apua minä en osaa tehdä joulutorttuja.
mun joulutortut aukeaa ja kuivuu en ymmärrä miksi.
Kommentit (27)
En ymmärrä miten voisin nyt valita juhannuskoivua kun ei ole lehtiä.
Tee ensin tähti veden kanssa ja sitten vasta luumuhillo.
Vierailija kirjoitti:
On sulla aikaa sitä miettiä.
Ota suuri kulho ja aseta se lattialle, niin että siihen on helppoa vääntää torttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla aikaa sitä miettiä.
Hyvin ehtii miettiä joulutorttujakin.
Vierailija kirjoitti:
Osta kaupasta.
Silläkö oppii tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kaupasta.
Silläkö oppii tekemään?
Siinä tapauksessa, ettei vain onnistu.
Voihan valmiiseenkin torttuun perehtyä.
Mä vaan laiskana heitän hillot kokonaiseen levyyn ja reunoista painelee kiinni, siinä on helppo ja nopea torttu, johon saa myös paljon hilloa.😋
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan laiskana heitän hillot kokonaiseen levyyn ja reunoista painelee kiinni, siinä on helppo ja nopea torttu, johon saa myös paljon hilloa.😋
Mä laitan levyn puoliksi ja hilloklöntin keskelle puolikasta. Ei tarvitse mitään paineluita. Samalta se torttu maistuu neliön kuin tähtenäkin.
Tee sellaisia luumuviinereitä. Eli neliön mallisen taikinalevyn päälle vain kökkäre hilloa ja halutessasi vielä raesokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan levyn puoliksi ja hilloklöntin keskelle puolikasta. Ei tarvitse mitään paineluita. Samalta se torttu maistuu neliön kuin tähtenäkin.
Ai ehditkin ensin.😅
Katselepa jotain dokumenttia kolmannesta valtakunnasta. Niillä oli lipussa ohje siitä miten sakarat pitää taittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että mitä? Miten tehdään tähti veden kanssa?
Voisko torttuja tehdä sellaisellä korvapuusti-tyylillä?
Sivelisi hilloa kaulitulle torttutaikinalevylle, pyörittäisi pötkyksi ja leikkaisi siitä sopivan kokoisia palasia ja laittaisi pellille lappeelleen?
Minä työnnän hammastikun taittettujen taikinareunojen ja hillon läpi. Taatusti toimii!
Vierailija kirjoitti:
Voisko torttuja tehdä sellaisellä korvapuusti-tyylillä?
Sivelisi hilloa kaulitulle torttutaikinalevylle, pyörittäisi pötkyksi ja leikkaisi siitä sopivan kokoisia palasia ja laittaisi pellille lappeelleen?
Voi tehdä ihan miten itse haluaa. Vaikka lasagnetyyliin siten että taikina on ikään kuin lasagnelevy ja kaksi eri hilloa kastikkeina.
Painele ensin ja laita hillo päälle niin ei aukea. Tai sitten niitä mainittuja neliöitä, tai jos haluat nätimpiä, niin leikkaa taikinasta palat piparimuotilla ja laita hillo keskelle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Sen hillon voi laittaa siihen siivekkeiden päälle.
Painele tiukemmin kiinni ja voitele munamaidolla.