Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Onks kellää isompaa varasijaa Tamkin sh kun mulla 91? Mut hei ei sentään hylätty, jotain positiivista:D Ekaa kertaa hain.
Vierailija kirjoitti:
Milloin varasijat päivittyy?
Maanantaina vasta alkaa päivittyä. Saat Opintopolusta muutenkin sähköpostia, jos sinulla on paikka vastaanotettavissa.
Onko kelläkään kokemusta voiko sosionomiks päästä vielä varasijalta 6?
Vierailija kirjoitti:
Onko kelläkään kokemusta voiko sosionomiks päästä vielä varasijalta 6?
Helposti.
Sellainen lohdutuksen sana muille varasijoilla oleville, että teidän edellä jonossa voi osa hyvinkin olla ei-ensikertalaisia, jotka ovat saaneet sisäänpääsyrajaa korkeammat pisteet, mutta eivät päässeet sisään ensikertalaiskiintiön takia. Tämä siis tarkoittaa sitä, että saatatte käytännössä olla paremmalla varasijalla kuin ilmoitettu luku. Jos joku ensikertalainen peruu -> paikka menee jonossa ensimmäisenä olevalle ensikertalaiselle. Itse kysyin koulun hakijapalveluista, ja kävi ilmi että oma varasijani onkin käytännössä ensikertalaisista 1. varasija, sill muut edelläni ovat ei-ensikertalaisia. Toivoa siis on :) En tiedä onko kaikissa kouluissa molemmat kiintiöt samassa jonossa, mutta ainakin minun hakukohteessani.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen lohdutuksen sana muille varasijoilla oleville, että teidän edellä jonossa voi osa hyvinkin olla ei-ensikertalaisia, jotka ovat saaneet sisäänpääsyrajaa korkeammat pisteet, mutta eivät päässeet sisään ensikertalaiskiintiön takia. Tämä siis tarkoittaa sitä, että saatatte käytännössä olla paremmalla varasijalla kuin ilmoitettu luku. Jos joku ensikertalainen peruu -> paikka menee jonossa ensimmäisenä olevalle ensikertalaiselle. Itse kysyin koulun hakijapalveluista, ja kävi ilmi että oma varasijani onkin käytännössä ensikertalaisista 1. varasija, sill muut edelläni ovat ei-ensikertalaisia. Toivoa siis on :) En tiedä onko kaikissa kouluissa molemmat kiintiöt samassa jonossa, mutta ainakin minun hakukohteessani.
Ei-ensikertalaisena varasijalla olevana tää ei oikein lohduta XD
Hirveetä piinaa ootella maanantaita ja sitä ku varasijat alkaa taas liikkumaan...
Haluan omalta osaltani toivottaa kaikille opiskelupaikan saaneille onnea ja tsemppiä varasijalla oleville (itse kuulun tähän). Aion nyt poistua täältä takavasemmalle tai muuten koko kesä menee tän keskustelupalstan vahtaamiseen, sillä tähän jäi ihan koukkuun 🤣 Palaan kuitenkin tänne hehkuttamaan, jos varasijalta pääsen sisään 😂
Onko kukaan koskaan tehnyt amk:n oikaisupyynnön? Miten se tapahtuu? Onko oikeasti siitä jotain tulosta?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan tehnyt amk:n oikaisupyynnön? Miten se tapahtuu? Onko oikeasti siitä jotain tulosta?
Ohjeet oikaisun tekemiseen tuli valintakirjeessä. Voi saada tulosta, jos koet että pisteytys ei mennyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse amkissa töissä ja omasta kokemuksesta äärimmäisen harvoin menee läpi, ellei ole oikeasti pisteitä laskettu tai tallennettu väärin. Sun pitäisi pystyä osoittamaan, että ne on tehneet arvioinnissa jonkin virheen eli että valintaperusteita ei ole sovellettu sun kohdalla oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse amkissa töissä ja omasta kokemuksesta äärimmäisen harvoin menee läpi, ellei ole oikeasti pisteitä laskettu tai tallennettu väärin. Sun pitäisi pystyä osoittamaan, että ne on tehneet arvioinnissa jonkin virheen eli että valintaperusteita ei ole sovellettu sun kohdalla oikein.
Miten oikaisupyyntöjä käsitellään?
Hei osaisko joku sanoa, että onko myös todistusvalinnassa ensikertalaiskiintiö huomioitu?
Hain turkuun, aloituspaikkoja on alalleni 40 ja ensikertalaiskiintiö on 85%, mutta vain kolme ei-ensikertalaista on Vipusen mukaan valittu, vaikka paikkoja pitäisi riittää kuudelle ei-ensikertalaiselle. Kokeesta sain reilusti enemmän pisteitä kuin alin hyväksytty, mutta jäin silti varasijoille ensikertalaiskiintiön vuoksi. Olen todistusvalinnassa myös hyvillä varasijoilla ja siksi kyselenkin, että tietäiskö joku huomioidaanko tässä ensikertalaisuus vai otetaanko jonosta porukkaa sitä mukaa sisään kun paikkoja peruutetaan?
Osaako joku sanoa, että kuinka moni on vastaanottanut Oamkin sosionomin paikan?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa, että kuinka moni on vastaanottanut Oamkin sosionomin paikan?
Katso Vipunen.fi
Lopputuloksessa pitää olla niin, että ensikertalaisia on sen 85 % jos vaan on riittävästi ensikertalaisia tarjolla, ja sotelialoillahan on. Sitä ei tarvitse ulottaa jokaiseen kiintiöön, esim. että kokeella ja todistuksella sama määrä. (Todistusvalinta saattaisi olla vaikka pelkästään ensikertalaisille, esim. oikiksessa on näin.)
Oisko joku voinu selventää, että mistä löydän vipusessa olevat tiedot jo vastaanotetuista paikoista yms. ? Yritin etsiä niitä sieltä mutta en löytänyt ja kovasti haluaisin tietää, onko mitään mahdollisuutta nousta varasijoilta? 😫
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku voinu selventää, että mistä löydän vipusessa olevat tiedot jo vastaanotetuista paikoista yms. ? Yritin etsiä niitä sieltä mutta en löytänyt ja kovasti haluaisin tietää, onko mitään mahdollisuutta nousta varasijoilta? 😫
tämä jos joku viitsisi!!
Pyynnön liittyä ryhmään laitoin aiemmin päivällä, vielä vaan sitä ole hyväksytty.