Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
2301/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamkiinko tullut jo valinnat? Mulle sanottiin että alkuviikosta. Onko ihmiset saaneet jo todistusvalinnalla paikkoja?

Vierailija
2302/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös ton linkkihaun. Ei selvinnyt mulle että miten niistä numeroyhdistelmistä ois voinu päätellä mitään. Tilana luki kesken, sit luki "ehdollisesti hyväksyttävissä". En pystynyt selvittää jonoa tai sijoitusta.

Pisteitä mulla 29/30, en ole ensikertalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein myös ton linkkihaun. Ei selvinnyt mulle että miten niistä numeroyhdistelmistä ois voinu päätellä mitään. Tilana luki kesken, sit luki "ehdollisesti hyväksyttävissä". En pystynyt selvittää jonoa tai sijoitusta.

Onko eka hakutoive? Jos ei, olet todennäköisesti hyväksytty, mutta odotetaan tietoa ylemmistä kohteista.

Vierailija
2304/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon "ehdollisesti hyväksyttävissä" jälkeen false? Jos on, niin se tarkoittaa vaan että tuloksia ei oo vielä laitettu opintopolkuun.

Vierailija
2305/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin näkyy yhden hakutoiveen kohdalla jokin numerosarja ja "kesken", mutta ei mitään selkeää jononumeroa?

Vierailija
2306/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näkyy koodissa jonosija = (nro) ja varasijanumero = (nro) eli tarkoittaa varmaan, että en ole päässyt todistusvalinnalla. Mikä ero on jonosijalla ja varasijanumerolla?

Vierailija
2307/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näkyy koodissa jonosija = (nro) ja varasijanumero = (nro) eli tarkoittaa varmaan, että en ole päässyt todistusvalinnalla. Mikä ero on jonosijalla ja varasijanumerolla?

Ymmärtääkseni jonosija on sijoituksesi kaikista hakijoista paremmuusjärjestyksessä. Jos jonosijasi on 9 ja sisäänotetaan 6, varasijasi tulisi silloin olla 3.

Vierailija
2308/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni jonosija on sijoituksesi kaikista hakijoista paremmuusjärjestyksessä. Jos jonosijasi on 9 ja sisäänotetaan 6, varasijasi tulisi silloin olla 3.

Ok, kiitos! Ja tällä hetkellä jonossa on kaikki nekin, jotka eivät esim. ole saaneet ylemmän vaihtoehdon paikkaa? Eli myös todistusvalintajono voi elää melkoisesti pääsykokeiden jälkeen? (Onko toiveajattelua?)

Vierailija
2309/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jonosija voi olla 17 ja varasija 11, jos aloituspaikkoja on yhteensä 20  ja niistä 10% (eli 2 paikkaa) annetaan suoraan todistuspisteillä. Noiden sijanumeroiden perusteella todistusvalinnalla olis jaossa 6 paikkaa...? 

Vierailija
2310/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain viime vuonna ja silloinkin tätä keskustelua seurasin ja tota koodia yritettiin tulkita. Mulla kaikissa vaan false siihen päivään saakka kun tulokset tuli ja jonosija pienimmillään muistaakseni 270 joissain jopa melkein 400. Vielä sinä aamuna kun tulokset tuli ei pisteistä tai muistakaan ollut luettavissa mitään. Ja tulin hyväkstyksi ensimmäiseen toiveeseeni silti joten niistä on turha mitään päätellä. Vasta silloin kun tulokset oli tullut kävin mielenkiinnosta katsomassa niin siellä luki vasta isoilla kirjaimilla Hyväksytty, joten malttia vaan älkääkä ainakaan menettäkö toivoanne minkään koodin perusteella 😀

Vierailija
2311/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää hei palikalle, miten tuo hakutoivejärjestys vaikuttaa todistusvalintaan? Tyyliin voiko todistusvalinnalla tulla valituksi vain ekaan toiveeseensa tms?

Vierailija
2312/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jonosija voi olla 17 ja varasija 11, jos aloituspaikkoja on yhteensä 20  ja niistä 10% (eli 2 paikkaa) annetaan suoraan todistuspisteillä. Noiden sijanumeroiden perusteella todistusvalinnalla olis jaossa 6 paikkaa...? 

Todistusvalinnalla voi päästä sisään useampikin, jos hakijoiden välille ei saada eroa, vaikka tilanteessa jossa on 6 ensikertalaista hakijaa, joilla sama 1. hakuvaihtoehto ja 30 pistettä todistuksesta. 

Vierailija
2313/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää hei palikalle, miten tuo hakutoivejärjestys vaikuttaa todistusvalintaan? Tyyliin voiko todistusvalinnalla tulla valituksi vain ekaan toiveeseensa tms?

Vaikuttaa tasatilanteessa, jos kaks ihmistä saa saman alimman pistemäärän jolla pääsee sisään, mutta toinen hakee ensisijaisesti ja toinen vaikka kolmantena vaihtoehtona, niin se ensisijaisesti hakeva otetaan sisään. Silloin, jos rajaksi tulee vaikka 27 pistettä ja saa itse 30, sillä ei ole väliä (ottaen huomioon tietty ensikertalaiskiintiön vaikutukset).

Vierailija
2314/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oamk suuhygienistin kokeisiin pitää tuoda kyselylomake ja siihen joku valokuva. Käykö siihen mikä vaan kuva? Lisäksi piti olla valintakoekutsu mukana, ilmeisesti tuo sähköinen käy? kiitän jos joku osaa vastata

Vierailija
2315/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oamk suuhygienistin kokeisiin pitää tuoda kyselylomake ja siihen joku valokuva. Käykö siihen mikä vaan kuva? Lisäksi piti olla valintakoekutsu mukana, ilmeisesti tuo sähköinen käy? kiitän jos joku osaa vastata

Jamkilla ainakin luki, että kuvan ei tarvitse olla virallinen. Uskoisin, että mikä tahansa tunnistettava kasvokuva käy myös Oamkille. :)

Lähinnä kai siinä on se, että osaavat pääsykokeissa yhdistää nimen ja naaman oikein.

Vierailija
2316/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamkilla ainakin luki, että kuvan ei tarvitse olla virallinen. Uskoisin, että mikä tahansa tunnistettava kasvokuva käy myös Oamkille. :)

Lähinnä kai siinä on se, että osaavat pääsykokeissa yhdistää nimen ja naaman oikein.

niin arvelinkin :) kiitos vastauksesta

Vierailija
2317/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, mulla on Jamkiin parhaimmassa vaihtoehdossa varasija 3, joten pääsykokeet kutsuvat.

Vierailija
2318/4087 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa jonossa alempana on luultavasti tasapisteillä ihmisiä, eli useampi samalla varasijanumerolla, mutta yhteensä 16 ihmistä ennen sinua.

Vierailija
2319/4087 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onko siis niin että diakin sosionomilinjan valintakokeessa ei enää ole matikkaa? Entä pitääkö tuo rikosrekisteriote tilata jo kokeeseen?

Vierailija
2320/4087 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun todistusvalinnat tulleet! Ainakin sosionomilinjalle. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi