Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Jamk jonottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko avoimen ammattikorkeakoulun kautta lähteä opiskelemaan jos et pääse sisään nyt? Mä itse meinasin niin tehdä.
Olen jo tehnyt avoimessa AMK:ssa kunt.ohjaajan polkuopinnot, olen avoimessa väylähaussakin varasijoilla.. Meitä oli avoimella väylällä 16 hakijaa ja vain 7 pääsee sitä kautta tutkinto-opiskelijaksi..
Hei, oletko saanut tietoa, millaisella keskiarvolla pääsi sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne kymmenen meinaat, jotka ei ole ottaneet paikkaa vastaan? Odottavat varasijaa jostain muusta?
Itse oon tulossa kuntoutuksen ohjaajan koutukseen jamkiin. Oon tehnyt myös avoimessa jotain, mutta tuonne koulutukseen pääsin ihan yo-todistuksella. Oli kyllä helpotus, ei oo tarvinnut stressata.
Veikkaan, että monikaan ei tajua ajatella sitä, että iso määrä ihmisiä odottaa kuumeisesti varapaikkoja ja heidän oma (jo valittujen) hiiren klikkaus vaikuttaa siihen, että koska valinnat ovat lopullisesti selvät. Eli ajattelevat vaan että ”täytyy muistaa kirjautua opintopolkuun 8.7 mennessä ja vastaanottaa paikka”, eikä asialla ole kiire, koska paikkahan on varma huolimatta siitä koska sen käy siellä erikseen vahvistamassa.
No ootpa katkera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko avoimen ammattikorkeakoulun kautta lähteä opiskelemaan jos et pääse sisään nyt? Mä itse meinasin niin tehdä.
Olen jo tehnyt avoimessa AMK:ssa kunt.ohjaajan polkuopinnot, olen avoimessa väylähaussakin varasijoilla.. Meitä oli avoimella väylällä 16 hakijaa ja vain 7 pääsee sitä kautta tutkinto-opiskelijaksi..
Hei, oletko saanut tietoa, millaisella keskiarvolla pääsi sisään?
Yli 4 keskiarvolla pääsi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt pitää sitten itse harkita asiaa, kotiäitinä ei ole liiemmin rahaa tuhlata, jos sitten en pääsekään vuoden päästä opiskelee. Jokin pakkomielle mulle nyt on tullut päästä juuri tuonne tuota opiskelemaan. Ihan kökköä ne ensikertalaiskiintiöt. :( Oliko paha opiskella polkuopintoina tuota alaa?
Ja raha-asioissa on syytä huomioida, että polkuopiskelijana ei ole oikeutettu kelan opintotukeen eikä muihinkaan opiskelijaetuuksiin, koska polkuopintoja ei katsota päätoimisiksi vaikka istuisi kiltisti ma-pe klo 8-16 muiden ”normi opiskelijoiden” seassa luennoilla.
Työkkäri kyllä laskee nuo opinnot täyspäiväisiksi?
Pääsin itse muulle alalle sisään ja odotan työkkäriltä päätöstä opiskelusta työttömyysetuudella. Selvitin asiaa ennen opintoihin hakeutumista juuri tukien takia.
Työkkäri katsoo myös polkuopinnot kokoaikaisiksi, mutta niihin on mahdollisesta saada tietyin ehdoin työttömyysetuutta, mikäli hakemisesta on etukäteen sovittu työkkärin kanssa.
Omaehtoisiin opintoihin työttömyysetuutta voi saada maksimissaan 24kk, jolloin polkuopintojen jälkeen kuukausia jää vielä 12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne kymmenen meinaat, jotka ei ole ottaneet paikkaa vastaan? Odottavat varasijaa jostain muusta?
Itse oon tulossa kuntoutuksen ohjaajan koutukseen jamkiin. Oon tehnyt myös avoimessa jotain, mutta tuonne koulutukseen pääsin ihan yo-todistuksella. Oli kyllä helpotus, ei oo tarvinnut stressata.
Veikkaan, että monikaan ei tajua ajatella sitä, että iso määrä ihmisiä odottaa kuumeisesti varapaikkoja ja heidän oma (jo valittujen) hiiren klikkaus vaikuttaa siihen, että koska valinnat ovat lopullisesti selvät. Eli ajattelevat vaan että ”täytyy muistaa kirjautua opintopolkuun 8.7 mennessä ja vastaanottaa paikka”, eikä asialla ole kiire, koska paikkahan on varma huolimatta siitä koska sen käy siellä erikseen vahvistamassa.
No mut eihän se ole heidän velvollisuutensa miettiä varasijajonossa olevia. Jokaisella on omat syynsä olla ottamasta vielä koulupaikkaa vastaan ja jokainen syy on ihan yhtä pätevä syy.
