertalaisena ja oon varasijalla 3. Vipusesta näkyy, et 20/24 on ottanut paikam vastaan. Pääsinkö siis kouluun vai voiko sieltä joku mennä vielä ohi?
En osaa muuten asiaan ottaa kantaa, mutta ilmeisesti samalla varasijalla voi olla vaikka viisi hakijaa. Ja näistä samalla sijalla olevista sitten rankataan sisäänpääsijöitä esim todistusvalintajonoissa arvosanoilla tai joissain kouluissa jopa arpomalla.
Peukut pystyyn, että paikan saisit :)
Miksi Opintopolussa opiskelijavalinta on kesken ja varasija näkyy, vaikka Vipusen mukaan kaikki paikat on jo vastaanotettu? Onko enää toivoa päästä sisään 3. varasijalta?
Vipusessa on mukana ehdollisesti paikan vastaanottaneet, eli nämä jonottavat ylempää toivettaa. Niin kauan kuin on teoreettiset mahikset päästä, Opintopolku pitää haun tilassa kesken.
Ehdollisia vastaanottajia ei näe Vipusesta, mutta voit arvioida niitä hakutoiveiden perusteella. Ykköstoiveella olevat eivät tietenkään voi jonottaa muualle, mutta muut voivat.
Varasijapääsy riippuu hyvin syvästi linjasta ja kaupungista. Esim. Lohjan sh voi hyvinkin jonottaa johonkin toiseen kaupunkiin tai Helsingin sh voi jonottaa ensihoitoon jne.
Olin jo heittänyt kirveen kaivoon kun toinen varasijani ei ollut aiemmin liikkunut mihinkään, nyt pari päivää viimeisimmän opintopolkuvierailuni jälkeen olenkin ensimmäisellä varasijalla 😱
Luulin et jännitykset on jo jännitetty, mutta nyt se vasta alkaakin... 😂
Mä en oo jaksanu enää pahemmin seurailla tuota varasijan liikkumista kun ajattelin et eiköhän se ollu siinä. No kävin kattomassa eilen ja alkuperäinen 17 varasija oli muuttunu 5. Alkoi ihan naurattamaan sillä mun tuurilla lopullinen sijoitus on kuitenki joku 1 tai 2 varasija 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo jaksanu enää pahemmin seurailla tuota varasijan liikkumista kun ajattelin et eiköhän se ollu siinä. No kävin kattomassa eilen ja alkuperäinen 17 varasija oli muuttunu 5. Alkoi ihan naurattamaan sillä mun tuurilla lopullinen sijoitus on kuitenki joku 1 tai 2 varasija 🤣
Näissä on kyse siitä, että muutkin jonottavat ovat luopuneet toivosta ja jonottamisesta ja ottaneet jonkun toisen toiveen vastaan. Vähemmän siitä, että joku olisi päässyt varasijalta sisään.
Ota opiskelupaikka vastaan valtakunnallisessa Opintopolkupalvelussa (opintopolku.fi) viimeistään 8.7.2019 klo 15.00. Jos sait opiskelupaikan 28.6.2019 jälkeen, ota paikka vastaan Opintopolussa sähköpostitse saamassasi hyväksymisilmoituksessa annettuun määräaikaan mennessä.
Mikä mahtaa olla annettu määräaika?