Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Mistähän ne oikeat tiedot löytyy, että moniko on jo ottanut paikan vastaan ja minne? Voiko joku linkata. Oon itse katsellut vipusesta haku ja valinta kohdasta ja sitten on avautunut eri ammattikorkeakouluista ikkuna. Ja juuri niitä kuntoutuksen ohjaaja tietoja olen Jyväskylän amk:sta vailla.
40 paikkaa jaettu, 30 ottanut vastaan paikan.
Vierailija kirjoitti:
Aha siitä siis kiikastaa kun en pysty kuin mobiilina katsomaan. Kiitos tiedosta.
Kyllä nuo perustiedot saa ihan iisisti mobiililla katsottua. Eli esim kuinka moni ottanut paikan vastaan.
Oli se sittenkin väärä paikka mistä katsoin. Nyt kun selasin oikean linkin niin näyttää mobiilinakin. Kiitoksia avuista.
Minäkin jonotan tuota kunt.ohjaajan paikkaa. Olen nyt 8.varasijalla, toivo elää vielä..
Meinaatko avoimen ammattikorkeakoulun kautta lähteä opiskelemaan jos et pääse sisään nyt? Mä itse meinasin niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko avoimen ammattikorkeakoulun kautta lähteä opiskelemaan jos et pääse sisään nyt? Mä itse meinasin niin tehdä.
Olen jo tehnyt avoimessa AMK:ssa kunt.ohjaajan polkuopinnot, olen avoimessa väylähaussakin varasijoilla.. Meitä oli avoimella väylällä 16 hakijaa ja vain 7 pääsee sitä kautta tutkinto-opiskelijaksi..
Oho, sekö on myöskin rajattu montako pääsee sisään. Millä perusteella ne sitten ne sisään päässeet valkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Oho, sekö on myöskin rajattu montako pääsee sisään. Millä perusteella ne sitten ne sisään päässeet valkkaa?
Keskiarvon perusteella valitaan..
Luulin nimittäin että tutkinto-opiskelijat automaattisesti päästetään sisään jos pisteitä on vain tarpeeksi.
Ai mitä kursseista saa numeroiksi?
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä kursseista saa numeroiksi?
Joo, kurssinumeroista lasketaan keskiarvo. Vähintään 55 op piti suorittaa avoimessa että pystyi olemaan mukana väylähaussa. Kaikista kursseista ei tullut numeroa, vaan arvioitiin hyväksytty/hylätty. Avoimen opiskelijat eivät ole tutkinto-opiskeijoita vaikka käyvätkin samoja kursseja kuin tutkinto-opiskelijat. Harmittaa kyllä jos ei kumpaakaan kautta pääse sisälle, on maksanutkin lähes 600€ avoimen polkuopinnoista..
No nyt pitää sitten itse harkita asiaa, kotiäitinä ei ole liiemmin rahaa tuhlata, jos sitten en pääsekään vuoden päästä opiskelee. Jokin pakkomielle mulle nyt on tullut päästä juuri tuonne tuota opiskelemaan. Ihan kökköä ne ensikertalaiskiintiöt. :( Oliko paha opiskella polkuopintoina tuota alaa?
Vierailija kirjoitti:
No nyt pitää sitten itse harkita asiaa, kotiäitinä ei ole liiemmin rahaa tuhlata, jos sitten en pääsekään vuoden päästä opiskelee. Jokin pakkomielle mulle nyt on tullut päästä juuri tuonne tuota opiskelemaan. Ihan kökköä ne ensikertalaiskiintiöt. :( Oliko paha opiskella polkuopintoina tuota alaa?
Ja raha-asioissa on syytä huomioida, että polkuopiskelijana ei ole oikeutettu kelan opintotukeen eikä muihinkaan opiskelijaetuuksiin, koska polkuopintoja ei katsota päätoimisiksi vaikka istuisi kiltisti ma-pe klo 8-16 muiden ”normi opiskelijoiden” seassa luennoilla.
Mitähän ne kymmenen meinaat, jotka ei ole ottaneet paikkaa vastaan? Odottavat varasijaa jostain muusta?
Itse oon tulossa kuntoutuksen ohjaajan koutukseen jamkiin. Oon tehnyt myös avoimessa jotain, mutta tuonne koulutukseen pääsin ihan yo-todistuksella. Oli kyllä helpotus, ei oo tarvinnut stressata.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne kymmenen meinaat, jotka ei ole ottaneet paikkaa vastaan? Odottavat varasijaa jostain muusta?
Itse oon tulossa kuntoutuksen ohjaajan koutukseen jamkiin. Oon tehnyt myös avoimessa jotain, mutta tuonne koulutukseen pääsin ihan yo-todistuksella. Oli kyllä helpotus, ei oo tarvinnut stressata.
Veikkaan, että monikaan ei tajua ajatella sitä, että iso määrä ihmisiä odottaa kuumeisesti varapaikkoja ja heidän oma (jo valittujen) hiiren klikkaus vaikuttaa siihen, että koska valinnat ovat lopullisesti selvät. Eli ajattelevat vaan että ”täytyy muistaa kirjautua opintopolkuun 8.7 mennessä ja vastaanottaa paikka”, eikä asialla ole kiire, koska paikkahan on varma huolimatta siitä koska sen käy siellä erikseen vahvistamassa.
Olenko ainoa jolla ei toimi tuo vipunen? Ensin tulee ilmoitus että pyyntöä ei voi käsitellä ja sitten se pyytää jotain sisäänkirjautumista
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jolla ei toimi tuo vipunen? Ensin tulee ilmoitus että pyyntöä ei voi käsitellä ja sitten se pyytää jotain sisäänkirjautumista
Ei niitä kuulu klikkailla enää siinä kohtaa 🙈 liikutat sivulle niin näet paikat, kun katsot oikealta riviltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja raha-asioissa on syytä huomioida, että polkuopiskelijana ei ole oikeutettu kelan opintotukeen eikä muihinkaan opiskelijaetuuksiin, koska polkuopintoja ei katsota päätoimisiksi vaikka istuisi kiltisti ma-pe klo 8-16 muiden ”normi opiskelijoiden” seassa luennoilla.
Työkkäri kyllä laskee nuo opinnot täyspäiväisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että monikaan ei tajua ajatella sitä, että iso määrä ihmisiä odottaa kuumeisesti varapaikkoja ja heidän oma (jo valittujen) hiiren klikkaus vaikuttaa siihen, että koska valinnat ovat lopullisesti selvät. Eli ajattelevat vaan että ”täytyy muistaa kirjautua opintopolkuun 8.7 mennessä ja vastaanottaa paikka”, eikä asialla ole kiire, koska paikkahan on varma huolimatta siitä koska sen käy siellä erikseen vahvistamassa.
No mut eihän se ole heidän velvollisuutensa miettiä varasijajonossa olevia. Jokaisella on omat syynsä olla ottamasta vielä koulupaikkaa vastaan ja jokainen syy on ihan yhtä pätevä syy.
Aha siitä siis kiikastaa kun en pysty kuin mobiilina katsomaan. Kiitos tiedosta.