No ei toki olekkaan eikä se ollut pointti missään nimessä. Tuossa ensimmäinen pohti, että mitähän ne puuhaa jotka eivät ole paikkaa vielä vastaanottaneet ja itselle tuli tuo yhtenä vaihtoehtona mieleen. Itse siis sain paikan keksiviikkona ja kävin sen vasta perjantaina illalla vastaanottamassa sen jälkeen, kun olin täällä käynyt kurkkaamassa keskustelua ja tajunnut varasijajännääjät. Ja alemmalle kommentoijalle, että en kyllä ole myöskään katkera. Tuli siis ihan vai oman toimintani kautta tämä mieleen ja ajattelin vastata kun asiaa pohdittiin, eikä tarkoitus ollut pienissäkään määrin arvostella ko syytä tai mitään muutakaan :)
Oisin päässyt väylähaussa kevään opiskelujen jälkeen 4.75 keskiarvolla sisään. Mutta kun nyt onnistuin pääsemään yhteishaussa verkko opintoihin valitsin sen.
Oma opintopolku oli jo tälle aamulle päivittynyt, liekö vipunenkin jo? Sillä kuntoutuksenohjaajan numerot ei oo edelleenkään liikkuneet mihinkään. :(
Oma opintopolku oli jo tälle aamulle päivittynyt, liekö vipunenkin jo? Sillä kuntoutuksenohjaajan numerot ei oo edelleenkään liikkuneet mihinkään. :(
Haitko myös Samkin kuntsarilinjalle?
En hakenut...liian pitkä matka sinne.
Ei näytä Vipunen vielä päivittyneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt pitää sitten itse harkita asiaa, kotiäitinä ei ole liiemmin rahaa tuhlata, jos sitten en pääsekään vuoden päästä opiskelee. Jokin pakkomielle mulle nyt on tullut päästä juuri tuonne tuota opiskelemaan. Ihan kökköä ne ensikertalaiskiintiöt. :( Oliko paha opiskella polkuopintoina tuota alaa?
Ja raha-asioissa on syytä huomioida, että polkuopiskelijana ei ole oikeutettu kelan opintotukeen eikä muihinkaan opiskelijaetuuksiin, koska polkuopintoja ei katsota päätoimisiksi vaikka istuisi kiltisti ma-pe klo 8-16 muiden ”normi opiskelijoiden” seassa luennoilla.
Työkkäri kyllä laskee nuo opinnot täyspäiväisiksi?
Pääsin itse muulle alalle sisään ja odotan työkkäriltä päätöstä opiskelusta työttömyysetuudella. Selvitin asiaa ennen opintoihin hakeutumista juuri tukien takia.
Työkkäri katsoo myös polkuopinnot kokoaikaisiksi, mutta niihin on mahdollisesta saada tietyin ehdoin työttömyysetuutta, mikäli hakemisesta on etukäteen sovittu työkkärin kanssa.
Omaehtoisiin opintoihin työttömyysetuutta voi saada maksimissaan 24kk, jolloin polkuopintojen jälkeen kuukausia jää vielä 12.
Polkuopintoihin saa äärimmäisen harvoin omaehtoista tukea. Itsekin kävin polun, mutta en saanut tukea, vaikka työhistoria oli täysnolla ja olin sopinut työkkärin kanssa, että haen. Turussa ainakin näin.
Onko vielä tapahtunut varasijojen päivittymistä?
Vierailija kirjoitti:
On päivittynyt tälle päivälle!!
Siiis päivittyyky varasijat kahdesti päivässä ja vaan kerran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On päivittynyt tälle päivälle!!
Äh, ei oo liikkunu itellä lainkaan:D
En hakenut...liian pitkä matka sinne.
Paljonko pisteitä sait valintakokeesta?
Vierailija kirjoitti:
Siiis päivittyyky varasijat kahdesti päivässä ja vaan kerran?
Kerran
Tää odottelu on ihan kamalaa. Varasijalla 3 Mikkeliin ja 60 aloituspaikkaa vastaanottaneita 52. Toivo elää vaikka heikosti...:(
Onko kellään kokemusta Diakin varasijoista? Itse varasijalla 1... Onko miten aikasemmin liikkunu jonot sinne? Epätoivo iskee vaikka eipä pitäis varmaan vielä kun onhan tätä aikaa...
Lisäksi, tietääkö joku onko vipusessa Daikin kohdalla Helsingin kampuksen tiedot? En löydä mistään että voisi valita tietyn kampuksen tiedot ja päättelin että varmaan sit helsingin?
Itseasiassa ei toimi minullakaan, eli et ole ainoa :D